ویروس کرونا در چه سطح هایی بیشتر زنده می ماند؟

۱۳۹۸/۱۲/۰۹ - ۱۶:۳۵:۵۹
کد خبر: ۹۷۰۷۷۱
ویروس کرونا در چه سطح هایی بیشتر زنده می ماند؟
رابرت ردفیلد مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ایالات متحده (CDC) اعلام کرد مقامات بهداشتی این کشور انواع مختلفی سطوح را از لحاظ میزان مساعد بودن برای ادامه بقای ویروس کرونا را مورد مطالعه قرار داده اند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از اسپوتنیک، ردفیلد در جلسه گفت و شنود در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: "ویروس کرونا در روی مس و فولاد به طور معمول حدود دو ساعت عمر می کند . عمر این ویروس در روی سایر سطوح - کاغذ یا پلاستیک طولانی تر است  و  ما این موضوع را بررسی می کنیم. "

همچنین  به گفته مدیر مرکز نامبرده که یک آژانس فدرال وابسته به وزارت بهداشت ایالات متحده است ، "احتمالاً سطوح آلوده و نه انتقال عفونت از راه تنفس هوا ، باعث شیوع  ویروس کرونا در کشتی تفریحی دیامومند پرنسس شده است".

کشتی تفریحی "دیاموند پرنسس" 20 ژانویه برای یک سفر دو هفته ای در مسیر کاگوشیما ـ هنگ کنگ - اوکیناوا که قرار بود در تاریخ 4 فوریه به پایان برسد از شهر یوکوهاما ژاپن حرکت کرده بود اما دیرتر معلوم شد یکی از مسافرانی که در هنگ کنگ پیاده شده بود به ویروس کرونا مبتلا شده است.

3 فوریه ، این کشتی تفریحی در بندر یوکوهاما لنگر انداخت تا تمام مسافران معاینه  شوند. وزارت بهداشت ژاپن خواستار توقف این کشتی برای قرنطینه 14 روزه شد. در زمان تشخیص اولین موارد ابتلا به این بیماری ، حدود 3700 مسافر و خدمه در کشتی حضور داشتند. طبق اخرین اخبار تشخیص ویروس کرونا  در بیش از 630 مسافر و اعضای خدمه کشتی تفریحی "دیاموند پرنسس" تأیید شده است.

نوع جدید ویروس کرونا که شیوع آن ابتدا به عنوان نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ایران، ژاپن، ایتالیا... نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز