بهترین روتین مراقبت از پوست در فصل بهار

۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۱۹:۰۶:۱۵
کد خبر: ۱۳۲۳۰۴۵
بهترین روتین مراقبت از پوست در فصل بهار
بهار زمان تجدید است: غوغای پرندگان، شکوفه دادن گل ها، و بهبود پوست آسیب دیدهی شما در طول فصلی سخت و سرد. در این فصل به بهبود اوضاع پوست خود کمک کنید.

در طول زمستانی سرد و سخت و خشکی بیش از حد هوا ممکن است پوست شما مقداری خشن  و خشک شده باشد. مراحل ما برای درخشان شدن پوست در این بهار را استفاده کنید تا پوست خود را از خواب زمستانی بیدار کنید و درخشش و سلامت پوست خود را دوباره به دست آورید.

پوست خود را لایه برداری کنید

اولین قدم در مسیر داشتن پوستی درخشان با لایه برداری از لایه خشک حاصل از زمستان شروع میشود. حتی اگر سلول‌های پوست دائماً بازسازی می‌شوند، پوست مرده در منافذ باز فرو رفته و موجب عدم تنفس پوست میشود. بهترین راه برای لایه برداری پوست این است که یک حمام آب گرم داشته باشید و با استفاده از یک اسکراب قوی اما ملایم لایه برداری کامل بدن خود را انجام دهید. قسمتهایی که مستعد لکههای محکم هستند را بیشتر اسکراب کنید. زانوها، آرنج، پشت دست و مچ پا را با دقت بیشتری بشویید. از بهترین انواع ماسک صورت با قیمت مناسب استفاده کنید تا درخشان بودن پوست شما به آن بازگردد. انواع مختلف این محصول را میتوانید برای درمان جوش و بهبود پوستهای چرب استفاده کنید.

Screenshot_20220426-200429_Docs

خود را هیدراته کنید

اینطور به نظر میرسد که آب و نوشیدن دائم آب تاثیری بیش از هر مورد دیگری دارد. در فصل گرم بهار که تعریق پوست و از دست دادن آب بیشتر است نوشیدن آب میتواند درمان بهتری برای مراقبت از پوست باشد. آب واقعاً برای بدن شما معجزه میکند! اندام های شما برای عملکرد به آب نیاز دارند و پوست شما بزرگترین اندام بدن شماست. هرچه آب بیشتری بنوشید، راحت تر از خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوستتان جلوگیری میکنید. همان اندازه که به پوسته پوسته شدن پوست اهمیت میدهید بهتر است ترکهای لب خود را هم ببینید. انواع مختلف بالم لب یا نرم کننده را برای درمان مشکلات لبها به صورت مداوم استفاده کنید تا زیبایی و برجستگی لبها خودشان را نشان دهند.

از کرم ضد آفتاب حتی در روزهای ابری استفاده کنید

کرم ضد آفتاب فقط برای آن روزها در آفتابی که به کنار ساحل میروید نیست. آفتاب حتی در روزهای ابری همچنان میتواند اشعههای مضر UV را برای حمله به پوست ما ارسال کند. از پوست خود دفاع کنید! برای محافظت از پوست در برابر آسیبهای خورشید، حتی در روزهای ابری از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. به دنبال محصولی سبک وزن باشید که منافذ را مسدود نکند.

میوه ها و سبزیجات تازه بخورید

وقتی صحبت از هیدراتاسیون شد، یک راه عالی برای دریافت آب بیشتر در روز مصرف میوه و سبزیجات تازه به عنوان میان وعده است. میوه‌ها و سبزیجات تازه می‌توانند میان‌وعده‌ای لذیذ و مملو از آب مورد نیاز بدن ما شما باشند  به علاوه ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم را به بدن ما میرسانند. آب همچنین به پوست شما کمک میکند تا خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند، به این معنی که میتواند به مبارزه با علائم پیری کمک کند. غذاهای عالی برای پوست سالم عبارتند از کاهو، بروکلی، گریپ فروت، هویج، سیب و هندوانه. مطالعات نشان داده اند که مرکبات به ویژه برای سلامت پوست مفید هستند.

از مرطوب کننده سبک تر استفاده کنید

در حالی که در زمستان از سر تا پا مرطوب‌کننده غلیظ و سنگین استفاده می‌کردید، همان محصولات می‌توانند با گرم‌تر شدن روزها، لایه‌ای چرب روی پوست شما باقی بگذارند. به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست در فصل بهار خود، مرطوب کننده سبکتری انتخاب کنید تا پوست خود را سالم و هیدراته نگه دارد بدون اینکه آن را سنگین کنید. لوسیون صورت و بدن مناسبی برای مرطوب کردن بیشتر پوست انتخاب کنید که چربی کمی داشته باشد و احساس سبکی را به پوست منتقل کند. یک لوسیون فوق سبک و قابل تنفس برای پوست احتیاج دارید که به سرعت جذب پوست شود. 

تمرینا ورزشی مداوم داشته باشید

رفتن به باشگاه یا انجام تمرینات خانگی میتواند آخرین چیزی باشد که میخواهید در روز پرمشغله خود انجام دهید. نکته ورزش جریان خون را افزایش میدهد که به حفظ سلول های پوستی سالم کمک میکند. شما حتی مجبور نیستید به باشگاه بروید. اگر بیرون از منزل هوا خوب است، 30 دقیقه یوگا روی چمنها انجام دهید. یا از هوای تازه بهاری استفاده کنید و به مدت 20 دقیقه ورزشهای هوازی و دویدن نرم را امتحان کنید تا احساس بهتری به بدن خود بدهید.

Screenshot_20220426-200438_Docs

برس های آرایش خود را تمیز کنید

زمانی که در حال تمیز کردن کمدهای خود هستید، توجه به محصولات آرایشی و بهداشتی خود را فراموش نکنید. برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی می‌توانند مقدار بسیار بدی از آلودگی و باکتری‌هایی که به سختی قابل مشاهده هستند ایجاد کنند و با هر بار استفاده، میکروب‌ها را روی صورت‌تان برمیگردانند. بهترین روش برای شستن براش های آرایشی را یاد بگیرید، برسهای خود را به آرامی با یک پاک کننده طبیعی بشویید، سپس آنها را به مدت 24 ساعت روی خشک کن بگذارید تا خشک شوند. شامپو بچه یک شوینده عالی است، زیرا به آرامی پاکسازی میکند و عاری از پارابن، فتالات، سولفات و رنگ است. 

بهترین روتینی که در بهار میتوانید داشته باشید بهتر است سرشار از آبرسانهای قوی به پوست باشد تا گرما و تعریق پوست با این محصولات مراقبتی جبران شوند.

نویسنده: سارااقبالی

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز