«خطرناکترین» عملیات تروریستی علیه معترضان و نیروهای امنیتی عراق خنثی شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۰۹:۲۱:۴۵
کد خبر: ۹۶۳۸۸۱
«خطرناکترین» عملیات تروریستی علیه معترضان و نیروهای امنیتی عراق خنثی شد
رئیس تیم اطلاعاتی «الصقور» عراق خبر داد که این گروه خطرناکترین عملیات تروریستی را خنثی کرده است که قرار بود در جریان آن، معترضان و نیروهای امنیتی عراق هدف قرار بگیرند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «ابوعلی البصری» رئیس تیم اطلاعاتی «الصقور» عراق از خنثی‌سازی یک طرح تروریستی در این کشور خبر داد.

البصری به روزنامه «الصباح»گفت که گروه الصقور موفق شده است «خطرناکترین عملیات تروریستی» را خنثی کند که هدف از آن، انفجارهایی بود که نیروهای امنیتی و معترضان عراقی را در بغداد و سایر استان‌ها هدف قرار می‌داد.

وی تأکید کرد که «هدف از این طرح‌های تروریستی ایجاد هرج‌ و مرج و جنگ داخلی و بهره‌برداری از آن در راستای طرحهای تروریستی آنها (دشمنان عراق) است تا جان‌های بی‌گناه بیشتری را بگیرند و اقتصاد ملی را نابود کنند».

این مسئول عراقی خبر داد که مسئول هدایت و اجرای این عملیات تروریستی یکی از برجسته‌ترین سرکرده‌های گروه تروریستی داعش بوده و بازداشت شده است.

در کنار داعش، باید به عناصر وابسته به آمریکا نیز اشاره کرد که در قتل معترضان عراقی دست دارند؛ به نحوی که «حسن سالم» نماینده پارلمان عراق 18 بهمن ماه جاری خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «اقدامات مخرب، کشتن تظاهرات‌کنندگان و پیش از آن، تیراندازی توسط مزدورانتان، برای ملت عراق، علنی شده و آخرین نمونه آن، ترور مجاهدانی از سرایا السلام است».

سالم همچنین به آمریکایی‌ها تأکید کرد: «تظاهرات‌کنندگان را می‌کُشید، فتنه‌افروزی می‌کنید و بر آنان گریه می‌کنید و اشک تمساح می‌ریزید؟ بروید و از کشورمان خارج شوید؛ زیرا ما از شیطان اکبر متنفریم».

اعتراضات در بغداد و شهرهای جنوبی و مرکزی عراق از اول اکتبر گذشته (دهم مهر ۹۸) آغاز شد و به رغم انتخاب مامور تشکیل کابینه  و تعهد وی به اصلاح امور، هنوز عده‌ای از معترضان خیابان‌ها را ترک نکردند.

مردم عراق همچنین چهارم بهمن ماه گذشته به دعوت مقتدی الصدر رهبر جریان صدر تظاهرات میلیونی برای مطالبه اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی از خاک کشورشان برگزار کردند.

البصری در ادامه تأکید کرد که گروه الصقور درباره مقرها و کارگاههای ساخت بمب و مواد منفجره داعش در سوریه، اطلاعاتی را در اختیار مرکز چهارجانبه ایران، سوریه، روسیه و عراق و همچنین ائتلاف ضد داعش داده است.

البصری ضمن هشدار نسبت به خطر داعش در سوریه، گفت که این خطر، بیشتر از سوی عناصر جوان داعش است که در اردوگاه «الهول» حضور دارند.

اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه مرکز اسکان خانواده‌های عناصر داعش است و روانشناسان آمریکایی در این اردوگاه، با تأکید بر اصول وهابیت، در حال تربیت نسل جدیدی از تروریستهای تکفیری هستند.

این مسئول اطلاعاتی عراق تأکید کرد که هزار و 700 تروریست، سال گذشته در شمال و شمال شرق سوریه به ترکیه و عراق فرار کرده‌اند.


منبع:فارس

نظر شما