ورود شیر به مدرسه پس از حمله به گله گاوها

۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۰۹:۰۹:۱۶
کد خبر: ۹۹۸۱۸۵
ورود شیر به مدرسه پس از حمله به گله گاوها
شیر سرگردانی که برای تهیه غذا به یک گله گاو حمله ور شده بود پس از فرار وارد مدرسه‌ای در ایالت گجرات هند شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ ورود یک قلاده شیر سرگردان به داخل مدرسه‌ای در هند خبرساز شد. این شیر که پس از ورود در داخل ساختمان یک مدرسه ابتدایی در روستای " پاسوالا " واقع در ایالت گجرات گرفتار شده بود، توسط ماموران حیات وحش نجات یافت. ماموران حیات وحش بلافاصله در این مدرسه حاضر شدند و پس از بیهوش کردن شیر، این حیوان را به یک مرکز نجات حیوانات منتقل کردند.

بنا به گزارش رسانه‌های محلی هندوستان این شیر نر گرسنه به یک گله گاو در محوطه کنار مدرسه حمله ور شده بود که با هوشیاری صاحب گاو‌ها پس از فرار وارد این مدرسه شد. بنا بر این گزارش حیوان از راه سوراخ دیوار مدرسه وارد محوطه حیاط و سپس داخل ساختمان شده بود. این حادثه در روستای پاسوالا در منطقه "گیر سومناته"  ایالت گجرات رخ داد.

در ویدئویی که منتشر شده است این حیوان را در داخل ساختمان مدرسه و در حال غرش کردن نشان می‌دهد. در این ویدئو دو نفر از اهالی محلی در مقابل ساختمان مدرسه در حالی که قصد جلوگیری از فرار شیر را دارند، دیده می‌شوند. در حالی که پرسنل حیات وحش قصد گرفتن شیر را داشتند این حیوان از طریق پله‌ها به طبقه دوم ساختمان مدرسه فرار کرد. در ادامه، پرسنل پس از شلیک گلوله بیهوش کننده این شیر را بیهوش و به مرکز نجات حیوانات " جاسادهار " منتقل کردند. در این حادثه به هیچ فردی آسیب وارد نشد. همچنین با شیوع کرونا در هند و به دلیل تعطیلی مدارس این کشور، در لحظه ورود شیر دانش آموزان در مدرسه حضور نداشتند.

این ویدئو پس از انتشار در فضای مجازی توجه بیش از ۴۰۰۰ بیننده را به خود جلب کرد.

گفتنی است؛ در منطقه "گیر سومناته" حدود ۶۰ شیر زندگی می‌کنند که گاهی این شیر‌ها به گله گاو‌ها حمله ور می‌شوند. هر بار پس از حمله شیر‌ها به گاوها، اداره جنگل‌بانی محلی مبلغی را بابت خسارت به روستاییان پرداخت می‌کند

نظر شما