خانه ۵۰ متری تان را ۱۰۰ متری کنید

۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۲۰:۲۹:۵۲
کد خبر: ۹۸۲۵۷۴
خانه ۵۰ متری تان را ۱۰۰ متری کنید
عموما افراد حداقل در سال‌های اول زندگی در خانه‌های با متراژ معمول ۶۰-۵۰ متری زندگی خود را آغاز می‌کنند، به همین منظور قصد داریم برای آنکه این متراژ را در دید به ۱۰۰ متری تبدیل کنید، راهکار‌هایی را به شما ارائه دهیم.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛  محیط‌های شهری موجب شده تا خانه‌ها بیشتر از عرض بر تعداد طبقات و طولشان اضافه و هر روزه عرض و متراژ خانه‌ها کم‌تر شود. در این مواقع می‌توان با تکیه بر اصولی خلاقانه در طراحی دکوراسیون و چیدمان خانه، از فضای موجود حداکثر استفاده را برد تا متراژ آن بزرگ‌تر دیده شود.

۱. استفاده از رنگ‌های روشن و تضاد‌های هوشمندانه

به طور کلی این یک حقیقت شناخته شده است که رنگ‌های روشن در اتاق آن را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند. دیوار‌های روشن بازتابنده ترند و به فضا احساس باز بودن، سبکی و دلبازی را می‌دهند که کمک می‌کند اثر ایجاد شده با نور طبیعی به حداکثر برسد. از طرف دیگر، رنگ‌های تیره تمایل دارند نور جذب کنند تا اتاق کوچک‌تر به نظر برسد. برای داشتن یک اثر بهینه رنگ‌های ملایم‌تر مانند کرم را به کار ببرید.

__سعی کنید دیوار‌های تزیین شده (مثلا دارای گچبری و ...) با یک رنگ روشن‌تر از دیوار‌های دیگر نقاشی شوند. با این کار، گویی دیوار‌ها عقب‌تر رفته و اتاق نشیمن بزرگتر به نظر می‌رسد.

__پوشاندن کف تمامی اتاق‌ها با کفپوشی یک دست و یک رنگ نیز راهی برای بزرگ‌تر جلوه دادن فضای یک خانه است. برای مثال می‌توانید کف تمامی اتاق‌ها را با کفپوش چوبی، پارکت یا سرامیک بپوشانید و این کفپوش را از اتاق خواب به هال و پذیرایی ادامه دهید.

از همین روش می‌توانید برای دیوار‌ها نیز استفاده کنید یعنی روی تمامی دیوار‌ها از رنگ و تزییناتی مشابه بهره بگیرید؛ بنابراین یک دستی رنگ دیوار‌ها و کفپوش و فضا‌های خالی میان وسایل منزل موجب بزرگ نمایی و هماهنگی فضا می‌شود و تفکیک و جدایی دقیق میان اتاق‌ها و فضا‌ها و این که یک اتاق در کجا آغاز می‌شود و در کجا پایان می‌یابد به راحتی، ممکن نخواهد بود.

۲. نوردهی، عامل کلیدی در باز کردن فضا

اجازه دهید نور طبیعی وارد اتاق شده و فضا را باز کند، تا بزرگتر به نظر برسد. اگر نور طبیعی زیادی ندارید، می‌توانید با استفاده از لوازم نوردهی برخی افکت‌های خلاقانه را به کار برده و از تفاوت بزرگی که ایجاد می‌کنند شگفت زده شوید.

__ گلدان‌هایی حاوی گیاهان همیشه سبز آپارتمانی تهیه کنید و آن‌ها را در چند گوشه خانه قرار دهید. حضور آن‌ها به زندگی شما لطافتی عمیق می‌بخشد. معمولا گیاهان آپارتمانی رسیدگی چندان زیادی نمی‌طلبند، اما در همان حد توجه اندک هم موجب آرامش روح شما می‌شود. گل و گیاه را از خانه خود دریغ نکنید.

۳. بی نظمی‌ها را حذف کنید

اتاق تان را منظم و مرتب نگه دارید. هیچ چیز بیشتر از داشتن وسایل زیاد حس انباشتگی را به یک فضای کوچک القا نمی‌کند.

نکته: دیوار‌ها را با عکس‌های زیاد نپوشانید. یک نقاشی بزرگ روی دیوار بهتر از تعدادی نقاشی کوچک است. چرا که حس شلوغی را منتقل می‌کند. در هنگام چیدمان یک اتاق یک نقطه کانونی در نظر بگیرید- جایی که چشمگیر باشد. مثلا در نهارخوری، این ننقطه کانونی احتمالا میز باشد، سپس وسایل را طوری سازمان دهی نمایید که توجه را به سمت نقطه کانونی بکشد و تعداد وسایل را در بقیه اتاق محدود کنید.

__میز ناهارخوری در آشپزخانه: میز ناهارخوری بزرگ جای اتاق پذیرایی شما را می‌گیرد. اگر آشپزخانه‌تان فضایی قابل قبول دارد، میز ناهارخوری چهار تا شش نفره بگیرید و آن جا غذا بخورید. وگرنه می‌توانید به یاد دوران پرصفا و صمیمیت گذشته سفره پهن کنید و به همراه مهمانان دورادور سفره بنشینید، غذا بخورید و گل بگویید و گل بشنوید. زندگی هرچه ساده‌تر باشد، لطف بیشتری هم خواهد داشت.

۴. استفاده به جا از آیینه شگفتی می‌آفریند.

آیینه‌ها فضا را بزرگ‌تر می‌کنند. یک نقطه کانونی در نظر بگیرید و آیینه‌ها را به سمت آن زاویه دهید. همچنین نور‌های طبیعی و مصنوعی را منعکس نمایید تا اتاق در شب و روز روشن‌تر و بزرگتر به نظر برسد.

__آینه‌ها شعبده‌باز‌هایی توانا و چیره‌دست‌اند. وقتی یک آینه بزرگ را به دیوار اتاق‌تان می‌زنید، نمای روبه‌رو داخل آن می‌افتد و خودبه‌خود منظره اتاق را دوبرابر نشان می‌دهد. وقتی به یک آینه بزرگ نگاه می‌کنید، این احساس به شما دست می‌دهد که فضای آن سوی آینه واقعی است و می‌توانید به آن طرف بروید. آینه‌ها هم مانند پنجره‌ها نقش مهمی در بزرگ نشان دادن اتاق ایفا می‌کنند.

۵. استفاده از فضا توسط مبلمان را به حداکثر برسانید.

گاهی اوقات وسایل فضای زیادی اشغال می‌کنند. برای اجتناب از این موضوع از وسایل چند کاربری استفاده نمایید. مانند این مبل راحتی که در عین حال کاربری کتابخانه هم دارد.

__مبل‌ها و وسایل بزرگتر را در جلو دیوار‌ها قرار دهید تا فضا را بازتر نشان دهد. دقت کنید اگر وسایل جلو دید ورودی اتاق را بگیرند، حس انباشتگی را القا می‌کنند. با تغییر مکان آن‌ها محل عبور را باز کرده و به فضا حس گشودگی دهید.

همچنین دقت کنید، وسایلی با ارتفاع زیاد می‌توانند سقف را پایین‌تر چیزی که هست نشان دهند.

__نکته دیگری که برای بزرگ‌تر جلوه دادن فضا باید در نظر بگیرید این است که هرچه می‌توانید از لوازم و مبلمان کمتر و ظریف تری در فضای اتاق‌ها استفاده کنید. تعداد لوازم اتاق را به حداقل برسانید و فضا را خلوت‌تر کنید. اجازه دهید که تنها چند شیء و وسیله اندک و کوچک، اما زیبا جلوه گری کند. به خاطر داشته باشید که همیشه خریدن مبلمان و لوازم و پر کردن فضا، راهی برای زیباتر کردن دکور و فضا نیست بلکه شما باید سعی کنید که فضا را خلق کنید.

__ از مبلمانی نرم و راحت با رنگ‌های تیره ای، چون نارنجی، انواع صورتی و قرمز که احساس آرامش بیشتری نسبت به رنگ‌های سرد ایجاد می‌کنند در لوازم خانه استفاده کنید، علاوه بر این ریزش نور از فضایی وسیع‌تر در سقف، بهتر از نور یک تک لامپ است که مستقیم از بالای سر بر اتاق می‌تابد چرا که نور اولی فضای آرامش بخش تری ایجاد می‌کند.

منبع: تبیان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز