تعطیلی موقت جمعه بازار خلازیل

کرونا حریف شیطان بازار شد

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۸:۲۹:۵۳
کد خبر: ۹۸۱۲۲۹
کرونا حریف شیطان بازار شد
ساماندهی و توقف فعالیت جمعه بازار خیابان خلازیل (سهیل) حتی در زمان شیوع ویروس کرونا هم کار راحتی نبود. بازاری که سال هاست در آن اجناس دست دوم و ضایعات به فروش می رود و اغلب آن را به شیطان بازار می شناسند. اما بعد شیوع بیماری کرونا با اقدامات مدیریت شهری منطقه۱۹، بالاخره این بازار با وجود مقاومتها تعطیل شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از همشهری محله؛ ساماندهی بازار خلازیل به عنوان یکی از دغدغه های مهم ساکنان محله های شهید کاظمی و دولتخواه جنوبی سال هاست مطرح می شود. بازاری که پشت ورزشگاه شهید کاظمی در بزرگراه آزادگان تهران قرار گرفته و علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین در این محدوده ها، آسیب های اجتماعی متعددی به همراه دارد. بعد از اعلام خبر خوش شهردار منطقه۱۹ در روزهای پایانی سال درباره اجرای برنامه های منسجم و چندوجهی برای رفع مشکلات بازار خلازیل، حالا ۲هفته است که برای مقابله با ویروس کرونا فعالیت این بازار متوقف شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه۱۹ در این باره می گوید: «با مشارکت یگان حفاظت و تیم معبربان شهرداری منطقه مسیر ورودی ها به خلازیل با نصب گاردریل، نیوجرسی و تغییرات هندسی معابر در طول ۲۴ساعت، طی ۴ شیفت بسته شد.»

«سعیدصالح محمود رباطی» با بیان اینکه تعطیلی موقت این بازار حتی با هدف شکست ویروس کرونا هم اتفاق مهمی محسوب می شود، ادامه می دهد: «این طرح به دستور شهردار منطقه به اجرا درآمده و درصدد ساماندهی دائم این بازار هستیم.»
«سیدجواد هاشمی»، شهردار ناحیه۳ نیز با اشاره به اینکه این بازار به عنوان بزرگ ترین مرکز خرید و فروش لوازم دست دوم در شهر شناخته شده است، می گوید: «هرجمعه صدها نفر خریدار و فروشنده برای تبادل کالا به اینجا می آیند که علاوه بر مشکلات و آسیب های متداول نقش بسزایی در شیوع بیشتر ویروس کرونا در منطقه دارد. برای رفاه حال شهروندان با مشارکت نیروهای شهرداری منطقه ۲هفته از تعطیلی آن می گذرد و کماکان طرح ادامه خواهد داشت

 

نظر شما