رییس جمهور چین خواستار شروع یک جنگ جهانی شد

۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۱۰:۵۴:۵۴
کد خبر: ۹۸۱۹۴۹
رییس جمهور چین خواستار شروع یک جنگ جهانی شد
رئیس جمهوری چین خواستار شروع جنگ جهانی علیه کرونا شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ ایرنا به نقل از شینهوا نوشت: شی جی پینگ رئیس جمهوری چین در نشست فوق العاده سران گروه بیست برای هماهنگی و پاسخ چندجانبه به ویروس کرونا خواستار شروع جنگ جهانی همه جانبه و سخت علیه ویروس «کوید ۱۹» شد.

شی در این نشست که از طریق ویدئو کنفرانس از پکن سخن می گفت تاکید کرد: جامعه جهانی باید اعتماد به نفس خود را تقویت کند  و با هم و یکپارچه کار و همکاری کند تا بتواند پاسخ جمعی به این ویروس بدهد.

وی بیماری های عفونی را « خطرناک و دشمن همه» توصیف کرد و اظهارداشت: جامعه جهانی باید بطور کامل همکاری های بین المللی را ارتقا بخشد وهم افزایی بیشتری را ایجاد کند تا بشریت بتواند در نبرد علیه کوید ۱۹ یروز شود.

این نشست در حالی برگزار شد که براساس آمار ارائه شده توسط دانشگاه « جان هاپکینز» تاکنون بیش از نیم میلون تن در جهان به کرونا مبتلا شده و بیش از ۲۴ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

این نخستین باری است که رهبران بیست اقتصاد بزرگ جهان کنفرانسی را به صورت آنلاین و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می کنند.

شی با تاکید به اینکه« ویروس کرونا در سراسر جهان رواج یافته و اوضاع نگران کننده و پیچیده است» از همه کشورها خواست با سرعت عمل کنند تا جلوی انتشار ویروس گرفته شود.

وی پیشنهاد کرد: برای بهبود تبادل اطلاعات، تقویت همکاری در زمینه داروها، واکسنها و مبارزه با ویروس همه گیر و متوقف کردن ویروسی که از مرزها عبور کرده است، در اسرع وقت اجلاس وزیران بهداشت گروه ۲۰ برگزار شود.

رییس جمهوری چین همچنین ایجاد ابتکارعمل گروه ۲۰ در خصوص کوید ۱۹( G۲۰ Covid-۱۹ Aid Initiative ) را برای به اشتراک گذاری بهتر اطلاعات، هماهنگی سیاست ها و همکاری ها با کمک سازمان جهانی بهداشت پیشنهاد داد.

شی تصریح کرد:چین در چارچوب چشم انداز و رویکرد ایجاد جامعه ای با سرنوشت مشترک برای بشریت، بسیار زیاد آماده است تا شیوه ها و عملکرد خوب خود را به اشتراک بگذارد و تا جائیکه توان دارد به کشورهای آسیب دیده از شیوع کرونا کمک کند.

وی از کشورها خواست تا « پاسخی جمعی برای کنترل و درمان کرونا در سطح بین المللی» ارائه دهند.

رییس جمهوری چین گفت: چین یک مرکز الکترونیکی برای عرضه اطلاعات در مورد کوید ۱۹راه‌اندازی کرده است که استفاده از آن برای همه کشورها آزاد است.

شی با تاکید بر ضرورت «همگرایی و تجمیع نقاط قوت کشورها»، تسریع در تحقیق و توسعه همکاری ها در زمینه داروها، واکسن ها و قابلیت های آزمایش را به امید دستیابی به موفقیت های سریع و به سود همه خواستار شد.

این اجلاس به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه سعودی برگزار شد.

پادشاه سعودی که ریاست گروه ۲۰ در سال جاری میلادی را به عهده دارد، گفت که این نشست فوق العاده برای تقویت تلاش های جهانی برای مقابله با ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی آن برگزارشده است.

علاوه بر سران کشورهای عضو گروه ۲۰ از سران کشورهایی مانند اسپانیا، اردن، سنگاپور و سوئیس و همچنین سازمان ملل، بانک جهانی و سایر سازمانهای بین المللی و همچنین کشورهایی که ریاست برخی سازمان های منطقه ای را به عهده دارند برای شرکت در این نشست دعوت شده بود.

گروه بیست که شامل ۱۹ کشور و اتحادیه اروپا است، حدود دو سوم جمعیت جهان و حدود ۸۶ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد.

نظر شما