خرید اقساطی خودرو، شرایط نادر خرید خودرو به‌صورت قسطی؛ فقط در نیمه اول سال ۱۴۰۱ در همراه مکانیک

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۶:۰۸:۰۲
کد خبر: ۱۳۲۷۹۶۸
خرید اقساطی خودرو، شرایط نادر خرید خودرو به‌صورت قسطی؛ فقط در نیمه اول سال ۱۴۰۱ در همراه مکانیک
به نظر می‌رسد با شروع سال جدید، قیمت خودرو دوباره صعودی شده است. به‌این‌ترتیب، عده بیشتری از گردونه افراد صاحب خودرو، خارج می‌شوند. در این شرایط، خرید خودروی اقساطی به‌عنوان یک راه‌حل مطرح می‌شود. بسیاری از افراد به‌محض شنیدن عبارت خرید اقساطی خودرو، به یاد خرید خودروی صفر می‌افتند. بااین‌حال، پلتفرم همراه مکانیک برای اولین بار، اقدام به راه‌اندازی طرح فروش خودروهای نو و دست‌دوم، به‌صورت اقساطی کرده است.

در این مقاله، شرایط نادر خرید و فروش خودروی اقساطی از همراه مکانیک را بررسی می‌کنیم. در آخر نیز مزایای جانبی خرید خودرو از این طرح را معرفی خواهیم کرد. درصورتی‌که از خرید خودرو ناامید شده‌اید، مطالعه این مقاله می‌تواند امیدهای شما دوباره زنده کند.

طرح خرید خودرو اقساطی همراه مکانیک چیست؟

همراه مکانیک، یک پلتفرم آنلاین خریدو فروش خودرو است. در حالت عادی، خریدوفروش، به‌صورت مستقیم، بین خریدار و فروشنده انجام‌شده و همراه مکانیک در ازای ارائه خدماتی مانند کارشناسی فنی و حقوقی، مبلغی را دریافت می‌کند.

2

 اما در طرح خرید خودرو اقساطی که تنها در نیمه اول سال جاری اجرا خواهد شد، متقاضیان خرید خودرو می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت همراه مکانیک، خودروی موردنظر خود را انتخاب کرده و تا سقف ۶۰ میلیون تومان، وام دریافت کنند. خودروهایی که واجد دریافت وام هستند، باید یکی از شرایط زیر را برآورده کنند:

  • خودروی ایرانی تولید سال ۱۳۹۵ به بعد با حداکثر کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر
  • خودروی خارجی تولید سال ۲۰۱۵ به بعد با حداکثر کارکرد ۱۲۰ هزار کیلومتر

در حال حاضر، این طرح فقط برای استان‌های تهران و البرز فعال است. بااین‌حال، لزومی ندارد که خریدار حتما ساکن این دو استان باشد. وی می‌تواند با حدود چندروزه در یکی از این دو استان، مراحل خرید خودروی خود را تکمیل کند.

 

مهلت بازپرداخت این تسهیلات ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماهه است. اقساط نیز به‌صورت سه‌ماهه و در قالب چک‌های صیادی از مشتری دریافت می‌شوند. نکته حائز اهمیت، سود بسیار پایین این تسهیلات است که برابر با مصوبات بانک مرکزی است.

شرایط احراز دریافت تسهیلات خرید خودرو اقساطی

مدارک موردنیاز برای استفاده از تسهیلات خرید خودرو اقساطی از همراه مکانیک عبارت‌اند از:

  • تصویر کارت ملی
  • تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه
  • تصویر یک برگ چک صیادی قدیم یا جدید به نام خریدار
  • تصویر اجاره‌نامه یا سند محل سکونت به نام خود شخص، همسر، فرزند، پدر یا مادر وی
  • ارائه اطلاعات و مدارک شغلی
  • ارائه اطلاعات حساب حقوق یا حساب‌جاری
  • شماره تلفن همراه به نام خریدار

مزیت مهم استفاده از خدمات این طرح، عدم نیاز به ضامن است. خریدار در این طرح، تنها به چک صیادی نیاز دارد که هنگام عقد قرارداد باید آن را به همراه خود داشته باشد.

امکان فروش خودرو پس از خرید از این طرح

درصورتی‌که تسهیلات دریافت شده زیر ۳۰ میلیون تومان باشد، سند و برگ سبز خودرو به خریدار تحویل داده می‌شود. به‌این‌ترتیب او می‌تواند خودروی خود را هر زمان که خواست، بفروشد. اما در خصوص تسهیلات بالای ۳۰ میلیون تومان، این مدارک نزد همراه مکانیک به‌صورت امانت تا پایان بازپرداخت تسهیلات، باقی‌مانده و بنابراین، تنها در صورت تسویه این مبلغ از سوی خریدار، امکان فروش خودرو برای او وجود خواهد داشت.

دیگر مزایای خرید خودرو از همراه مکانیک

هنگام خرید خودروی دست‌دوم، مهم‌ترین دغدغه خریدار، اطمینان از وضعیت سلامتی خودرو است. آمارها نشان می‌دهند که بیش از ۷۰ درصد خودروهای دست‌دوم، دچار حداقل یک ایراد فنی، بدنه‌ای یا آپشنی هستند. به‌طور سنتی، خریداران از کارشناسان فنی که در بورس‌های نقل‌وانتقال خودرو حضور دارند، کمک می‌گیرند. به این صورت که برای هر بار کارشناسی به آن‌ها مبلغی جداگانه پرداخت می‌کنند. البته این افراد معمولا هیچ ضمانتی هم بابت کارشناسی خود ارائه نمی‌دهند.

این مشکل را همراه مکانیک با خدمات کارشناسی فنی خود رفع کرده است. تمامی خودروهای موجود در پلتفرم همراه مکانیک، توسط کارشناسان فنی این پلتفرم بازرسی‌شده و وضعیت خودرو از این نظر، در صفحه ساخته‌شده برای آن به اطلاع خریدار می‌رسد. به‌منظور اطمینان خاطر خریدار، کارشناسان فنی، هنگام عقد مبایعه‌نامه نیز حضور داشته و یک بار دیگر خودرو را بررسی می‌کنند. همچنین به خریدار، ضمانت هفت‌روزه بازگشت صد در صدی خسارت نیز داده می‌شود.

دیگر مزیت خرید از طرح اقساطی خودرو همراه مکانیک، همراهی کارشناسان حقوقی این شرکت، هنگام عقد قرارداد است. درواقع، قرارداد انتقال خودرو با سربرگ همراه مکانیک تنظیم می‌شود. به‌این‌ترتیب، افرادی که چندان از مسائل حقوقی نقل­وانتقال خودرو آگاهی ندارند نیز می‌توانند با خیال آسوده، اقدام به خرید خودروی موردنظر خود کنند.

سخن آخر

بازار خودروی این روزها، بیش‌ازپیش برای افرادی که با محدودیت بودجه در خرید خودرو مواجه هستند، ناامیدکننده شده است. در این شرایط، طرح خرید خودروی نو و دست‌دوم اقساطی همراه مکانیک می‌تواند یک راه‌حل ارزشمند باشد. در این طرح تا سقف ۶۰ میلیون تومان، بدون نیاز به ضامن و تنها با چک صیادی، تسهیلات اعطا می‌شود. مهلت بازپرداخت تسهیلات در این طرح، ۱۲ تا ۲۴ ماهه با اقساط سه ماه و بهره مطابق با مصوبات بانک مرکزی است.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز