چند روش موثر بر کنترل خشم خود و فرزندانتان!

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۱۶:۲۵:۰۷
کد خبر: ۱۳۲۹۲۵۷
چند روش موثر بر کنترل خشم خود و فرزندانتان!
در دنیای امروزه که ما زندگی می کنیم، هزاران دغدغه و مشکل صد راه هر کسی قرار می گیرد. دنیای امروزی ما با پیشرفت علم تکنولوژی از جهت خیلی مسائل آسان و راحت شده است و از طرف دیگر نیز مشکلاتی را به وجود می آورد. در این دنیای شلوغ امروزی همگی ما برای کارهایمان به یکدیگر احتیاج داریم و همواره باهم در ارتباط و تماس هستیم. 

در بعضی از مواقع مشکلاتی که صد راه ماه قرار می گیرند در مدت زمان کوتاه و آسان حل می شوند اما همیشه انیطور نیست. برخی از مسائل و اتفاقات در طول روز می تواند عصبانیت و خشم افراد را برانگیزد. اما مهم ترین نکته در این طور مواقع چیست؟ کنترل خشم و عصبانیت و افزایش حس آرامش در خود است. خشم زمانی به وجود می آید که شخصی از موقعیت فعلی که در آن قرار گرفته است راضی نیست یا اختلاف نظر و دلخوری بین او با سایر افراد پیش آمده باشد و این به گونه ای است که دیگر فرد توانایی کنترل عصبانیت خود را نداشته باشد و در نهایت به خشم منجر می شود. افراد در این مواقع  رفتار های مختلفی را از خود نشان می دهند. برخی از آن ها احساسات خود را سرکوب کرده و خشم و عصبانیت خود را پنهان می کنند و در نهایت این احساسات درون ریز یک روز به یک خشم بزرگ تبدیل شده و پرخاشگری را به دنبال خواهد داشت. در اینجا به نکات روانشناسی برای کنترل خشم و عصبانیت خواهیم پرداخت که به شما برای داشتن یک زندگی با آرامش بیشتر کمک می کند. 

هنگامی که از یک موضوعی به شدت عصبانی و خشمگین هستید، در وهله اول سکوت کرده و خود را به 4 الی 5 نفس عمیق دعوت کنید. دم و بازدم از ته دل و عمیق کمی ذهن شما را آرام خواهد کرد. پس از آن شروع به شمردن اعداد ذهنی کنید تا به مسئله پیش رو خود کمتر  توجه نشان دهید. در زمان هایی که به شدت عصبانی هستید به جای گوشه گیری از افراد، از آن ها کمک بخواهید. شاید عصبانیت آنقدر به شما فشار آورده باشد که راهی برای حل مسئله ساده پیش رو خود نتوانید پیدا کنید، پس از شخصی که به او اعتماد دارید، کمک بخواهید.

یکی دیگر از راه حل هایی که به شما برای افزایش آرامش و کنترل خشم کمک می کند، استراحت است. هنگامی که حس می کنید احساسات درونی شما رو به خشم و عصبانیت در حال حرکت است خود را به یک دوش آب ولرم دعوت کنید. ذهن خود را عاری از هرگونه مشکلی که پیش آمده، کنید و تنها به فکر خود و سلامتیتان باشید. تمرین صبر و حوصله نیز می تواند به شما در  کنترل خشم و عصبانیت کمک کند چرا که اگر شما نسبت به مشکلات و مسائل پیش آمده صبور باشید، دیرتر خشمگین خواهید شد. این چند روش ساده برای حفظ آرامش و کنترل خشم و عصبانیت به شدت به شما کمک خواهد کرد تا خانواده ای آرام و شاد به دور از هرگونه تنش داشته باشید. 

مشکلات و مسائل در زندگی بزرگترها اتفاق می افتد و ممکن است آن ها را عصبانی و پرخاشگر کند اما به خاطر داشته باشید که کودکان شما نیز این تنش ها را می بینند و از رفتارهای خشمگینانه و پر تنش شما الگو برداری می کنند. شاید شما پس از حل شدن مسائل و مشکلاتتان حتی ذره ای زمان عصبانیت خود را به یاد نیاورید اما فرزند شما نه تنها آن ها را به خاطر دارد بلکه احتمال اینکه این رفتارها را برای خود الگو قرار دهد نیز بسیار است. پس با کنترل خشم علاوه بر افزایش آرامش در محیط خانواده، آرامش فردی کودکتان را نیز تامین خواهید کرد. حال ممکن است برایتان سوال پیش آید که عدم کنترل خشم چه تاثیری بر رفتار کودکان خواهد گذاشت؟ کودکان در این مواقع به نوبه خود حالت پرخاشگری به خود می گیرند. همواره برای داشتن وسایل و خواسته هایی که دارند، عصبی می شوند و به جای درخواست آرام و با آرامش، آن را با داد و فریاد بیان می کنند. اگر از فرزندتان کاری کوچک می خواهید که برایتان انجام دهد اما با بی ادبی و عصبانیت آن روبه رو می شوید، نشانگر کاهش آرامش فردی در کودکتان می باشد.

کودکان مانند یک خمیری هستند که در حال رشد می توانند هر شکلی را به خود بگیرند پس بهتر است که با حفظ آرامش و کنترل خشم و عصبانیت فرزندی آرام و متین را پرورش دهید. برخی از کودکان توانایی رساندن منظور خود به والدین و دیگران را ندارند و این خود می تواند از دلایل پرخاشگری آن ها باشد. در این قسمت از مقاله می خواهیم به چندین نکته مهم درباره روانشناسی کودک و اینکه چگونه فرزند خود را به آرامش داشتن نزدیک کنیم، بپردازیم. 

Screenshot_20220515-172215_Docs

یکی از اصلی ترین و مهم ترین نکات برای مقابله با عصبانیت کودکان، صبور بودن و حفظ آرامش می باشد. زمانی که کودک شما در نهایت پرخاشگری و عصبانیت به سر می برد، اگر شما را در حالتی آرام و با لبخندی روی لب مشاهده کند به مرور زمان متوجه این خواهد شد که هر مسئله کوچکی نباید به عصبانیت ختم شود. اما اگر شماهم همراه با کودک پرخاشگری کنید و صبور نباشید، کودک شما فکر می کند که در اینطور مواقع طبیعی است که فریاد بزند و حالات عصبی را از خود نشان دهد. پس عصبانی بودن و خشمگین شدن را در محیط خانوداه طبیعی و عادی جلوه ندهید، چراکه در این صورت ثابت کردن اینکه باید مسائل با آرامش حل شوند به کودک خود، کاری بسیار دشوار می شود. در این مواقع کودک حرف هایی را از شما می شنود که در ظاهر انجام نمی شود. تکنیک های دیگری نیز وجود دارد که به شما برای داشتن خانواده ای شاد و با آرامش کمک می کند. 

Screenshot_20220515-172223_Docs

طبق آخرین خبرگزاری سایت برنا نیوز و نظر کاربران، سایت آموزشی کاملیما یک سایت جامع و کامل در تمامی زمینه ها مخصوصا روانشناسی، روانشناسی خانواده، روانشناسی کودک می باشد که می تواند که به خانواده ها در زمینه های مختلف کمک کند و تا حدی مشکلات را از زندگی آن ها دور نگه دارد. بحث روانشناسی، بحثی پیچیده است که در شاخه های متعدد و مختلفی قرار می گیرد. برای داشتن یک زندگی آرام و بی حاشیه، مطالعه می تواند راه حل مناسبی باشد. خواندن مطالبی که صحت داشته باشند و در حل مشکلات به شما کمک کنند خود یک تکنیک برای داشتن زندگی عالی می باشد. باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که مشکلات همیشه وجود دارند اما زندگی در جریان است پس با کنترل خشم و عصبانیت خود، زندگی آرام و دلنشین را برای خود رقم بزنید و این حس آرامش را به فرزندانتان هم منتقل کنید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز