آیا مصرف این ویتامین برای مقابله با کرونا مفید است؟

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۵:۰۰:۴۱
کد خبر: ۹۷۲۳۳۲
آیا مصرف این ویتامین برای مقابله با کرونا مفید است؟
یکی از ویتامین‌هایی که می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با کرونا مفید باشد مصرف کافی ویتامین D است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ راه‌های تامین ویتامین D برای بدن شامل نور خورشید، منابع غذایی و مکمل ویتامین D است که با توجه به محدود بودن منابع غذایی این ویتامین، بهترین راه برای دریافت ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور آفتاب است.

ارتباط ویتامین D یا به اصطلاح ویتامین آفتاب، با سلامت استخوان ها، برای همگان ثابت شده و محرز است، اما امروزه علاقه مندی فراوانی به این ویتامین به دلیل ارتباط با بیماری‌های مختلفی از جمله ام اس، انواع سرطان، بیماری‌های قلبی- عروقی و دیابت ایجاد شده است.

بدن جهت حفظ عملکرد صحیح و سلامت خود نیاز به ویتامین‌ها دارد. ویتامین‌ها به دو گروه اصلی تقسیم می‌شوند: ویتامین‌های محلول در آب و ویتامین‌های محلول در چربی.

ویتامین D مانند سایر ویتامین‌های محلول در چربی در کبد و بافت‌های چربی ذخیره می‌شود و همانطوری که مقادیر اضافه آن می‌تواند سمی باشد، کمبود آن در بدن نیز با بروز بیماری‌های مختلف جسمی و روحی ارتباط دارد.

جلال الدین میرزای رزاز رئیس انستیتو و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی، با تأکید بر نقش تعیین کننده لزوم وجود ویتامین D برای مقابله ویروس کرونا، گفت: اگر کمبود ویتامین D در بدن وجود دارد پیشنهاد این است که ویتامین D دریافتی با مشاوره متخصص تغذیه به صورت مکمل دریافت شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: تامین ویتامین D کافی از طریق غذا واقعاً امکان پذیر نیست ویتامین D که به صورت سنتز پوستی در نتیجه قرار گرفتن در معرض آفتاب ساخته می‌شود و منظور ما از آفتاب مستقیم آفتابی است که بیشتر در تابستان داریم.

میرزای رزاز یادآوری کرد: مطالعات نشان داده‌اند دریافت روزانه ویتامین D برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با انواع بیماری‌ها تأثیر زیادی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز