چگونه در بازارهای منفی ارز دیجیتال سود کنیم؟

۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۲:۲۳:۱۰
کد خبر: ۱۳۳۱۶۲۸
چگونه در بازارهای منفی ارز دیجیتال سود کنیم؟
کسب درآمد فقط با صعود قیمت رمزارز اتفاق نمی‌افتد و در بازارهای منفی هم می‌توان سود کرد! نوسان قیمت، یک پای ثابت در بازار ارز دیجیتال است.

بسیاری از فعالان زمینه کریپتو در زمان روند نزولی بازار، منفعل می‌شوند. احتیاط در شرایط خطرناک شرط عقل است اما امکان برداشت سود در وضعیت ریزشی نیز وجود دارد. در این نوشته، چند ترفند برای سرمایه گذاری در بازارهای منفی معرفی کرده‌ایم. با مطالعه نکات زیر، مثل یک تریدر حرفه‌ای از بازارهای نزولی سود کسب کنید.

1- بازارهای دوطرفه، زمینه‌ساز کسب سود از ریزش قیمت‌ها

برای درک بهتر نحوه کسب سود در روندهای نزولی کریپتو، باید با مفهوم بازار دوطرفه آشنا باشید. مفهوم بازار دوطرفه (Two-sided market) در بهترین آموزش ارز دیجیتال به‌طورکامل توضیح داده شده است. در برخی از بازارهای مالی می‌توان هم از کاهش و هم از افزایش قیمت رمزارزها سود کرد. به مارکت‌هایی که امکان کسب درآمد در شرایط ریزش را فراهم می‌کنند، بازار دوطرفه گفته می‌شود. در این نوع از بازار، تریدرها می‌توانند با تحلیل روند قیمت، برای حالت‌های آینده پیش‌بینی کنند. اگر پیش‌بینی معامله‌گرها درست باشد، از افزایش یا حتی کاهش قیمت درآمد حاصل می‌شود.

کریپتو یک بازار دوطرفه است. اگر یک تریدر روند نزولی قیمت یک رمزارز را پیش‌بینی کند، می‌تواند ارز یا دارایی‌اش را به‌صورت استقراضی بفروشد. وقتی رمزارز به قیمت سقوطی پیش‌بینی‌شده برسد، فرد با خرید مجدد از اختلاف قیمت سود خواهد کرد. مارکت‌های دوطرفه بهترین محل برای سرمایه گذاری در بازارهای منفی هستند. به‌لطف وجود این بازارها، پویایی در هر شرایطی حتی هنگام ریزش رمزارزها حفظ خواهد شد. از طرف دیگر، سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال در بازارهای دوطرفه می‌توانند بدون استخراج دارایی، سود کسب کنند.

2- سرمایه گذاری در بازارهای منفی ارز دیجیتال با استفاده از توکن اهرمی

فناوری بلاک‌چین در دنیای ارز دیجیتال، امکان صدور توکن‌ها را فراهم کرده است. آشنایی با کاربردهای انواع توکن؛ یکی از مبانی اصلی آموزش مقدماتی ارز دیجیتال است. تریدرها با توکن اهرمی (Up and down Tokens) در بازارهای منفی کریپتو سود زیادی به جیب بزنند. در واقع، در بازارهای دوطرفه مثل کریپتو می‌توان معاملات اهرمی را بدون نیاز به بازکردن پوزیشن اهرم‌دار انجام داد. برای چنین کاری به ETF یا توکن اهرمی (Exchange tarded fund) نیاز خواهید داشت.

تریدر با دریافت توکن‌های آپ و داون از میزان معقول اهرم برای معاملات بهره‌مند می‌شود. دارندگان توکن اهرمی نگران ازدست‌رفتن دارایی یا همان لیکوییدشدن نیستند، چون میزان اهرم پایین است. سازوکار توکن‌ها طوری است که با تغییر در میزان اهرم، ریسک ازدست‌رفتن سرمایه نیز کاهش پیدا خواهد کرد. 

نحوه عملکرد توکن اهرمی برای کسب سود در بازار منفی 

توکن اهرم‌دار شامل دو نوع توکن رشد (UP) و توکن افت (DOWN) می‌شود. اگر توکن رشد برای یک رمزارز با اهرم 3 خریداری شود با افزایش 2 درصدی قیمت همان ارز دیجیتال در بازار، ارزش توکن 6 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. اگر قیمت رمزارز موردنظر 2 درصد کاهش پیدا کند، ارزش توکن نیز 6 درصد افت خواهد داشت. توکن افت، عملکرد برعکس نوع رشد را دارد و در بازارهای نزولی استفاده می‌شود. 

اگر تریدر توکن افت یک رمزارز با اهرم 3 را بخرد پس از کاهش 2 درصدی قیمت، 6 درصد سود روی ارزش توکن کسب خواهد کرد. اگر هم قیمت رمزارز 2 درصد افزایش پیدا کند، ارزش توکن نیز با 6 درصد افت روبه‌رو خواهد شد. طرز کار با توکن‌ها در آموزش پیشرفته ارز دیجیتال ارائه می‌شود. با استفاده از توکن‌های DOWM می‌توان از سرمایه‌‌گذاری در بازار نزولی، درآمد کسب کرد. استفاده از توکن، ریسک بازارهای دوطرفه و ضبط دارایی توسط صرافی (لیکوییدشدن) را کاهش می‌دهد.

3- نحوه کسب سود از ریزش قیمت در معامله فیوچرز 

برای آنکه بدانیم چگونه در بازارهای منفی ارز دیجیتال سود کنیم باید با انواع معاملات آشنا باشیم. یکی از روش‌های کسب درآمد در روند ریزشی قیمت رمزارز، معاملات فیوچرز است. در یک معامله فیوچرز، خرید یا فروش رخ نمی‌دهد و فقط یک قرارداد منعقد می‌شود. در قراردادهای Futures، قیمت آینده ارزها پیش‌بینی می‌شود. تریدر می‌تواند بدون انتقال دارایی، زمان و قیمت مشخصی برای فروش تعیین کند. 

قراردادهای فیوچرز که با نام «آتی» نیز شناخته می‌شوند، نسبت به توکن‌های اهرم‌دار ریسک بیشتری دارند. در معاملات آتی، تریدرها با تحلیل تکنیکال نمودار درباره آینده پیش‌بینی می‌کنند که این یک نوع ریسک است. معامله فیوچرز یک دادوستد مجازی است و انتقال حقیقی رمزارز در آن اتفاق نمی‌افتد. این قراردادها برای ایجاد پوزیشن شورت گزینه مناسبی هستند، به‌شرط آنکه پیش‌بینی قیمت بادقت بالا انجام شود.

4- کسب درآمد از معاملات مارجین در زمان افت قیمت رمزارزها

یکی از ترفندهای کسب سود در زمان افت قیمت‌ها، ایجاد پوزیشن شورت است که در بازارهای دوطرفه رواج دارد. برای بازکردن پوزیشن شورت می‌توان از ترفند معاملات مارجین استفاده کرد. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال، امکان انجام معاملات مارجین روی رمزارزها را فراهم کرده‌اند. در این نوع معامله، تریدر ارز دیجیتال را از صرافی قرض می‌گیرد و پوزیشن شورت باز می‌کند. شورت‌ کردن در واقع یک ابزار است که با پیش‌بینی کاهش قیمت در آینده توسط تریدرها استفاده می‌شود.

برای درک بهتر تأثیر از معاملات مارجین هنگام سرمایه گذاری در بازارهای منفی یک تریدر را در نظر بگیرید که 5 واحد از یک رمزارز دارد. این تریدر پیش‌بینی می‌کند که قیمت ارز موردنظر در آینده نزدیک با افت روبه‌رو می‌شود. یک تریدر مجرب در چنین حالتی، 5 واحد ارز از صرافی قرض می‌گیرد و کل دارایی را می‌فروشد. اگر پیش‌بینی درست باشد، فرد سرمایه فروخته‌شده را با قیمت کمتر می‌خرد. تریدر از اختلاف قیمت سود می‌کند و قرض صرافی را هم پس می‌دهد.

3

5- منفعل‌نبودن و آمادگی روانی، شرط کسب سود از بازارهای نزولی کریپتو

تریدرهای موفق در بازار کریپتو، همیشه از نظر روانی برای هر شرایطی آماده‌اند. فعال‌بودن هنگام ریزش قیمت‌ها می‌تواند برگ برنده یک تریدر باشد. وقتی به‌خاطر جو حاکم بر بازار منفی فعالیت کم است، استفاده از ترفندها و تکنیک‌های مختلف منجر به کسب سود می‌شود. کسی که بیشترین معامله را انجام دهد لزوماً بالاترین سود را نیز نخواهد داشت. 

بهترین تریدر کسی است که بداند در چه زمانی، کدام نوع معاملات را انجام بدهد. البته منفعل‌نبودن در بازار نزولی به‌معنای تلاش دائم برای نهایی‌کردن معاملات نیست. فرد باید با آرامش روانی، تغییرات مارکت کریپتو را دنبال کند و در فرصتی مناسب، معامله را انجام بدهد. 

با دوره‌های آموزشی داجکس در بازار منفی کریپتو از آب کره بگیرید!

کسب سود و درآمد از بازارهای نزولی ارز دیجیتال نیاز به مهارت‌های خاصی دارد. سرمایه گذاری در بازارهای منفی اگر با تحلیل درست انجام شود شاید سود سرشاری را برای تریدرها به همراه داشته باشد. فعالیت در بازارهای منفی اقدام شجاعانه‌ای است اما نمی‌توان مهارت لازم را یک‌شبه کسب کرد. مجموعه داجکس همراه خوبی برای کسب آمادگی با هدف کسب ورود به بازار کریپتو است.

شرکت بین‌المللی Dogex دوره‌های آموزش ارز دیجیتال را مناسب همه افراد ارائه می‌کند. فوت‌وفن‌های ترید و کسب درآمد از کریپتو در دوره‌های داجکس به زبانی ساده اما کاربردی آموزش داده می‌شود. مشاوران داجکس از شیوه‌های کلیشه‌ای آموزش فاصله گرفته‌اند و کارآموزان را برای ورود به بازار واقعی آماده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌ها و مشاوره به آدرس fa.dogex.ae مراجعه کنید یا با شماره 0097145656871 تماس بگیرید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما