گردهمایی ۴۰۰ دانشمند از سراسر جهان برای یافتن درمان سریع ویروس کرونا

۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۱۴:۲۹:۵۶
کد خبر: ۹۶۳۲۱۹
گردهمایی ۴۰۰ دانشمند از سراسر جهان برای یافتن درمان سریع ویروس کرونا
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد حدود ۴۰۰ دانشمند از نقاط مختلف جهان برای دستیابی به یک درمان سریع برای ویروس جدید کرونا در ژنو تشکیل جلسه می‌دهند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ به نقل از پایگاه اینترنتی آسیانیوزنت، سازمان جهانی بهداشت امروز سه شنبه اعلام کرد حدود ۴۰۰ دانشمند از اقصی نقاط جهان برای دستیابی به یک درمان سریع برای ویروس جدید کرونا در ژنو تشکیل جلسه می‌دهند.

«تدروس آدهانوم گبرسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت، با اعلام این خبر گفت: در این جلسه دانشمندان مطرح حوزه بیولوژی جهان در خصوص چگونگی انتقال ویروس جدید کرونا و کشف واکسن برای این ویروس بحث و تبادل نظر خواهند کرد. این نشست به مدت دو روز در ژنو و با هدف متوقف کردن شیوع ویروس و نجات میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام، دانشمندان درباره منبع انتشار ویروس چه از خفاش و چه از عوامل دیگر گفت‌وگو خواهند کرد.

گبرسوس همچنین از کشور‌های مخلف جهان که به گونه‌ای با ویروس کرونا درگیر هستند خواست تا یافته‌های جدید خود درباره این ویروس را به اشتراک بگذارند. او گفت: این داده‌ها در کنار هم می‌تواند شرایط را برای مقابله با شیوع ویروس تسریع بخشد.

او همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش ابراز امیدواری کرد تا از طریق این گردهمایی نقشه راهی برای اختراع واکسن ویروس کرونا تهیه شود.

رئیس سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرد دانشمندان چینی و تایوانی صرفا به صورت آنلاین و غیرحضوری می‌توانند در این جلسه شرکت کنند.

تاکنون محققان نتوانسته اند هیچ درمان یا واکسنی برای ویروس جدید کرونا که باعث می‌شود کل دستگاه تنفسی از کار بیفتد پیدا کنند.

تعداد زیادی از شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی در استرالیا، چین، فرانسه، آلمان و آمریکا در تلاش برای توسعه هستند، اما بیشتر آن‌ها اعلام کردند که این فرایندی است که ممکن است سال‌ها طول بکشد.

شمار کسانی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند به ۱۰۱۳ تن رسیده است. همچنین بیش از ۳۰ هزار نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده اند.

شیوع ویروس جدید کرونا در ماه دسامبر در شهر ووهان چین آغاز شد و از آن زمان تاکنون در بیش از ۳۰ کشور جهان گسترش یافته است.

کشور‌های مختلف پس از بازگرداندن شهروندان خود از شهر ووهان چین، آن‌ها را برای مدتی در قرنطینه نگه می‌دارند تا اطمینان یابند به ویروس کرونا مبتلا نیستند.

نظر شما