سالمندان مبتلا به کرونا در ایتالیا به حال خود رها می‌شوند

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۶:۵۸:۱۰
کد خبر: ۹۷۸۶۱۰
سالمندان مبتلا به کرونا در ایتالیا به حال خود رها می‌شوند
تلگراف با استناد به اسناد رسمی گزارش داد به زودی مبتلایان به کرونا در ایتالیا که بالای ۸۰ سال دارند، از دریافت مراقبت‌های ویژه درمانی محروم می‌شوند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از دیلی صباح، روز گذشته روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی با استناد به یک سند رسمی، از تراژدی بزرگی پرده برداشت مبنی بر اینکه مقامات ایتالیا قصد دارند به زودی ارائه مراقبت‌های ویژه درمانی را برای بیماران کرونایی که بالای ۸۰ سال سن دارند و یا دچار نقص در سلامتی هستند، متوقف سازند.

تلگراف با استناد به متن تهیه شده از سوی یک واحد مدیریت بحران در استان تورین ایتالیا نوشت پزشکان می‌ترسند که بیمارانی که تحت مراقبت‌های ویژه قرار نمی‌گیرند «در عمل رها شوند تا بمیرند.»

در این گزارش آمده است: «این واحد (مدیریت بحران تورین) پروتکلی تهیه کرده که تعیین خواهد کرد کدام بیمار تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرد و کدام یک در صورت نبود فضای کافی از این مراقبت‌ها محروم خواهد بود.»

تلگراف در ادامه گزارش خود نوشت این سند مذکور در اداره محافظت مدنی «پیدمونت» تهیه شده است. پیدمونت در ایتالیا یکی از مناطقی است که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کووید ۱۹ دیده است.

این روزنامه به نقل از این سند رسمی نوشت: «شرط دسترسی به مراقبت ویژه در شرایط اضطراری باید شامل سن پایین‌تر از ۸۰ و یا امتیاز شاخص انسجام چارلسون (که نشان می‌دهد بیمار چه شرایط پزشکی دیگری دارد) کمتر از پنج باشد.»

ایتالیا روز گذشته تعداد قربانیان جدید به ویروس کرونا را ۳۶۸ مورد گزارش کرد که بیشترین افزایش قربانیان از زمان شروع شیوع این بیماری (۲۰ فوریه) در این کشور است.

در مقایسه با روز شنبه، آمار قربانیان با افزایشی بیش از ۲۵ درصد روبرو بوده و تعداد کل آن‌ها به ۱۸۰۹ نفر رسیده است. تعداد مبتلایان نیز با افزایش ۱۷ درصدی به ۲۴۷۴۷ نفر رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در ایتالیا ۷.۳ درصد است.

تعداد بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه با افزایش ۱۰ درصدی به ۱۶۷۲ نفر رسیده که ۷۶۷ نفر از آن‌ها در «لمباردی» هستند که بیشترین شیوع کرونا را با ۱۳۲۷۲ مورد داشته و ۲۱۲۱ مورد از آن‌ها جان باخته اند. در شهر «لازیو»، منطقه‌ای که شامل رم نیز می‌شود هم آمار مبتلایان ۲۲ درصد افزایش داشته و به ۴۳۶ نفر رسیده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که نخست‌وزیر ایتالیا امروز تاکید کرد شیوع ویروس کرونا هنوز به اوج خود نرسیده و این کشور طی چند هفته آینده با شرایط خطرناکتری روبه‌رو خواهد شد.

سخنگوی رسمی سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در اروپا در آینده نزدیک افزایش می‌یابد، زیرا بسیاری از کشور‌های اروپایی هم‌اکنون در مرحله اولیه این بیماری همه‌گیر قرار دارند.

ویروس کرونا با نام علمی (کووید-۱۹) که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت تاکنون ۱۶۹ هزار و ۶۱۰ نفر را در کل جهان مبتلا کرده است. از این تعداد، ۷۷ هزار و ۷۷۶ نفر بهبود یافته و ۶ هزار و ۵۱۸ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز