عجیب ترین بیمار کرونایی جهان هم کشف شد!

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۰۸:۲۹:۱۵
کد خبر: ۹۸۴۸۶۶
عجیب ترین بیمار کرونایی جهان هم کشف شد!
بنا بر اعلام باغ‌وحش برانکس نیویورک، تست ویروس کرونای جدید یک ببر در این باغ‌وحش مثبت بوده است و احتمالا این ببر ویروس را از یکی از کارکنان این محل که خودش به کووید-۱۹ مبتلا شده، گرفته است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از وب‌سایت سی بی سی نیوز، این ببر مالایی که «نادیا» نام دارد، همراه خواهرش، دو ببر سیبری و سه شیر آفریقایی دچار علائمی مانند سرفه‌های خشک شده‌‌اند.

با این حال موسسه گرداننده باغ‌وحش‌ها در نیویورک اعلام کرده انتظار می‌رود همه این حیوانات به‌زودی کاملا بهبود یابند، و هیچ مدرکی وجود ندارد که آن‌ها خود بتوانند بیماری را به انسان‌ها انتقال دهند.

در بیانیه‌ای که «انجمن حفاظت از حیات وحش» در اختیار خبرگزاری فرانسه گذاشته آمده است «ما از این ببر جهت احتیاط تست گرفتیم. حتما اطلاعات خود را برای آن‌که نهادهای جهانی به یافته‌های خود از کروناویروس جدید بیافزایند در اختیار آن‌ها خواهیم گذاشت».

در این بیانیه گفته شده مشخص نیست بیماری در گربه‌سانان بزرگ به چه صورت خواهد بود و چه پیامدهایی خواهد داشت اما نظارت و رصد وضع آن‌ها ادامه دارد.

گفته شده گربه‌سانان بیمار، هرچند کم‌اشتهاتر از گذشته شده‌اند، اما از وضع عمومی خوبی برخوردار هستند و هوشیاری خود را از دست نداده‌اند.

«نادیا» پس از بیماری تحت رادیوگرافی، آزمایش خون و آزمایش‌های دیگر قرار گرفته بود تا دلیل بیماری‌اش مشخص شود. در نهایت تصمیم گرفته شد از او تست کرونا نیز گرفته شود که نتیجه آن مثبت اعلام شد.

باغ‌وحش برانکس تاکید کرده «هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که حیوانات، به‌جز گزارش‌های اولیه‌ای که مربوط به انتقال ویروس در بازار ووهان می‌شود، تاثیر و نقشی در انتقال ویروس به انسان‌ها داشته باشند».

این باغ‌وحش در عین حال یادآوری کرده هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که هیچ‌یک از شهروندان آمریکایی توسط حیوانات، از جمله گربه‌ها و سگ‌های خانگی، به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز