چشم را گول بزنید! ترفند هایی برای بزرگ نشان دادن فضا

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۱۰:۲۱:۵۳
کد خبر: ۱۳۳۰۲۶۴
چشم را گول بزنید! ترفند هایی برای بزرگ نشان دادن فضا
کوچک‌بودن فضا مشکلی است که امروزه شاید همه ما با آن مواجه هستیم. به همین دلیل درباره رفع آن و حل این مشکل ممکن است زیاد خوانده یا شنیده باشیم.

دراین مطلب نیز سعی داریم مهم‌ترین نکات را در‌این زمینه خیلی کوتاه برای‌تان مطرح کنیم تا یاد بگیریم با چه ترفندهایی چشم ها را گول بزنیم.

 

ترفندها:

  • آینه‌هایی در سایز‌بزرگ بر دیوارها بیاویزید.

 این‌کار به‌طرز شگفت‌انگیزی سبب می‌شود تا اتاق بسیار بزرگ‌تر از آن‌چه هست جلوه کند. آویختن آینه‌های دکوری کوچک‌تر بردیوار نیز‌چنین تاثیری را دارند، هم‌چنین می‌تواند در گوشه‌های اتاق آینه را بر‌کف اتاق نصب کنید. به طور کلی آینه ها تاثیر بسزایی در زیبا سازی و بزرگ نشان دادن اتاق یا محیط شما دارند.

 

  • همواره اتاق را مرتب و جمع‌ و ‌جور نگه‌ دارید.

 و هرچیزی را پس از استفاده سریعا سرجای خود قرار‌دهید. شلوغ و ریخت و پاش بودن اتاق سبب می‌شود فضا گرفته و کوچک‌تر به‌نظر برسد.

 

  • تنها وسایل را در اتاق قرار دهید.

که وجودشان لازم و ضروری است و از قرار‌دادن وسایل غیرضروری در فضای کوچک جدا بپرهیزید. هم‌چنین از ساده‌ترین و ظریف‌ترین نوع ممکن وسایل و اثاثیه در اتاق کوچک استفاده کنید و آن‌ها را دور اتاق بچینید نه وسط آن‌.

 

اگر اتاق که دارید به فضای بیرون دید داشته باشد بسیار نکته ی مهمی است و خیلی میشود روی این نکته سرمایه گذاری کرد، این مورد سبب میشود که اتاق بزرگ تر دیده شود پس سعی کنید پنجره های اتاق را خیلی بزرگ در نظر بگیرید.

نکته بعدی که قابل تامل است رنگ داخلی اتاق است. در نظر بگیرید که هرچه سقف ها و دیوار اتاق به رنگ سفید نزدیک تر باشد بزرگ تر و دلباز تر نشان داده میشود. هر چقدر سقف بلندتر به نظر برسد اتاق نیز بزرگتر جلوه می کند.

در انتخاب رنگ مناسب برای پنجره، درب و سایر موارد دقت کنید و رنگ آنها را دقیقاً مانند رنگ دیوارها انتخاب کنید. پنجره ها را نیز باید به سادگی بیارایید. بهتراست حتی الامکان از یک پرده ساده استفاده کنید. از نصب چند لایه پرده به همراه والان خودداری کنید. از وسایل زینتی کوچک با تعداد زیاد نیز استفاده نکنید. وسایل زینتی که بدون هیچ نظمی در گوشه و کنار اتاق قرار گرفته اند سبب کوچکتر شدن فضا می شوند.

برای دکوراسیون اتاق از مبلمانی استفاده کنید که حجم و سایز آن ها زیاد نباشد و در اتاق جا بگیرند. به عنوان مثال یک مبل راحتی بزرگ در یک اتاق کوچک فضای زیادی را اشغال می کند و سبب می شود مقدار زیادی از فضای اصلی اتاق از بین برود. بهترین راه انتخاب مبلمان، استفاده از مبل ال تختخواب شو است که نه تنها نیاز شما به به تخت خواب را هم به طور کلی رفع میکند، با باکس بزرگی که در زیر فضای نشیمن آن تعبیه شده مشکل کمبود فضا را هم برای شما تا حد زیادی برطرف میکند.

نکته: آینه های قدی خطای دید را افزایش داده و به راحتی می توانند یک فضای کوچک را بزرگ جلوه دهند؛ پس استفاده از آینه در فضای کوچک را فراموش نکنید.

امیدواریم که از این مطلب استفاده کرده باشید.

منبع: سایت آرا سوفا

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما