آیا استفاده از دستکش در خرید‌های روزانه برای جلوگیری از ویروس کرونا مفید است؟

۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۰۴:۲۲:۴۵
کد خبر: ۹۸۶۵۸۸
درباره استفاده کردن از دستکش در روزهای کرونایی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ این روزها برای پیشگیری از ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی جدی گرفته شده است. سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کرونا به شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، پرهیز از روبوسی و در آغوش کشیدن یکدیگر تاکید دارد.

اغلب افراد تصور می‌کنند با استفاده از دستکش می‌توانند از ابتلا به ویروس کرونا یا هر بیماری عفونی جلوگیری کنند در حالی که استفاده از دستکش تمام راه نیست.

عموم مردم در زندگی روزانه فقط کافی است تا به طور مرتب دست‌ها را بشویند؛ اما پرسنل پرستاری و درمان، افراد دارای تماس نزدیک، پرسنل امور حمل و نقل و دیگر کارکنان محل‌های پر رفت و آمد و شلوغ بایستی به منظور کاهش ریسک انتقال از طریق تماس از دستکش استفاده کنند.

اما عموم مردم باید قبل استفاده از دستکش، به موارد زیر توجه کنند:

_استفاده از دستکش بیشتر می‌تواند مضر باشد؛ زیرا دستکش می‌تواند اشتباهاً به شما احساس امنیت بدهد، زیرا راحت‌تر دست‌هایتان را به جا‌های مختلف می‌زنید و انتشار ویروس بیشتر می‌شود.

_از نظر انتشار ویروس دستکش شرایطی مشابه دستتان دارد یا حتی بدتر؛ احتمالاً چسبندگی ویروس کرونا به دستکش لاتکس بیشتر از پوست است.

_تعداد کمی از افراد دستکش‌ها را به طور صحیح از دست خود در می‌آورند؛ خارج کردن نادرست دستکش موجب انتقال آلودگی به دست‌ها و جا‌های دیگر می‌شود.

افراد به اشتباه تصور می‌کنند که در زمان استفاده از دستکش می‌توانند همه چیز و هر کسی را لمس کرده و با همان دستکش به فعالیت خود ادامه می‌دهند؛ در صورتی که اگر بخواهیم به طور صحیح از دستکش به جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری استفاده کنیم باید پس از لمس هر سطح و موادی دستکش‌ها را تعویض کرده و از برخورد دستکش با صورت جلوگیری کنیم.

با توجه به توصیه‌های مکرر درخانه ماندن بهترین کار عدم خروج از خانه و خرید اینترنتی است. اگر برای خرید به بیرون رفتید، بدون دست زدن به صورتتان خرید کرده و سپس دست‌ها را شسته و ضدعفونی کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز