کره جنوبی: کیم جونگ اون زنده و سالم است

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۲۱:۴۵:۵۸
کد خبر: ۹۹۳۹۱۹
کره جنوبی: کیم جونگ اون زنده و سالم است
مشاور سیاست خارجی دولت کره جنوبی اعلام کرد رئیس کره شمالی زنده و در منطقه وونسان اقامت دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر، یک مقام ارشد کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد: موضع رسمی دولت ما درباره وضعیت سلامتی کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی اینست که او زنده و حالش خوب است.

در پی افزایش گمانه زنی‌ها در خصوص مرگ رهبر کره شمالی به دلیل غیبت طولانی مدت او، چانگ این مون، مشاور سیاست خارجی دولت کره جنوبی به خبرگزاری فاکس نیوز گفت موضع دولت ما در این خصوص راسخ است. کیم جونگ اون زنده و حالش خوب است. او از ۱۳ آوریل در منطقه وونسان اقامت دارد و تاکنون هیچ حرکت مشکوکی مشاهده نشده است.

بیزنس اینسایدر اوایل روز یکشنبه گزارش داد سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و کره جنوبی با وجود شایعاتی که بیش از یک هفته در حال انتشار است، اعتقاد ندارند که رئیس کره شمالی مرده است.

گمانه زنی‌ها درباره سلامتی کیم جونگ اون در اوایل ماه میلادی هنگامی آغاز شد که شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که وی تحت عمل جراحی قرار گرفته است و گفته می‌شود حال وی «وخیم» است. کیم در جشن سالانه سالگرد تولد پدربزرگش، که بزرگترین و مهم‌ترین مراسم در کره شمالی بود، حضور پیدا نکرد. برخی گمانه‌ها نیز حاکی از کشته شدن رهبر کره شمالی است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از رادیو دولتی DPRK امروز یکشنبه اعلام کرد رهبر کره شمالی از کارگرانی که در ساختن شهر «سامجیون» مشارکت داشته اند، قدردانی کرده است. هرچند هیچ توضیحی در مورد وضع سلامتی وی یا فعالیت‌های عمومی کیم ارائه نشده است.

یکی از نمایندگان پارلمان روسیه، امروز پس از گفت‌وگو با سفیر جدید کره شمالی در این کشور گفت گمانه‌زنی‌ها و اخباری که درباره وضع سلامت کیم جونگ اون منتشر شده است قابل تایید نیست خیلی زود است که در این زمینه به نتیجه برسیم. او گفت نمی‌توان گفت وضع سلامت کیم وخیم است. این تنها اظهارنظر یک مقام رسمی کره شمالی از زمان انتشار شایعات درباره وضعیت سلامت کیم جونگ اون است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز