پاس گل ترامپ به طالبان؛ با خروج ما می‌توانید قدرت بگیرید

۱۳۹۸/۱۲/۱۶ - ۲۲:۴۳:۱۶
کد خبر: ۹۷۴۲۲۳
پاس گل ترامپ به طالبان؛ با خروج ما می‌توانید قدرت بگیرید
رییس جمهوری‌ آمریکا روز جمعه گفت که طالبان می‌تواند احتمالا بعد از خروج نیروهای ایالت متحده از افغانستان قدرت را به دست آورد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: کشورها باید از خود مراقبت کنند، شما می‌توانید دست کسی را تا مدت خاصی نگهدارید.  

ترامپ در پاسخ به این سؤال که آیا طالبان سرانجام می‌توانند قدرت را از دولت فعلی تحت حمایت آمریکا بگیرد، گفت: قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد، اما احتمالاً رخ خواهد داد.  

وی افزود: ما نمی‌توانیم برای ۲۰ سال آینده در آنجا باشیم. ما ۲۰ سال در آنجا هستیم و از کشور محافظت می‌کنیم، اما برای آینده نمی‌توانیم آنجا باشیم - در نهایت، آن‌ها مجبورند از خود محافظت کنند.  

ترامپ که روز سه شنبه این هفته با ملابرادر مذاکره کننده  ارشد طالبان در دوحه قطر،  برای اولین بار گفت و گوی تلفنی داشت، افزود که وی نمی‌داند دولت افغانستان توانایی دفاع از خود را پس از خروج نیروهای خارجی دارد.  

وی گفت: من نمی‌دانم. نمی‌توانم به آن سؤال پاسخ دهم. ما باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.  

توافق نامه آمریکا و طالبان پس از دو سال تلاش و یازده دور گفت وگو روز شنبه گذشته با حضور شماری از مقامات کشورهای منطقه و جهان در دوحه به امضا رسید و براساس آن قرار است تا ۲۰ اسفند ماه گفت وگوی بین گروههای افغانی آغاز شود.  

همزمان با امضای توافق‌ میان آمریکا و طالبان، افغانستان و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک چگونگی همکاری‌های آینده را تشریح کرده و از برنامه ۱۴ ماهه نیروهای نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش برای خروج از افغانستان خبر دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز