هزینه احداث گلخانه ۱۰۰۰ متری در سال ۱۴۰۱

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۵:۴۰:۵۱
کد خبر: ۱۳۲۷۹۶۰
هزینه احداث گلخانه ۱۰۰۰ متری در سال ۱۴۰۱
هزینه احداث گلخانه 1000 متری در سال 1401 به عوامل زیادی بستگی دارد. که در این مقاله سعی بر بررسی این موارد داریم. گلخانه به رشد بهتر و سریع تر میوه ها و گیاهان کمک می کند.

هزینه احداث گلخانه 1000 متری در سال 1401

با داشتن یک گلخانه می توان گیاهانی را پرورش داد که حتی در اقلیم آب و هوایی منطقه شما نیست. اما احداث یک گلخانه موجب می شود که گیاهان و میوه ها در هر نوع آب و هوایی رشد کنند. همین طور هر میوه و گیاهی در یک فصل خاص رشد می کند. اما در گلخانه در هر فصلی با تجهیزات مناسب می توان میوه ها و گیاهان را کاشت و برداشت کرد. هزینه احداث گلخانه 1000 متری در سال 1401 بستگی به تجهیزاتی که در آن استفاده می شود و عوامل مختلف دیگر دارد. برای مثال در فصل سرما برای جلوگیری از یخ زدگی گیاهان و میوه های گرمسیر نیاز به دستگاه ها و تجهیزات گرمایشی می باشد.

برای هر فردی که بخواهد یک گلخانه احداث کند ضرروی است که بداند هزینه احداث گلخانه 1000 متری در سال 1401 چقدر می باشد؟ عوامل موثر بر زیاد یا کم شدن هزینه یک گلخانه چه می باشد. و چه وسیله هایی نیاز است. بنابراین اگر قصد احداث گلخانه ای 1000 متری در سال 1401 را دارید بهتر است با مشاوران و افرادی که تجربه این کار را دارند مشورت داشته باشید. 

مواردی که باید برای احداث گلخانه 1000 متری در سال 1401 هزینه کنید

  • اخذ مجوز احداث گلخانه: برای اقدام اولیه هرکاری باید مراحل قانونی آن طی شود. و برای دریافت مجوز باید هزینه ای پرداخت کنید تا در کلاس های آموزشی احداث و نگهداری یک گلخانه شرکت کنید و مدرک آن را دریافت کنید تا جواز احداث گلخانه شما صادر شود. تا بعد از آن محاسبه شود که هزینه احداث گلخانه 1000 متری در سال 1401 چقدر می باشد.
  • خرید یا اجاره ملک یا زمین کشاورژی: برای اینکه بدانید هزینه احداث گلخانه 1000 متری در سال 1401 چقدر می باشد باید یک زمین مناسب با ابعاد و مکان مناسب خریداری یا اجاره کنید تا بتوانید در ملک قانونی خود یک گلخانه احداث کنید. و قیمت اجاره یا خرید زمین در محاسبه هزینه احداث گلخانه 1000 متری در سال 1401  بسیار مهم می باشد.
  • نصب سیستم آبیاری مناسب: آبیاری به دو صورت انجام می گیرد:
  1. به صورت دستی
  2. به صورت اتوماتیک

برای انتخاب نوع سیستم آبیاری گلخانه خود بهتر است با یک کشاورز مجرب و یا کارشناس در کشت گیاهان گلخانه ای مشورت کنید. البته بستگی به اندازه و مقیاس زمین و نوع گیاهان و میوه های پرورشی نیز دارد. و طبیعتا سیستم آبیاری به صورت دستی کم هزینه تر است نسبت به سیستم آبیاری به صورت هوشمند یا اتوماتیک پس بهتر است سیستم آبیاری مناسب گلخانه خود را انتخاب نمایید.

  1. خرید و تهیه بذر و کود و خاک گلخانه ای مناسب: در هر نوع کشت و کشاورزی باید به نوع خاک . خاک مناسب برای کاشت گیاهان توجه داشت زیرا بسیار حائز اهمیت است. بنابراین باید چک شود که آیا خاک زمین برای کشت گلخانه ای مناسب است یا خیر و اگر نامناسب بود باید خاک آن مکان عوض شود. همان طور برای رشد بهتر گیاهان و میوه ها به کود کافی و مرغوب نیاز است که باید تهیه شود. بذر مناسب نیز برای کاشت گیاهان و میوه های موردنظر نیز باید خریداری شود.
  2. برقرار کردن شرایط مناسب برای اخذ مجوز احداث گلخانه: برای گرفتن مجوز از سوی جهاد کشاورزی و اداره و سازمان کشاورزان باید قوانینی را رعایت کنید. و بستر مناسب را برای رشد گیاهان و میوه ها در گلخانه فراهم سازید. اندازه ها و خاک و تجهیزات مناسب برای احداث گلخانه بسیار مهم است که برای اخذ مجوز احداث گلخانه باید به آنها توجه داشت که به راحتی و هر چه زودتر کار احداث گلخانه آغاز شود.
  3. گرفتن مجوز دیوار کشی: باید برای اخذ مجوز دیوار کشی درخواست ثبت کنیم. هر زمینی که دیوار نداشته باشد میتواند دیوار کشی شود به شرط آن که همه قوانین را رعایت کرده باشد.      دیوار کشی بسیار حائز اهمیت است زیرا زمین باید دارای امنیت باشد تا محصولات بدون هیچ خطری رشد کنند. و اینکه داشتن دیوار یک زمین موجب راحتی و آسایش می شود.

ابزار ها و وسیله هایی که باید برای احداث گلخانه تهیه شود

  1. سیستم گرمایشی
  2. سیستم سرمایشی
  3. سیستم تهویه
  4. سیستم اتوماسیون
  5. سیستم شیدینگ
  6. سیستم فوگر
  7. توری ضد حشره
  8. نور مصنوعی
  9. لوله هی گالوانیزه
  10. یک مکان مناسب
  11. بستر مناسب برای کشت

همان گونه که گفته شد میوه ها و گیاهان برای رشد نیاز به یک بستر مناسب دارند. هزینه احداث گلخانه 1000 متری در سال 1401 به این عامل نیز بستگی دارد. زیرا آماده کردن یک بستر مناسب در ابتدا نیاز به یک کارشناس متخصص برای مشاوره در این زمینه دارد. چه خاکی مناسب تر است. چه گیاهانی نیاز به نور در چه ساعاتی در شبانه روز دارند. بهترین نوع کود کدام است و چه بذری مناسب کشت گلخانه ای است. به دلیل هزینه های بالای تجیهزات بهتر است هیچ اشتباهی صورت نگیرد و یک بستر مناسب و خوب برای احداث گلخانه ایجاد شود.

هزینه احداث گلخانه 1000 متری در سال 1401 و تجهیزات

در بالا تر نام اکثر تجهیزاتی که باید برای ساخت یک گلخانه فراهم کرد آمده است. راهنمایی و هزینه کشت هیدروپونیک نیز به کمک شما خواهند شتافت اما لازم به ذکر است که تمامی این تجهیزات انوع مختلف دارند. داخلی و خارجی و از نظر کیفت در چه سطحی هستند هم تاثیر فراوانی در قیمت این تجهیزات ایجاد می کند.سیستم های گرمایشی و سرمایشی در هزینه احداث گلخانه 1000 متری در سال 1401 بسیار تاثیرگذارند. سیستم گرمایشی در روز ها و فصل های سرد سال باعث می شود گیاهان و میوه ها یخ نزنند و گرم بمانند مخصوصا در شب ها و نیمه شب ها که دمای هوا کاهش می یابد به همین دلیل است که این سیستم بسیار مهم است و باید در گلخانه نصب شود. یک سیستم گرمایشی خوب باید گرما را به طور یکنواخت در تمامی محیط گلخانه پخش کند و موجب هوای معتدل و گرم در زمستان سرد شوند.

سیستم سرمایشی هم به قدر سیستم گرمایشی مهم است و کار معکوس سیستم گرمایشی را انجام می دهد. در فصول گرم از خراب شد و گرمازدگی گیاهان و میوه ها جلوگیری می کند و هوای خنک یکنواختی را در گلخانه پخش می کند تا سبب رشد خوب گیاهان و میوه ها شود بنابراین هزینه احداث گلخانه 1000 متری در سال 1401 به این تجهیزات نیز بستگی دارد.    و برای متعادل کردن هوا در روز های گرم که خورشید مستفیم می تابد سیستم های خنک کننده ای همچون سیستم تهویه، سیستم فن و پد، فوگر و شیدینگ یا سایه انداز استفاده می کنیم.

یکی دیگر از تجهیزات مهمی که بر هزینه احداث گلخانه 1000 متری در سال 1401 تاثیر گذار است سیستم مه پاش یا فوگر است که برای مرطوب کردن فضای گلخانه استفاده می شود.       

لوله های گالوانیزه یکی دیگر از تجهیزاتی است که باید در گلخانه مورد استفاده قرار بگیرد که در نوع لوله گالوانیزه وجود دارد. لوله گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد که استفاده از هر دوی این لوله ها در گلخانه ضروری است.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز