مالیات‌های عجیب کشور‌های مختلف که شما را شوکه می‌کند

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۴:۵۰:۳۳
کد خبر: ۹۸۴۲۱۲
در این مطلب با چند قانون مالیاتی عجیب از سراسر جهان آشنا می‌شوید که قبلا درباره شان چیزی نشنیده اید.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛مالیات بر ریش در روسیه، مالیات بر پنجره در انگلستان، و مالیات بر نمک در فرانسه و .. تاریخ تمدن قوانین مالیاتی عجیب زیادی را به خود دیده است! اما امروز هم قوانین مالیاتی عجیب و شاید خنده داری در کشور‌های مختلف سراسر جهان وجود دارد. برخی از آن یک دلیل معقول دارند، درحالی که برای بقیه هیچ توضیحی وجود ندارد. در این مطلب با چند قانون مالیاتی عجیب از سراسر جهان آشنا می‌شوید که قبلا درباره شان نشنیده اید.

مالیات بر گچ، اتریش

مالیات‌های عجیب کشور‌های مختلف

کوه‌های آلپ اتریش مکان فوق العاده‌ای برای دوست داران اسکی است؛ از مبتدی تا حرفه‌ای؛ بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از گردشگران ناآشنا، هنگام اسکی دچار شکستگی و سایر صدمات شده و راهی بیمارستان شوند. به همین دلیل، دولت تصمیم گرفته مالیات ویژه‌ای را برای خدمات پزشکی به مالیات گردشگری اضافه کند. هیچ مقدار ثابتی برای این مالیات وجود ندارد و مستقیما توسط جایی که در آن می‌مانید دریافت می‌شود.

مالیات چاپستیک، چین

مالیات‌های عجیب کشور‌های مختلف

چینی‌ها هر سال حدود ۴۵ میلیارد جفت چاپستیک یکبار مصرف تولید می‌کنند. برای تولید چنین حجم عظیمی، حدود ۲۵ میلیون درخت باید از بین بروند؛ بنابراین دولت چین تصمیم گرفته این آسیب محیط زیستی جدی را تا حدودی کنترل کند. به همین منظور چین در سال ۲۰۰۶، ۵% مالیات بر چاپستیک‌های چوبی یکبارمصرف وضع کرد تا از جنگل‌های خود محافظت کند. مسئولین معتقدند این مالیات مردم را تشویق می‌کند که از چاپستیک‌های پلاستیکی قابل استفاده مجدد استفاده کنند.

مالیات بر نان حلقه‌ای بیگل، نیویورک

مالیات‌های عجیب کشور‌های مختلف

نیویورک روی بیگل‌هایی که به نوعی تغییر کرده باشند، مالیات گذاشته است. یعنی اگر بیگل را بریده یا چیزی به آن اضافه کنید، باید ۸ سنت اضافه‌تر بپردازید. همچنین خوردن بیگل در فروشگاهی که آن را خریده اید هم شامل مالیات می‌شود. برای اجتناب از پرداخت این مالیات، می‌توانید یک بیگلل تغییرنکرده بخرید، آن را به خانه ببرید و برش داده و همراه با هرچیزی که دوست دارید بخورید.

مالیات چاقی، ژاپن

مالیات‌های عجیب کشور‌های مختلف

طبق قانون چاقی ژاپن، دور کمر زنان و مردان ۴۰ تا ۷۵ ساله هر سال اندازه گیری می‌شود. اگر دورکمر آن‌ها از حد مشخصی بیشتر باشد (۸۵ سانتیمتر برای مردان و ۹۰ سانتیمتر برای زنان) باید جریمه بپردازند. این قانون مالیات بر چاقی ژاپنی برای مبارزه با افزایش نرخ چاقی و گسترش بیماری‌هایی مثل دیابت و سکته وضع شده است.

مالیات بر آجیل با پوست، انگلستان

مالیات‌های عجیب کشور‌های مختلف

در انگلستان خریدن آجیل با پوست شاید پولتان را نجات بدهد. چون آجیل‌های بوداده، نمکی و پوست کنده شامل ۲۰% مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند؛ بنابراین بهتر است آجیل را با پوست بخرید و خودتان آن را آماده کنید. اما درباره بادام زمینی استثنایی وجود دارد، تا وقتی بادام زمینی بوداده و نمکی نشود، شامل مالیات نمی‌شود.

مالیات بر سرگرمی، هند

مالیات‌های عجیب کشور‌های مختلف

دیدن فیلم سینمایی در هند ممکن است خرجتان را بالا ببرد. در هند باید برای بلیت سینما، نمایشگاه‌ها، پارک موزه‌ها و سایر فعالیت‌های سرگرم کننده مالیات بدهید. این مالیات از ۵ تا ۲۸ درصد بسته به نوع سرگرمی متغیر است.

مالیات بر تنقلات، مجارستان

مالیات‌های عجیب کشور‌های مختلف

مالیات بر تنقلاتی که سرشار از قند و نمک هستند، مثل چیپس، بیسکویت، کیک و حتی نوشیدنی‌های انرژی زا و نوشابه از سال ۲۰۱۱ در مجارستان اجرا می‌شود و طبق آن ۲۰ سنت به هر خوراکی اضافه می‌شود. دولت مجارستان با این قانون می‌خواهد رژیم غذایی سالم را ترویج دهد و شهروندانش را مجبور به انتخاب‌های غذایی بهتر کند. جالب است بدانید که این قانون جواب داده و ۵۹ تا ۷۳ درصد از مشتریان مصرف این محصولات را کاهش دادند.

مالیات برنزه کردن، آمریکا

مالیات‌های عجیب کشور‌های مختلف

از سال ۲۰۱۰ هر آمریکایی که می‌خواهد خودش را برنزه کند باید ۱۰% مالیات بدهد. این مالیات روی همه خدمات برنزه کردن اعمال می‌شود، به جز آن‌هایی که توسط یک متخصص پزشکی مجاز انجام می‌شود. هدف اصلی آن مبارزه با سرطان پوست است.

مالیات آفتاب، جزایر بالئاریمالیات‌های عجیب کشور‌های مختلف

جزایر بالئاری هر سال میزبان حدود ۱۱ میلیون گردشگر است و این فشار زیادی به منابع محلی وارد می‌کند. به همین دلیل مالیات گردشگری جدیدی وضع شده؛ مالیات بر آفتاب که از سال ۲۰۱۶ عنوان شده است. این مالیات از ۲ تا ۴ دلار در روز متغیر است. پول جمع آوری شده از مالیات برای بهبود زیرساخت‌های گردشگری مثل پاکسازی مناطق ساحلی، حفظ میراث و بهبود تعادل اکولوژیکی استفاده می‌شود.

مالیات بر سایه، کنلیانو، ایتالیا

مالیات‌های عجیب کشور‌های مختلف

صاحبان رستوران‌ها و مغازه داران کنلیانو، شهری در ایتالیا، اگر سایه بان داشته باشند یا تابلوهایشان در خیابان سایه بیندازد، باید سالانه ۱۰۰ دلار مالیات بدهند. مالیات سایه از سال ۱۹۹۳ ایجاد شد و قرار بود در سراسر ایتالیا اجرا شود، اما فقط مسئولان این شهر آن را قبول کردند. بعد از وضع این قانون بیشتر مالکان محلی تصمیم گرفتند چادر و سایه‌بان هایشان را جمع کنند.

مالیات بر گاز گاو، استونی

مالیات‌های عجیب کشور‌های مختلف

شاید خنده دار به نظر برسد، اما مالیات بر گاز دام‌ها واقعا در استونی وجود دارد و هدف آن پیشگیری از آلودگی هوا و کاهش اثر گاز‌های گلخانه‌ای است. وقتی گاوی علف می‌خورد، به طور متوسط ۳۵۰ لیتر گاز متان و ۱۵۰۰ لیتر کربن دی اکسید در روز تولید می‌کند. طبق برآورد‌های مختلف، این گاز حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کل گاز‌های موجود در هوا را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل مزارغ بزرگی که بیشتر از ۳۰۰ گاو دارند، باید ۵۰۰۰ دلار در سال مالیات بدهند.

مالیات بر تتو و پیرسینگ، آرکانزاس، ایالات متحده

مالیات‌های عجیب کشور‌های مختلف

امروزه تتو در میان آمریکایی‌ها محبوب‌تر شده و حدود ۳۶% از شهروندان آمریکایی ۱۸ تا ۲۹ ساله حداقل یک تتو دارند؛ بنابراین جای تعجب نیست که برخی مسئولین سعی کنند مردم را از مراجعه به تتوکار‌های غیرحرفه‌ای بازدارند و عواقب ناخوشایند تتو مثل عفونت پوست یا انتقال ویروس HIV را کاهش دهند. از سال ۲۰۰۵ در آکانزاس ۶% مالیات بر تتو و خدمات پیرسینگ بدن گرفته می‌شود.

 

نظر شما