توطئه جدید ترکیه و آمریکا در شمال سوریه

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۰۴:۰۱:۵۵
کد خبر: ۹۷۷۷۹۰
اخیرا تحولات مشکوکی در شمال سوریه و به طور خاص در الحسکه در حال انجام است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ تحول مشکوکی که در شمال سوریه و به طور خاص در الحسکه انجام می‌شود پرواز گسترده هواپیماهای جنگی در آسمان این منطقه و تقویت مراکز استقرار آمریکا در حومه شرقی دیرالزور و حومه شمالی الحسکه و مشخصا منطقه "المالکیه" در پایگاه "خراب الجیر" است.

همچنین نیروهای ائتلاف بین‌المللی، شب گذشته رزمایشی بزرگ نظامی در اطراف میدان نفتی "العمر" در حومه جنوب شرقی دیرالزور انجام دادند و طی آن از سلاح‌های سنگین از جمله توپخانه استفاده کردند.

در سایه این تحرکات میدانی آمریکا، منابع محلی از تداوم استقرار نیروهای ترکیه در اطراف مناطق "راس العین" و "تل ابیض" در حومه الحسکه خبر دادند که به احتمال زیاد، چنین تحرکاتی در راستای ادامه عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه انجام می‌گیرد.

کارشناسان نظامی بر این باورند ترک‌ها سیطره بر بخشی از جاده بین‌المللی "ام 4"، که تل ابیض و "عین العرب" را به هم متصل می‌کند، با هدف یکپارچه کردن مناطق تحت اشغال "نیروهای سپر فرات"- وابسته به ارتش ترکیه- با مناطق حومه الحسکه و الرقه، در سر می‌پرورانند.

این بدان معناست که ترکیه به دنبال ایجاد واقعیت میدانی جدید در مرز مشترک با سوریه است که از منطقه "علوک" در راس العین تا "جرابلس" در حومه حلب امتداد می‌یابد.

بعید نیست که این تحرک نظامی در راستای تلاش آنکارا برای کاستن از شکست تحقیرآمیزش در ادلب بعد از تهدیدهای "رجب طیب اردوغان" علیه ارتش سوریه و توافق آنکارا و مسکو درباره این منطقه باشد.

در واقع، آنکارا تلاش می‌کند آن طرف‎تر از روسیه بازی کند و شاید هم بر تدابیری جدیدی که درباره ادلب اتخاذ می‌کند، سرپوش بگذارد در حالی‌که آمریکا در تلاش است با بهره‌برداری از این وضعیت، سیطره خود بر نفت سوریه تثبیت کند.

منبع:العالم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز