قیمت ورق استیل ؛ تاثیر تحریم ها بر روی آن ، فوری !

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۲:۰۶:۰۶
کد خبر: ۱۳۳۲۸۴۴
قیمت ورق استیل ؛ تاثیر تحریم ها بر روی آن ، فوری !
یمت ورق استیل و سایر محصولات این فلز به دلیل وارداتی بودن آن تاثیر بسیاری از تحریم ها و شرایط اقتصادی جامعه خواهند گرفت ، از آلیاژ های مختلف ورق استیل می توان را ورق استیل 316 ، ورق استیل 304 ، ورق استیل 309 ، ورق استیل 310 ، ورق استیل 321 ، ورق استیل 430 و ... نام برد که پر مصرف ترین آنها ورق استیل 304 و ورق استیل 316 می باشند.

قیمت ورق استیل و سایر محصولات این فلز به دلیل وارداتی بودن آن تاثیر بسیاری از تحریم ها و شرایط اقتصادی جامعه خواهند گرفت ، از آلیاژ های مختلف ورق استیل می توان را ورق استیل 316 ، ورق استیل 304 ، ورق استیل 309 ، ورق استیل 310 ، ورق استیل 321 ، ورق استیل 430 و ... نام برد که پر مصرف ترین آنها ورق استیل 304 و ورق استیل 316 می باشند ، در این مقاله در باره ورق استیل 316 ؛ قیمت آن و نحوه خرید به صورت کامل توضیح داده شده .

ورق استیل 316 جزو گروه فولاد ضدزنگ به‌شمار می‌رود. این نوع از ورق استیل پس از ورق استیل 304، جزو پرکاربردترین ورق‌ها در دسته فولاد ضدزنگ محسوب می‌شود؛ البته ناگفته نماند که این دو ورق به یک‌دیگر مشابه بوده اما تفاوت‌هایی بین آن دو نیز وجود دارد. ورق استیل 316 که از آلیاژهایی مثل کروم و نیکل تولید می‌شود، در بسیار از صنایع کاربرد دارد. در ادامه با ورق فولاد ضدزنگ 316 بیشتر آشنا خواهید شد.

معرفی ورق استیل 316

یکی از پرکاربردترین آلیاژهای فلزی که به‌طور تقریبی در تمامی صنایع کاربرد دارد، استیل است. استیل در شکل‌های مختلف از جمله ورق، لوله استیل و غیره در صنایع گوناگونی مانند صنایع دریایی، نفتی، نظامی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. در میان انواع ورق‌های استیلی که تولید و به بازار عرضه می‌شوند، ورق استیل ضد زنگ 316 بعد از ورق استیل ضد زنگ 304، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که این سری از محصولات تحت‌عنوان «ورق فولاد ضد زنگ» نیز شناخته می‌شوند. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد ورق‌های استیل 316 از آلیاژهایی مثل کروم و نیکل تولید می‌شوند. به‌کارگیری آلیاژهای مذکور در تولید این ورق‌ها سبب افزایش مقاومت و استحکام آن‌ها در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شود.

آنالیز استیل 316

یکی از تفاوت‌های اصلی که بین ورق استیل ضدزنگ 316 و ورق استیل 304 وجود دارد، وجود 2 الی 3 درصد مولیبدن در ساختار ورق ضدزنگ 316 در مقایسه با ورق 304 است که سبب بهبود و ارتقای کیفیت مشخصات مکانیکی و مقاومت ورق مذکور در برابر گرما می‌شود. ناگفته نماند که ورق استیل ضدزنگ 316 با استاندارد 1.4401 و همچنین فولاد نسوز در بازار موجود است. ورق 316 به دلیل وجود 10 تا 30 درصد آلیاژ کروم در ترکیبات شیمیایی خود در برابر حرارت بالا، زنگ‌زدگی و خوردگی بسیار مستحکم می‌باشد. در ترکیبات ورق استیل ضدزنگ 316 ، درصد محدودی از کربن وجود دارد که سبب افزایش قابلیت جوش‌پذیری و فرمینگ این نوع ورق می‌شود. همچنین ورق‌های استیل‌ به دو دسته «بگیر» و «نگیر» تقسیم‌بندی می‌شوند که ورق ضد زنگ استیل 316 در دسته نگیر جای دارد؛ در نتیجه این ورق از خاصیت مغناطیسی برخوردار نیست.

مصارف ورق استیل 316

ورق استیل ضدزنگ 316 با در نظر گرفتن قابلیت بالای آلیاژهای 316 در بافت پلیت‌های مذکور قادر است به‌عنوان مخازن نگهدارنده و دپو، مواد پتروشیمی با درصد خورندگی بالا را در خود حفظ کند. از دیگر مصارف ورق‌های استیل 316 می‌توان به استفاده از این پلیت‌ها در صنایع آب شیرین‌کن‌ که به روش صنعتی انجام می‌شود، اشاره کرد. در واقع آلیاژ 316 از استحکام بسیار بالایی در برابر آب شور برخوردار بوده و در سال‌های اخیر در ساخت بسیاری از سازه‌های آب شیرین‌کن صنعتی نقش مهمی ایفا کرده است. ورق‌های 316 در ساخت مخازن نگهداری مواد دارویی با قابلیت خورندگی بالا در صنایع دارویی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورق‌های استیل 316 کاربردهای دیگری نیز دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • تولید و ساخت ابزار و تجهیزات جراحی و پزشکی
  • تولید مقاطع استیل شش پر
  • به‌کارگیری ورق 316 در محیط‌هایی با درصد نمک ضدیخ بالا همانند فضای باز و مناطق ساحلی
  • استفاده از ورق 316 در صنایعی که مواد شیمیایی پردازش شده در آن‌ها متداول است.
  • به‌کارگیری ورق 316 در تجهیزات آماده‌سازی موادغذایی به ویژه در محیط‌های کلرایدی
  • استفاده از ورق استیل ضدزنگ 316 در تولید صفحه‌های جوش داده شده یا بافته شده برای معادن و فیلتراسیون آب

ویژگی‌های ورق استیل 316

اولین و بهترین ویژگی ورق‌های ضدزنگ 316، مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی‌های بالاست؛ به‌طوری که ورق استیل نگیر 316 در محیط‌های کلرایدی استحکام خوبی از خود نشان داده و به هیچ‌وجه خورده نمی‌شود. ناگفته نماند که این مشخصه بر قیمت ورق استیل 316 نیز تاثیرگذار است. از دیگر ویژگی‌های ورق استیل ضدزنگ 316 می‌توان به مقاومت آن در برابر اسید سولفوریک، اسید استیک، اسید فرمیک و اسید هیدروکلریک نیز اشاره نمود. اگرچه استیل 316 تحت‌عنوان استیل دریایی نیز شناخته شده و مقاومت خوبی در این محیط از خود نشان می‌دهد، اما ممکن است در محیط دریا و دمای بالا دچار خوردگی حفره‌ای شود. یکی‌دیگر از خواص استیل 316 مقاومت آن در برابر حرارت است. حتی اگر ورق استیل 316 در دمای 925 درجه قرار گیرد، دچار زنگ‌زدگی نمی‌شود. همچنین حتی اگر به‌طور مداوم تا دمای 870 درجه سانتی‌گراد تحت حرارت باشد، در آن به هیچ‌وجه خوردگی مشاهده نخواهد شد.

به طورکل ورق‌های استیل 316، جزو دسته استیل نسوز محسوب می‌شوند؛ البته توصیه می‌شود از ورق‌های استیل ضدزنگ 316 در آب و در محدوده دمایی 425 تا 860 درجه استفاده نکنید. در چنین شرایطی ورق استیل L316 انتخاب بهتری است. روش نفوذی و مقاومتی مناسب‌ترین روش‌های جوش‌پذیری ورق استیل مذکور محسوب می‌شوند. البته ناگفته نماند که ضخامت ورق نیز بسیار حائز اهمیت است. چنانچه ضخامت ورق بالا باشد می‌بایست پس از جوش‌کاری در راستای مقاومت مطلوب در برابر خوردگی، فرآیند آنیل را طی کند؛ اما در صورتی که ضخامت ورق‌ها پایین باشد، انجام فرآیند آنیل الزامی نیست. ناگفته نماند که هر دو گرید ورق استیل ضدزنگ 316 از قابلیت فرم‌دهی و شکل‌پذیری مطلوبی برخوردار بوده و منعطف هستند.

خرید ورق استیل 316

یکی از راه‌های مطلوب خرید ورق استیل 316 و سایر انواع آن مراجعه به یک فروشگاه‌های معتبر در این حوزه است. فروشگاه اینترنتی «پارس پریزن» یکی از معتبرترین مراکز فروش ورق استیل است که تمام تلاش خود را در راستای جلب رضایت مشتریان و ارائه خدمات باکیفیت در زمینه واردات و توزیع انواع ورق استیل، آلومینیوم، لوله‌های استیل و یراق‌آلات تزئینی و صنعتی به‌کار گرفته است؛ به‌طوری که می‌توانید بروزترین قیمت ورق استیل را از این سایت دریافت کنید. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر  و خرید ورق استیل به وبسایت پارس پریزن مراجعه نمایید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز