عامل افزایش خطر مرگ توسط کرونا ویروس اعلام شد

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۱:۰۳:۰۰
کد خبر: ۹۸۳۹۶۷
عامل افزایش خطر مرگ توسط کرونا ویروس اعلام شد
به گفته پزشکان، استعمال سیگار خطر ابتلا به عفونت را تحت تأثیر قرار می دهد و تسلیم شدن از یک عادت بد، احتمال اینکه بدن در مقابل ویروس مقاومت کند، را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. براساس تحقیقات ، این عامل برای دفاع طبیعی بدن در برابر باکتری ها و ویروس های خاص مضر است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ اسپوتنیک به نقل از MedicalXpress نوشت: بنیاد آموزش پزشکی و تحقیقات علمی مایو در ایالات متحده، تاثیر سیگار کشیدن را در احتمال ابتلا به "کووید-19" توضیح داد.

براساس داده های چین، میزان مرگ و میر ناشی از "کووید-19" برای جمعیت عمومی حدود دو درصد است، در حالی که برای مبتلایان بیماری های ریوی، که غالباً با مصرف سیگار همراه هستند، این رقم به شش درصد افزایش می یابد.

کارشناسان توضیح داده اند که استعمال سیگار تنها عاملی نیست که باعث کاهش دفاعی بدن می شود. در میان دیگران، بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون بالا و دیابت ذکر شده است، برای حاملان این بیماری ها میزان مرگ و میر به ترتیب 10، 6 و 7 درصد بوده است.

پزشکان توصیه کردند که چطور می توان خطر ابتلا به عفونت کرونا ویروس را به حداقل رسانید؛ به عنوان مثال، فاصله اجتماعی را حفظ کنید، مرتباً دستان خود را بشویید و به چشم، بینی و دهان خود نزنید.

کارشناسان همچنین توصیه کردند که به توصیه های مسئولان بهداشت منطقه ای و به اطلاعات جدید در مورد توسعه این بیماری همه گیر گوش کنید.

در تاریخ 30 مارس، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه، گروه های جمعیتی را نام برد که علاوه بر مستمری بگیران، مستعد ابتلا به کرونا ویروس هستند. در میان آنها، افرادی که به دیابت، بیماری های قلبی عروقی، چاقی و مشکلات ریوی دچار هستند ذکر شد.

وزیر، توصیه به شهروندان برای تقویت ایمنی، ورزش در مناطق با تهویه مناسب و خوردن غذای سالم رات توصیه نمود.

 

نظر شما