این کارها را هرگز هنگام مصرف دارو انجام ندهید!

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۱:۱۵:۳۳
کد خبر: ۹۸۱۳۵۱
این کارها را هرگز هنگام مصرف دارو انجام ندهید!
انجام دادن برخی کار‌ها تاثیر دارو‌ها را افزایش یا کاهش می‌دهند به همین دلیل پزشکان تاکید می‌کنند برخی دارو‌ها پس یا پیش از صرف غذا مصرف شوند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ انجام دادن برخی کار‌ها تاثیر دارو‌ها را افزایش یا کاهش می‌دهند. به همین دلیل است که متخصصان تاکید می‌کنند برخی دارو‌ها را قبل یا بعد از صرف غذا باید مصرف کرد.

دوش گرفتن با آب گرم

دوش گفتن با آب گرم پس از مصرف مسکن‌های قوی مانند فنتانیل، اکسی کودون و بوپرنورفین خطرناک است. آب گرم سبب گشاد شدن رگ‌های خونی و تسریع گردش خون شده و تاثیر دارو‌ها را بر اندام‌های حیاتی تشدید خواهد کرد. همچنین گرما بر دارو‌ها تاثیر منفی گذاشته و آن ها را فاسد خواهد کرد.

باز کردن پوشش کپسول

هرگز پوشش کپسول را باز نکنید. اکثر کپسول‌ها دارای پوشش مخصوصی هستند که دارو را به تدریج وارد جریان خون  می‌کنند. شکافتن پوشش کپسول سبب ورود یکباره دارو به گردش خون شده  که بسیار خطرناک خواهد بود.

نوشیدن الکل

مصرف دارو همراه با نوشیدن الکل می‌تواند مرگبار باشد. الکل سرعت  ترکیبات شیمیایی درون کبد را افزایش داده و سبب کاهش اثر دارو‌ها می‌شود. الکل هم‌چنین اثرات نامطلوبی روی سیستم عصبی گذاشته و شرایط طبیعی بدن را بر هم می‌زند. به این دلیل، مصرف دارو همراه با نوشیدن الکل سبب بروز عوارض بسیار خطرناک خواهد شد.

مصرف هم زمان دارو‌ها

مصرف هم زمان دارو‌ها با یکدیگر خطرناک است و سبب بستری شدن افراد در بیمارستان می‌شود. دارو‌ها بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند و با کاهش یا افزایش تاثیر یکدیگر سبب بروز خونریزی داخلی و جراحت در بدن خواهند شد.

مصرف دارو با آب میوه ممنوع است

باید بدانید که آب تمامی میوه‌ها برای بدن بسیار مفید بوده، اما مصرف هرگونه دارو به همراه آبمیوه آن ها بسیار خطرناک است و حتی  در مواردی خطر مرگ را به همراه خواهند داشت. انواع مختلفی از داروها  وجود دارند که با مواد موجود در آب میوه‌ها تداخل پیدا می‌کنند. دارو‌هایی که برای درمان ریتم غیرطبیعی قلب، آلرژی، اضطراب، آسم، لخته‌های خونی، سرطان، سرفه، افسردگی، صرع، پرفشاری خون، کلسترول بالا، عفونت، سکته‌های مغزی و قلبی مصرف می شوند، دارای چنین خاصیتی هستند. حتما بعد از مصرف دارو تا نیم ساعت هیچ گونه میوه  یا آب میوه‌ای استفاده نکنید.

 

نظر شما