افزایش مبتلایان به کرونا در اروپا؛ آلمان در صدر

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۴:۴۶:۱۷
کد خبر: ۹۶۲۲۸۴
افزایش مبتلایان به کرونا در اروپا؛ آلمان در صدر
طبق آخرین گزارش‌ها، تاکنون ۸۱۳ نفر بر اثر ابتلا به نوع جدید کروناویروس در جهان، جان خود را از دست داده و بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر به این ویروس آلوده شده‌اند که در این میان ۳۷ نفر را شهروندان اروپایی شامل می‌شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ به گفته مقام‌های بهداشتی چین، با جان باختن ۱۱۱ نفر دیگر از افراد مبتلا به کرونا در سراسر این کشور در ۲۴ ساعت گذشته شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری در سراسر چین به ۸۱۱ نفر رسیده است؛ با احتساب یک نفر در فیلیپین و یک نفر دیگر در هنگ‌کنگ که جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند، شمار جان باختگان در سراسر جهان به ۸۱۳ نفر رسیده است.

سفارت آمریکا از مرگ یکی از شهروندان خود در بیمارستانی در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین و محل اصلی شیوع بیماری خبر داده و وزارت امور خارجه ژاپن نیز مرگ یکی از شهروندان خود در این شهر را مورد تائید قرار داده است.

همه افرادی که جان باخته‌اند به جز ۲ نفر که در فیلیپین و هنگ‌کنگ فوت کرده‌اند، در چین و بویژه در شهر ووهان مرکز استان خوبی این کشور جانشان را از دست داده‌اند.

آلمان در صدر تعداد مبتلایان به کرونا

از مجموع ۳۷ نفری که در اروپا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۱۴ نفر به آلمان اختصاص دارد که بیشترین تعداد محسوب می‌شود و فرانسه با ۱۱ نفر در جایگاه بعدی قرار دارد.

در میان مبتلایان به ویروس کرونای جدید در اروپا، با افزایش پنج نفر دیگر به تعداد این افراد در فرانسه، مجموع آنها به ۱۱ رسید.

به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، این پنج مورد جدید، یک کودک و چهار بزرگسال، شهروندان انگلیسی هستند و در نزدیکی یک پیست اسکی در «اوت سووآ» زندگی می‌کردند.

براساس گفته‌ مقام‌های بهداشتی این منطقه، وضعیت بالینی این پنج مورد جدید در زمان حاضر نگران‌کننده نیست.

همزمان با انتشار این خبر، تحقیقات برای شناسایی همه افرادی که با این پنج مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در تماس بوده‌اند آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

تعطیلی دو مدرسه در فرانسه از خطر شیوع کرونا

مدیر آژانس بهداشت منطقه «هاوورنی-رون-آلپ» از تعطیلی موقت ۲ مدرسه خبر داده و امروز در یک نشست خبری گفت، این تصمیم برای جلوگیری از مبتلا شدن افراد بیشتر به ویروس کرونا اتخاذ شده است.

براساس گفته‌های این آژانس، کودک انگلیسی مبتلا به ویروس کرونا، دانش‌آموز یکی از این مدارس بوده و به همین دلیل اقدام‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس انجام شده است.

با افزایش روز افزون شمار مبتلایان به ویروس کرونا، وزارت امور خارجه فرانسه روز شنبه اعلام کرد، با توجه به گسترش این اپیدمی که تعداد مبتلایان آن در چین از مرز ۳۵ هزار نفر گذشته است، دولت به همه اتباع این کشور توصیه می‌کند که به جز انجام «کار ضروری» به هیچ عنوان به چین سفر نکنند.

قرنطینه نخستین مبتلایان ویروس کرونا که از چین به فرانسه بازگردانده شده بودند نیز روز گذشته به پایان رسید و آن‌ها توانستند به خانه‌های خود باز گردند.

در آلمان نیز ۱۴ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که بیشترین تعداد در اروپا به شمار می‌رود.

طبق آخرین گزارش‌ خبرگزاری‌های جهان، سه نفر در ایتالیا، سه نفر در انگلستان، یک نفر در فنلاند، یک نفر در اسپانیا، یک نفر در سوئد، یک نفر در بلژیک و دو نفر دیگر در روسیه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

با افزایش شمار مبتلایان، به تدریج پروازهای ورودی و خروجی بیشتری به چین لغو می‌شود و نزدیک به ۸۰ کشور دنیا محدودیت‌های جدی برای سفر چینی‌ها در نظر گرفته‌اند.

بیشتر شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی سفرهای خود را به مقصد چین تعلیق کرده‌اند

در تازه‌ترین این محدودیت‌ها، شرکت های هواپیمایی کتی پاسیفیک و کتی دراگون از هنگ‌کنگ اعلام کردند که ۷۸۳ پرواز هفتگی در ماه فوریه و ۸۳۵ پرواز هفتگی در ماه مارس را لغو می‌کنند.

همچنین به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه «لیو مینت»، آمریکا و هند اعلام کرده‌اند که پروازها از چین را ممنوع می‌کنند.

اعزام تیم سازمان بهداشت جهانی به چین

همچنین به نوشته «تی.وی.سی نیوز»، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که تیمی را برای بررسی شیوع ویروس کشنده کرونا به چین اعزام می‌کند. رهبر این گروه روز دوشنبه یا سه‌شنبه عازم این کشور می‌شود.

گرچه ضریب مرگبار بودن ویروس کرونا در چین به مانند بیماری سارس در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی نیست اما شمار مبتلایان آن تا دیروز(شنبه ۱۹ بهمن‌ماه) چهار برابر سارس بوده است.

روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» دراین زمینه گزارش داد: سارس در آن زمان در سراسر دنیا جان ۸۱۳ نفر را گرفت و بیشتر قربانیان در چین و هنگ کنگ بودند. کرونا تاکنون باعث مرگ ۷۲۸ نفر شده است. با این حساب در روزهای آتی میزان مرگ و میر این بیماری از سارس پیشی خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز