وضعیت املاک گرجستان در سال جدید

۱۴۰۱/۰۲/۱۷ - ۱۱:۵۹:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۶۱۲۴
وضعیت املاک گرجستان در سال جدید
گرجستان یکی از جذاب­ترین و مهمان­‌پذیرترین کشور‌های توریستی در جهان می‌­باشد که بین دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است و مساحت و جمعیت کمتری در مقایسه با کشور ایران دارد.

۴۵ درصد جمعیت آن کشور در تفلیس پایتخت گرجستان زندگی می‌­کنند و مساحت قابل توجهی از آن متعلق به کوهستان­‌های بلند، سواحل دریا‌ها، رودخانه­‌ها و جاذبه­‌های گردشگری می‌­باشد. امروزه این کشور به عنوان یکی از مقاصد گردشگری، تحصیلی، شغلی و مهاجرتی ایرانیان به شمار می‌­رود و در حال حاضر چندین هزار ایرانی در آنجا ساکن یا صاحب املاک هستند. برای کسانی که قصد مهاجرت دارند راه‌های مختلفی از جمله ازدواج، سرمایه­‌گذاری و... وجود دارد که در ابتدا باید انگیزه خود از اخذ اقامت را بدانند تا بتوانند تصمیم درست‌تری را اتخاذ نمایند. در این مقاله قصد داریم تا درباره یکی از روش‌های سرمایه‌­گذاری یعنی خرید و فروش املاک گرجستان  مطالبی را ارائه کنیم.

گرجستان از جمله کشور‌هایی است که ایرانیان برای مسافرت به آنجا نیازی به ویزا ندارند و همین شرایط آسان برای سفر انگیزه لازم برای خرید املاک گرجستان، راه­‌اندازی کسب و کار و... را فراهم آورده است. همچنین یکی از دلایلی که موجب می‌­شود تا سرمایه‌گذاران متقاضی املاک گرجستان باشند اخذ اقامت در آنجاست. هزینه­‌های پایین زندگی در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی توسعه یافته، نامساعد بودن شرایط اقتصادی در ایران، ساده زیستی مردم گرجستان، کافی نبودن سرمایه افراد به مهاجرت به کشور‌های اروپایی یا آمریکایی، نزدیکی مسافت آن به ایران و... موجب شده تا برخی از ایرانیان این کشور را به عنوان کشور دوم خود انتخاب کنند. متقاضیان اخذ اقامت در گرجستان می‌­توانند با خرید ملک در گرجستان با ارزش اقتصادی ۱۰۰هزار دلار موفق به دریافت اقامت کوتاه مدت یکساله برای خود و خانواده‌شان ­شوند که قابلیت تمدید دارد و بعد از ۶ سال تمدید می‌­توانند کارت شهروندی را دریافت کنند؛ البته باید این ملک غیرکشاورزی باشد. همچنین یکی از سیاست‌هایی که گرجستان در جهت جذب سرمایه‌­گذاران خارجی در نظر گرفته عدم دریافت مالیات از خریداران املاک می‌­باشند.

جزئیات خرید ملک در گرجستان

همانطور که گفتیم خرید ملک در گرجستان نوعی سرمایه‌گذاری برای اشخاص و روشی برای اخذ اقامت محسوب می‌­شود اما قوانین هر کشور برای خرید ملک و اعطای اقامت می‌­تواند با دیگر کشور‌ها متفاوت باشد؛ از این­‌رو بهتر است از مؤسسات معتبر برای گرفتن خدمات مشاوره سرمایه­‌گذاری در گرجستان اقدام کنید. قیمت املاک گرجستان در نقاط مختلف از جمله محله رو به پایین، متوسط و اعیان نشین تفلیس متفاوت است. همینطور سرمایه­‌گذاران می‌­توانند خارج از تفلیس از جمله باتومی، روستاوی و... اقدام به خرید ویلا‌های بزرگ با قیمتی پایین‌­تر از پایتخت کنند. حتی اگر قصد اقامت هم نداشته باشند می‌­توانند بعد از خرید، املاک خریداری شده را اجاره داده و از طریق آن کسب درآمد کنند. امکانات ساختمان، امکان دسترسی به امکانات رفاهی و تفریحی، میزان دسترسی به سیستم حمل و نقل و موقعیت مکانی نیز از جمله عوامل دیگری است که بر قیمت املاک گرجستان اثر می‌­گذارد. از طرفی بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که رشد ملک در تفلیس بیشتر از دیگر شهر‌هاست و اگر چه خرید املاک گرجستان در هر منطقه‌­ای به راحتی صورت می‌­گیرد اما این احتمال وجود دارد فروش آن بدلیل اینکه ممکن است مکان موردنظر تقاضای کمتری برای خرید داشته باشد زمان‌بر باشد.

فروش ملک در گرجستان

خرید املاک گرجستان تنها شامل خانه یا ویلا نمی‌­باشد بلکه شامل مغازه، شرکت، دفتر کار، هتل، غذاخوری و کارخانه نیز می‌­شود. اما قوانین این کشور اجازه خرید زمین کشاورزی را  به اتباع خارجی نمی‌­دهد و تنها حق اجاره کردن زمین را دارند. از آنجایی که گرجستان پذیرای گردشگران زیادی در طول سال است بنابراین خرید املاکی مانند مغازه یا هتل در مکان مناسب می‌­تواند بازدهی خوبی برای صاحبان آن داشته باشد. از طرفی اگر موقعیت مکانی خوبی داشته باشند در زمان فروش تقاضا برای خرید آن‌ها وجود خواهد داشت. در واقع امکان فروش ملک در گرجستان یکی از نکات مورد توجه سرمایه­‌گذاران در زمان خرید است خصوصاً اگر قصد زندگی کردن در آنجا را نداشته باشند و تنها هدفشان سرمایه­‌گذاری در یک کشور گردشگر­پذیر بوده باشد. اگر بخواهیم رشد قیمتی ملک در گرجستان را با ایران مقایسه کنیم باید بگوییم رشد قیمتی ملک در ایران ناشی از بالا رفتن نرخ دلار و تورم موجود در بازار است که موجب نوسانات شدید قیمتی می‌­گردد ولی املاک گرجستان با توجه به رشد منطقه ارزش قیمتی بالاتری پیدا می‌­کنند. بنابراین در زمان خرید ملک به میزان نقدشوندگی ملک توجه کنید و در این زمینه از متخصصین، مشاوره لازم را دریافت نمایید تا دچار ضرر نشوید.

چگونگی خرید و فروش ملک در گرجستان

شما برای فروش ملک در گرجستان نیاز به املاک معتبر دارید. همچنین برای خرید یا فروش نیاز دارید تا از یک مؤسسه معتبر مشاوره سرمایه­‌گذاری در گرجستان را دریافت کنید تا بدانید با توجه به میزان بودجه‌­ای که دارید چه نوع ملکی و در کدام مکان امکان خرید و فروش بهتری برایتان وجود دارد یا اینکه ارزش واقعی ملک چقدر کارشناسی می‌­شود. شما برای همه این موارد نیاز به یک مشاور یا کارشناس باتجربه و یک مترجم دارید تا متحمل ضرر و زیان نشوید. همچنین برخی مشاورین از اعتبار ضعیف‌­تری برخوردار هستند و روزمه آن‌ها چندان جالب نیست؛ از این‌­رو بهتر است در زمینه گرفتن مشاوره تخصصی در زمینه اخذ اقامت، خرید یا فروش املاک گرجستان و... دقت بیشتری در انتخاب شرکت موردنظر داشته باشید.

مشاور املاک گرجستان

بطور معمول همه افراد برای مهاجرت یا اخذ اقامت، خرید ملک و سرمایه‌­گذاری در کشور گرجستان نیاز دارند تا به شرکت یا مؤسسه مشاور املاک گرجستان مراجعه کنند تا با شرایط و روند خرید و فروش ملک در گرجستان و همینطور میزان مبلغ تعیین شده برای خرید ملک آشنایی بیشتری پیدا کنند. نکته دیگر اینکه افرادی که قصد مهاجرت یا سرمایه‌­گذاری از طریق خرید املاک گرجستان را دارند و تمایل دارند تا تابعیت این کشور را بگیرند باید بدانند که سیاست‌های پیش­رو گرجستان تابعیت دوگانه افراد را نمی‌­پذیرد. بنابراین باید تابعیت قبلی خود را نادیده بگیرند. در واقع اقامت و تابعیت با یکدیگر متفاوت هستند که هر کدام از روش‌های مختلفی اخذ می‌­شوند؛ به همین دلیل توصیه می‌­شود که ابتدا انگیزه خود را برای رفتن به گرجستان مشخص کنید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید. در این خصوص نیز می‌­توانید از کارشناسان مجرب، مشاوره دریافت کنید.

خرید املاک گرجستان توسط سرمایه­‌گذاران خارجی مورد استقبال این کشور قرار گرفته بطوری‌که با خرید ملک حداقل ۱۰۰هزار دلار در ابتدا اقامت یکساله را به آن‌ها اعطا نموده که بعد از دریافت کارت اقامت، خانواده آن‌ها نیز واجد شرایط می‌­شوند. لازم بذکر است ملک در دادگستری تفلیس بنام خریدار ثبت خواهد شد که یک کارشناس خبره باید تأیید کند که این ملک خریداری شده ارزشی برابر با ۱۰۰هزار دلار یا بیشتر از آن را دارد، سپس بعد از اینکه مالک رسمی ملک شد می‌­توانید برای اخذ اقامت با در دست داشتن مدارک لازم به اداره مهاجرت مراجعه نماید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز