کرونا میلیاردرهای روس را نقره داغ کرد!

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۱۰:۳۶:۳۴
کد خبر: ۹۷۲۶۳۲
کرونا میلیاردرهای روس را نقره داغ کرد!
ثروتمندان روس در روزهای اخیر ۳۰ میلیارد دلار از شیوع کرونا خسارت دیده‌اند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از اسپوتنیک، هفته گذشته برای ثروتمندان جهان کابوسوار به پایان رسید و به دنبال سقوط سنگین بازارهای مالی که از زمان بحران سال ۲۰۰۸ بدین طرف بیسابقه بود، ثروتمندان جهان در مجموع ۴۴۴ میلیارد دلار زیان دیدند که از این میان سهم ثروتمندان روس، خسارت ۳۰ میلیارد دلاری بود.

ویروس کرونا تاکنون بیش از ۹۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان بیش از ۳۰۰۰ نفر را گرفته است. با وجود آن که روسیه یکی از کشورهایی بوده که کمترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد اما توقف بسیاری از فعالیتهای تجاری با شرکای بزرگ این کشور نظیر چین، کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی و کاهش ورود گردشگران خارجی به روسیه باعث شده است تا این کشور نیز از ترکشهای اقتصادی کرونا ویروس در امان نماند.

ثروتمندترین فرد روسیه یعنی ولادمیر پوتانین در هفته گذشته ۸۶.۶ میلیون دلار خسارت دید. این رقم برای نفر دوم یعنی وجیت آلکپروف که در حال حاضر مدیرعامل شرکت لوک اویل است بسیار بیشتر و معادل ۲.۶ میلیارد دلار بوده است.  ولادمیر لیسین، کارخانه دار بزرگ فعال در صنعت آلمینیوم روسیه نیز ۲.۱۹ میلیارد دلار از ثروت خود را در نتیجه تلاطمات اخیر بازارهای سهام از دست داده است. 

بررسی ارزش ثروت افراد ثروتمند روس نشان می دهد که لیونید میکلسن که تا پیش از این ثروتمندترین فرد در روسیه بود، بیشترین آسیب را از زمان همه گیری ویروس کرونا متحمل شده و ۶.۳۹ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است. الکسی مرادشف نیز با کاهش ۲.۸۲ میلیارد دلاری در ثروت خود مواجه شده است.

نظر شما