شایعه است : ویروس کرونا کودکان را آلوده نمی‌کند

۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۱:۴۹:۳۷
کد خبر: ۹۸۳۲۸۲
مبتلا نشدن کودکان به ویروس کرونا یکی از شایعاتی است که از بدو ورود ویروس در ایران و جهان منتشر شد؛ در حالیکه واقعیت آن است که کودکان نیز مانند سایر رده‌های سنی می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ کودکان زیر ۱۰ سال به دلیل اینکه سیستم ایمنی بالایی دارند اگر به ویروس کرونا مبتلا شوند بدن آنها مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

مسعود مردانی  متخصص بیماریهای عفونی در این باره اضافه کرد: به طور کلی  همه افراد بویژه کودکان باید مایعات مانند آب بیشتر استفاده کنند و مصرف ویتامین C می‌تواند به درمان آنها کمک کند، کرونا ۸۰ درصد بدون علائم و ۲۰ درصد این بیماری علائم‌دار است که از این میان ۱۶ درصد آن خفیف و بین ۲.۵ تا ۳ درصد علائم شدید است.

در همین ارتباط،  میشل ریان مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های پزشکی سازمان بهداشت جهانی  گفت: کودکان می‌توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند، به ویژه افراد آسیب پذیر می‌توانند علائم شدیدی را تجربه کنند.  کودکان ممکن است به (ویروس کرونا) و یا به عفونت خفیف مبتلا شوند. تجربه ما حکایت از اپیدمی‌های تاثیر گذار بر کودکان با تغذیه نامناسب است و میزان مرگ و میر و آسیب پذیری این گروه بیشتر است.  

جاستین لسلر، همه‌گیرشناس بیماری‌های عفونی در دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ می‌گوید:احتمال ابتلای کودکان به کرونا درست به اندازه‌ احتمال بیمار شدن افراد بزرگسال است. اگر شما فقط داده‌های مرتبط‌با موارد مبتلا را داشته باشید که در اغلب اوقات نیز چنین است، نمی‌توانید تشخیص دهید که احتمال بیمار شدن کودکی که در معرض بیماری قرار گرفته، نسبت‌به یک فرد بزرگسال بیشتر است یا نه. کسی جز ما نتوانسته است داده‌های مربوط به گروه‌های درمعرض بیماری را بررسی کند تا ببیند که چه کسی بیمار شده و چه کسی بیمار نشده است.

بادی کریچ متخصص بیماری‌های عفونی اطفال در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت، با عجیب‌دانستن احتمال پایین ابتلای کودکان به کرونا می‌گوید:  الگوهای مرگ‌ومیر همبسته‌با بیشتر عوامل بیماری‌زای تنفسی معمولا یک منحنی U شکل دارد که نشان‌دهنده‌ی بروز موارد شدیدتر بیماری در کودکان و سالخوردگان است. ویروس‌های تنفسی در بدن‌هایی که در آن سیستم ایمنی درحال توسعه بوده یا شروع به ضعیف شدن کرده است، شکوفا می‌شوند. این ویروس‌ها شامل چهار ویروس کرونا هستند که موجب سرماخوردگی معمولی می‌شوند و میزان شیوع آن‌ها در کودکان بیشتر از افراد بزرگسال است.  به‌نظر می‌رسد ویروس جدید که عامل کووید ۱۹ است، برعکس باشد.

گزارش‌ها حاکی است که کودکان در چین که در ابتلا  با این ویروس علائم خفیف‌تر نشان داده‌اند که عمدتا شامل تب، آبریزش بینی و سرفه است.  

شایعه: این ویروس کودکان را آلوده نمی‌کند.

واقعیت: بنابه اطلاعات و اسناد سازمان بهداشت حهانی هرکس در هر سن و سالی می‌تواند به ویروس جدید کرونا آلوده شود، هرچند افراد سال‌خورده و کسانی که از قبل مشکلات قبلی داشته‌اند، به‌نظر می‌رسد در برابر این ویروس آسیب‌پذیرتر هستند. به گفته‌ مرکز کنترل و پیشگیریبیماری، با این‌که اکثر موارد تأییدشده‌ ابتلا به این ویروس بزرگسالانهستند اما کودکان نیز به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز