زمستان تلخ لیونل مسی ادامه دارد

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۷:۵۱:۴۰
کد خبر: ۹۶۵۸۹۱
زمستان تلخ لیونل مسی ادامه دارد
این زمستان برای لیونل مسی به خوبی پیش نرفته است؛ فوق‌ستاره بارسلونا شرایطی دارد که البته شبیه شرایط تیم بارسلونا و کل این باشگاه است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ افت لئو مسی که البته در گلسازی همچنان بی‌نظیر است و یک‌تنه بار برد‌های بارسلونا را به دوش می‌کشد، از زمانی شروع شد که یار همیشگی اش در خط حمله، یعنی لوئیس سوارس مصدوم شد. از آن زمان هم برد‌های بارسلونا با کمترین اختلاف به دست آمده و هم مسی چهار بازی است که نتوانسته دروازه حریفان را باز کند. مسی در این چهار بازی ۳۱ ضربه به سمت دروازه داشته که ۱۵ شوت درون چهارچوب بوده، اما هیچ‌کدام منجر به گل نشده است.

مسی در حال ثبت یکی از بدترین آمار‌های تاریخ حضور خود در بارسلوناست، بدترین آمار او به گل نزدن از ماه سپتامبر تا فوریه مربوط می‌شود که البته با مصدومیت او نیز همراه بود. در آن مقطع او ۳۹ شوت به سمت دروازه حریفان زد و ۱۱ گل به‌ثمر رساند؛ بنابراین مسی هیچ‌وقت با این تعداد شوت (۳۱) ناکام در گلزنی نبوده است، اما این فصل چنین موضوعی را تجربه می‌کند.

در بازی مقابل ختافه هم که به برد ۲ بر یک بارسلونا منجر شد مسی باز نتوانست قفل دروازه حریف را باز کند. از حرکات ویرانگر همیشگی او هم خبری نبود. پاس خوبی که گریزمن برایش فرستاد را نتوانست به گل تبدیل کند. در مجموع هم شش تلاش برای گلزنی داشت که دو تای آن‌ها به سمت چهارچوب بود، اما گلی به ثمر نرسید تا طلسم گل نزدن مسی همچنان باقی بماند.

نگرانی

اما آمار تعداد پاس‌های گل او که حالا به ۱۲ رسیده می‌تواند کمی از نگرانی‌های طرفداران او کم کند، اما در رقابت آقای گلی مسی فقط ۱۴ گل در ۲۴ بازی به ثمر رسانده است که این بدترین عملکرد او در لیگ از فصل ۱۴-۲۰۱۳ به شمار می‌رود (سالی که تاتا مارتینو مربی تیم بود و مسی هم هفت بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد) و دومین آمار بد او هم به فصل ۰۸-۲۰۰۷ برمی‌گردد که البته آن زمان هنوز مسی به فوق‌ستاره فوتبال جهان تبدیل نشده بود.

مسی در ۱۰ بازی موفق به گلزنی نشده است و در ۹ بازی توانسته گل بزند و چند بازی را هم به دلیل مصدومیت از دست داده است، اما نکته نگران‌کننده در مورد او این است که تعداد بازی‌هایی که در آن گل نزده است از تعداد بازی‌هایی که موفق به گلزنی شده، بیشتر شده است. چیزی که در مورد خیلی از بازیکن‌ها مسئله‌ای عادی به‌شمار می‌رود، اما در مورد لیونل مسی نه.

زمستان پردردسر

این زمستان اصلاً برای فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا خوب نبوده است. از تساوی مقابل اسپانیول گرفته تا ناکامی در سوپرجام اسپانیا و شکست در مستایا و بعد هم کنار رفتن از جام‌حذفی که در این جام هم مسی موفق به گلزنی نشده بود و مهمتر از همه اخراج ارنستو والورده سرمربی تیم، همگی سناریوی ناکامی مسی را رقم زد. به این ماجرا‌ها درگیری او با اریک آبیدال مدیر ورزشی بارسلونا را هم که در اینستاگرام رقم خورد، اضافه کنید.

بعد از برد خفیف مقابل ختافه بارسلونا با برنامه‌ای فشرده و البته بسیار مهم در تقویم خود روبه‌رو است. دو بازی مهم خارج از خانه که اولی مقابل ناپولی در لیگ قهرمانان اروپاست و دیگری نبرد ال‌کلاسیکو در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو. قبل از این دو بازی آن‌ها میزبان ایبار در نوکمپ خواهند بود. دو هفته سخت و سرنوشت‌ساز برای بارسلونا در پیش است و در این مقطع مهم آن‌ها بیش از هر چیز به گلزنی لیونل مسی احتیاج دارند.

منبع: خبرورزشی

نظر شما