۲ هزار پزشک در ایتالیا به کرونا مبتلا شده‌اند

۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۲:۲۱:۵۳
کد خبر: ۹۷۹۸۱۲
در حالی که شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا به سرعت در حال افزایش است، مقامات این کشور از ابتلای دست کم 2 هزار پزشک در این کشور به ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛مقامات درمانی ایتالیا خبر دادند که دست کم 2 هزار پزشک در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

از سوی دیگر،‌ مقامات این کشور از تمامی پزشکان بازنشسته درخواست کردند برای مقابله با ویروس کرونا به خدمت بازگردند.

دولت ایتالیا با بیان اینکه ۴۲۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند  اعلام کرد شمار کل میزان مرگ و میر در این کشور بر اثر این ویروس به ۳۴۰۵ نفر رسیده است.

با این آمار، ایتالیا آمار مرگ و میر ۳۲۴۵ نفری چین که گفته می‌شود نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونای جدید در آنجا ثبت شده  را پشت سر گذاشته است. 

آمارها نشان می‌دهد که قربانیان ویروس کرونا در سرتاسر جهان از 10 هزار نفر فراتر رفته و تعداد کل مبتلایان نیز به 244 هزار 615 نفر رسیده است.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

منبع:فارس

نظر شما