پرواز بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز دریای جنوبی چین

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۲۰:۱۶:۰۷
کد خبر: ۹۹۷۵۸۴
پرواز بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز دریای جنوبی چین
بنابر اعلام نیروی هوایی آمریکا، دو فروند بمب‌افکن مدل «لنسر بی-۱» آمریکا در روز‌های اخیر بر فراز دریای جنوبی چین به مدت ۳۲ ساعت پرواز رفت و برگشت انجام داده‌اند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از «ایر فورس»، فرماندهی هند-اقیانوسیه نیروی هوایی آمریکا تایید کرد که دو فروند بمب‌افکن مدل «لنسر بی-۱» این کشور بر فراز دریای جنوبی چین به مدت ۳۲ ساعت پرواز رفت و برگشت انجام داده‌اند. این بمب‌افکن‌ها متعلق به پایگاه هوایی «السورث» در داکوتای جنوبی است.

نیروی هوایی آمریکا مدعی شد که این ماموریت بخشی از ماموریت مشترک فرماندهی هند و اقیانوسیه و فرماندهی استراتژیک ایالات متحده بوده است تا استقرار نیرو‌های آمریکایی در این منطقه تنش‌زا را تایید و بر آن تاکید کند و به متحدان آن اطمینان بخشد.

این عملیات به دنبال عملیات مشابهی که هفته گذشته با حضور یک فروند لنسی بی-۱ و شش فروند اف‌-۱۶ از نیروی هوایی آمریکا به همراه ۱۵ فروند اف-۱۵ از نیروی دفاعی ژاپن که در پایگاه «کانوس» مستقر بودند صورت گرفت، انجام می‌شود.

مقامات پکن پیش از این بار‌ها به آمریکایی‌ها درباره اقدامات تحریک آمیز در دریای جنوبی چین که پکن آن را جزء سرزمین خود می‌داند هشدار داده‌اند. چین معتقد است عملیات‌هایی از این دست نقض حقوق حاکمیتی این کشور و همچنین قوانین بین‌المللی است. ارتش این کشور نیز بار‌ها اعلام کرده است هرگونه تحرکات آمریکا در این منطقه را به شدت تحت نظر گرفته است و در صورت نیاز به آن پاسخ خواهد گفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز