تفاوت تخم مرغ سفید و تخم مرغ قهوه ای در چیست؟

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۲۳:۰۱:۴۴
کد خبر: ۹۸۰۶۵۴
تفاوت تخم مرغ سفید و تخم مرغ قهوه ای در چیست؟
احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که به فروشگاه بروید و با دو نوع تخم‌مرغ سفید و قهوه‌ای مواجه شوید. در این لحظه سرتان را می‌خارانید و به فکر فرو می‌روید که کدام تخم‌مرغ را بخرید. در آخر هم تخم‌مرغ با رنگی را می‌خرید که معمولا در خانه‌تان استفاده می‌کنید.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که کدام تخم‌مرغ بهتر است؟ یا این که چرا تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای گران‌تر هستند؟ و روی هم رفته این تخم‌مرغ‌ها چه تفاوتی باهم دارند؟

تفاوت در مرغ است

جواب تفاوت رنگ تخم‌مرغ‌ها بسیار ساده است. تخم‌مرغ‌ها متفاوت‌اند چون مرغ‌ها با هم تفاوت دارند. مرغ‌هایی که لاله‌های گوش سفید دارند، تخم‌مرغ‌های سفید تخم می‌گذارند و مرغ‌هایی که لاله‌های گوش قرمز-قهوه‌ای دارند، تخم‌مرغ‌هایی با رنگ قهوه‌ای تخم می‌گذارند. حالا جالب است بدانید که این دو تخم‌مرغ از نظر مواد غذایی تفاوت بسیار اندکی دارند و فقط رنگ‌شان است که بین آن‌ها رقابت ایجاد کرده.

چرا تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای گران‌تر هستند؟

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که با توجه به گرانی یک محصول، نتیجه بر بالا بودن کیفیت آن می‌گیرید اما واقعیت این است که گران‌ بودن تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای به دلیل بزرگ بودن مرغ‌های تخم‌گذار آن است که غذای بیشتری را برای رشد مصرف می‌کنند و بنابراین هزینه بیشتری برای پرورش آن‌ها می‌شود.

تحقیقات چه می‌گویند؟

تحقیقات بسیاری برای پیدا کردن تفاوت‌های مواد غذایی این دو نوع تخم‌مرغ اجرا شده است اما بیشتر این تحقیقات بر این باورند که از نظر مواد غذایی تفاوتی وجود ندارد. اما باز هم درباره این موضوع بحث وجود دارد.

بعضی از متخصص‌های تغذیه بر این باورند که تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای سالم‌تر از تخم‌مرغ‌های سفید هستند و برای کسانی که پروتئین بیشتری می‌خواهند مصرف کنند و بر مقدار کلسترول و کالری خود نظارت کنند، تخم‌مرغ قهوه‌ای گزینه بهتری است. در مقابل عده‌ای هم بر این باورند که از نظر مواد غذایی تفاوتی بین تخم‌مرغ قهوه‌ای و سفید وجود ندارد اما تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای طبیعی‌تر تولید می‌شوند و شاید آن‌ها را گزینه سالم‌تری بکند.

پس چرا مزه‌شان متفاوت است؟

تفاوت مزه این تخم‌مرغ‌ها به دلیل رژیم غذایی مرغ‌های تخم‌گذار آن‌ها است. بنابراین مثلا اگر به هر دو نوع مرغ یک غذا بدهید، تفاوت مزه تخم‌مرغ آن‌ها بسیار اندک خواهد بود. درست است که رنگ زرده تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای تیره‌تر است اما دلیل آن مقدار بیشتر غذایی است که مرغ‌های با لاله‌ گوش قهوه‌ای مصرف می‌کنند.

تفاوت پوسته در چیست؟

بعضی افراد فکر می‌کنند که تفاوت کوچکی بین پوسته تخم‌مرغ‌های سفید و قهوه‌ای وجود دارد اما واقعیت این است که تفاوتی ندارند. در نظر داشته باشید که مرغ‌های جوان‌تر، تخم‌مرغ‌هایی با پوسته سفت‌تر تخم می‌گذارند و این مورد برای هر دو مرغ‌ با لاله گوش سفید و قهوه‌ای صدق می‌کند.

 

نظر شما