واکنش ارتش آمریکا به شایعه ساخته شدن کرونا در آزمایشگاه‌های چین

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۲:۴۷:۴۸
کد خبر: ۹۸۸۸۲۹
واکنش ارتش آمریکا به شایعه ساخته شدن کرونا در آزمایشگاه‌های چین
یک مقام ارتش آمریکا به شایعات درباره اینکه ویروس کرونا ممکن است در آزمایشگاه‌های چین ساخته شده باشد واکنش نشان داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ یک مقام بلندپایه ارتش آمریکا معتقد است که بر خلاف گمانه‌زنی‌هایی که منشأ «کرونای جدید» را آزمایشگاه‌های چین می‌دانند این ویروس احتمالاً به صورت طبیعی ایجاد شده است. او با وجود این گفت که هنوز درباره اینکه کدام یک از این دو احتمال صحیح است ابهاماتی وجود دارد.

«مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ارتش آمریکا در یک کنفرانس خبری، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا شواهدی درباره ساخت کرونا در یکی از آزمایشگاه‌های چین وجود دارد گفت: «شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در طیف گسترده‌ای از رسانه‌ها، وبلاگ‌ها و غیره وجود دارد.»

این فرمانده ارشد آمریکایی اضافه کرد: «احتمالاً برایتان تعجبی نخواهدداشت که ما حساسیت ویژه‌ای به این مسئله پیدا کرده‌ایم و تلاش کرده‌ایم از طریق گردآوری اطلاعات زیاد آن را به دقت مورد بررسی قرار دهیم.»

وی اضافه کرد: «و فقط این را می‌گویم که در مقطع فعلی این شواهد، قطعی نیستند اگرچه به نظر می‌رسد وزن عمده شواهد به سمت طبیعی بودن آن است. اما ما هنوز نمی‌دانیم.»

از زمان ابتلای نخستین نفر به ویروس کرونای جدید در شهر «ووهان» چین، شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره منشأ آن مطرح شده است.

چند روز پیش رسانه‌های انگلیس گزارش دادند دولت انگلیس این احتمال که این ویروس از یکی از آزمایشگاه‌های چین آغاز شده بود را مورد بررسی قرار داده است.

برخی از مقام‌های دیگر چین از طرف دیگر گفته‌اند ممکن است ارتش آمریکا کرونای جدید را به چین منتقل کرده باشد. 

منبع:فارس

نظر شما