افشای یک فایل صوتی توطئه جدید آمریکا علیه ونزوئلا را برملا کرد

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۱۴:۴۹:۱۷
کد خبر: ۹۹۹۶۹۶
افشای یک فایل صوتی توطئه جدید آمریکا علیه ونزوئلا را برملا کرد
وزارت ارتباطات ونزوئلا فایل صوتی مکالمه میان سردسته مخالفان این کشور با مسئول عملیات ناکام اخیر بر ضد دولت کاراکاس، را منتشر کرد که بر دست داشتن آمریکا در این اقدام خرابکارانه صحه می‌گذارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، خورخه رودریگرز، وزیر ارتباطات ونزوئلا فایل صوتی مربوط به مکالمه میان خوان گوایدو، سردسته مخالفان این کشور با جوردن گودرو، رهبر عملیات ناکام کودتا اخیر در ونزوئلا را منتشر کرد.

در حالی که آمریکا هر گونه دست داشتن در این عملیات نافرجام را تکذیب می‌کند، وزیر ارتباطات ونزوئلا روز جمعه فایلی صوتی را منتشر کرد که در آن گوایدو با گودرو درباره عملیاتی موسوم به گیدون در سوم ماه می ‌صحبت می‌کند که با هدف سرنگونی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا طراحی شده است.

در این فایل صوتی گوایدو از گودرو برای تمام تلاش‌هایی که برای ونزوئلا صورت می‌دهد تشکر می‌کند و می‌گوید آماده است تا قرارداد این عملیات را امضا کند. همچنین در بخشی از این فایل صوتی سردسته مخالفان ونزوئلا در پاسخ به گودرو می‌گوید نگرانی‌های بسیاری دارد و او و حامیانش بهترین کار را برای کشورشان انجام می‌دهند.

پیشتر اِفه، خوآن خوسه رِندُن، یکی از مشاوران خوآن گوایدو اذعان کرد قراردادی برای حمله به ونزوئلا امضا کرده و پرداختی نیز به انجام رسانده است. روز جمعه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با تکرار این ادعا که دولت او هیچ نقشی در کودتای نافرجام اخیر در ونزوئلا نداشته، گفت: اگر قرار بود ما در این کشور اقدامی انجام دهیم، ترجیحم این بود که حمله نظامی مستقیم صورت گیرد.

روز یکشنبه گذشته یک گروه از افراد مسلح تلاش کردند عملیاتی را در ونزوئلا به اجرا درآورند. با این حال، این عملیات با هشیاری نیرو‌های امنیتی ونزوئلا با شکست مواجه شد. گودرو، یک نظامی سابق نیرو‌های ویژه آمریکا و یک نظامی سابق ارتش ونزوئلا مسئولیت این عملیات شکست خورده را پذیرفتند.

پیشتر نیز مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد واشنگتن در اتفاقات رخ داده در ونزوئلا دست نداشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز