بهترین زمان نوشیدن آب

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۷:۴۳:۴۴
کد خبر: ۹۶۳۳۵۲
بهترین زمان نوشیدن آب
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: نوشیدن آب در شبانه روز کمک زیادی به عملکرد دستگاه‌های بدن می‌کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی؛ اظهار کرد: افراد با ید بدانند بهترین زمان برای نوشیدن آب چه زمانی است تا علاوه بر رفع تشنگی بتوانند با نوشیدن آب به بدن خود کمک فراوانی کنند.

او تصریح کرد: افراد در صبح بعد از بیدار شدن از خواب با نوشیدن دو لیوان آب می‌توانند به فعال کردن اعضای داخلی بدن کمک کنند. همچنین نوشیدن یک لیوان آب قبل از صرف غذا به هضم راحت آن کمک خواهد کرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: افراد قبل از حمام کردن می‌توانند با مصرف یک لیوان آب از فشار خون بالا جلوگیری کنند. همچنین اگر قبل از خواب شبانه آب بنوشند؛ به جلوگیری از سکته و حملات قلبی کمک شایانی خواهند کرد.

چه زمانی آب ننوشیم؟

انوشه با بیان اینکه مصرف آب با فاصله کمی پس از غذا خوردن باعث سوء هاضمه خواهد شد، افزود: افراد هنگام غذا خوردن و پس از مسواک زدن آب میل نکنند؛ همچنین بعد از خوردن بعضی میوه‌های آبدار مانند: هندوانه و سیب بهتر است آب مصرف نشود؛ زیرا باعث ضعف می‌شود، 

عطش کاذب چیست؟

او گفت: اکثر افراد به حالتی که احساس تشنگی دارند، اما با نوشیدن آب سرد (هر چند خیلی زیاد هم بنوشند)، تشنگی‌شان برطرف نمی‌شود؛ دچار شده اند، به این حالت، عطش کاذب گفته می‌شود و دلیل آن، وجود یک خلط مزاحم در معده است که طبیعت برای دفع آن طلب آب می‌کند. اما آب سرد قابلیت دفع آن را ندارد.

او ادامه داد: این حالت معمولا بعد از خوردن غذا‌های غلیظ یا لزج مانند: ماهی، کله‌پاچه، ماکارونی و غذا‌های شور رخ می‌دهد که درمان آن، صبر بر تشنگی و نوشیدن جرعه جرعه آب گرم شیرین شده با کمی عسل و یا جوشانده دارچین و زنجبیل است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: یک نوع دیگر از عطش کاذب وجود دارد که دلیل آن نیز، گرمی بیش از حد قلب یا ریه است و راه از بین رفتن آن، استنشاق هوای خنک است، افراد نباید در این حالت آب سرد بنوشند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما