روش‌های تشخیص تیرآهن کارخانه‌های مختلف

۱۴۰۱/۰۳/۱۶ - ۱۳:۵۵:۳۸
کد خبر: ۱۳۳۶۵۲۵
روش‌های تشخیص تیرآهن کارخانه‌های مختلف
اگر برای اولین‌بار تجربه خرید تیرآهن را داشته باشید، احتمالاً نمی‌توانید تیرآهن کارخانه‌های مختلف را از هم تشخیص دهید!

هرکارخانه تولیدکننده تیرآهن، یک علامت اختصاری دارد که اگر نباشد، می‌تواند به‌نوعی نشان‌دهنده این باشد که تیرآهن خریداری‌شده، تقلبی است. شما در هنگام خرید تیرآهن، باید بتوانید به‌راحتی تیرآهن کارخانه‌های مختلف را بررسی کنید. در این مقاله به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم.

پارامترهای مهم و قابل‌توجه در زمان خرید تیرآهن

خب بهتر است یک‌راست برویم سر اصل مطلب! وقتی‌که می‌خواهید تیرآهن بخرید، باید پارامترهای مختلفی را مدنظر داشته باشید که عبارت‌اند از:

  1. استانداردهای تیرآهن

  2. علامت اختصاری

  3. وزن تیرآهن

  4. پلاک نصب‌شده روی تیرآهن

  5. رنگ تیرآهن

  6. برگ آنالیز روی تیرآهن

چگونگی تشخیص کارخانه‌های مختلف تیرآهن

با در نظر گرفتن برخی از پارامترهای به‌راحتی می‌توانید انواع تیرآهن‌ها را از هم تشخیص دهید.

هر کارخانه یک علامت اختصاری منحصربه‌فرد دارد. مثلاً شما به‌راحتی می‌توانید با توجه به علامت درج‌شده ESCO متوجه شوید که این تیرآهن مربوط به کارخانه ذوب آهن است. این در حالی است که کارخانه فایکو، تیرآهن‌های تولیدشده خود را با علامت اختصاری FAICO تولید و روانه‌ی بازار فولاد می‌کند.

نکته مهم دیگری که باید در زمان خرید تیرآهن به آن توجه داشته باشید، توجه به استاندارد تیرآهن است. کارخانه ذوب آهن، معمولاً محصولات خود را مطابق با استانداردهای روسی روانه‌ی بازار فولاد می‌کند.

وزن تیرآهن، یکی دیگر از نکاتی که حتماً باید به آن توجه ویژه داشته باشید. هرکدام از وزن تیرآهن مختلف از کارخانه‌ها را می‌توانید در جدول اشتال مشاهده کنید. به عنوان مثال، وزن تیرآهن سایز 12 کارخانه ذوب آهن 155 است، در حالی که همین تیرآهن با همین سایز از کارخانه فایکو، بین 130 تا 140 وزن دارد.

علاوه بر این‌که لازم است در زمان خرید تیرآهن، به علامت اختصاری نوشته‌شده روی آن توجه داشته باشید، باید به وزن تیرآهن، استاندارد تیرآهن، پلاک روی محصول و... دقت کنید. برای اینکه مطمئن باشید که تیرآهن انتخاب‌شده وزن درستی دارد، می‌تواند وزن یک سایز آن را با جدول اشتال مطابقت دهید.

یکی دیگر از نکات مهم و قابل‌توجه، این است که در زمان خرید، به رنگ سطح تیرآهن توجه داشته باشید. رنگ تیرآهن می‌تواند گویا خوب یا بد بودن این محصول باشد. اگر زنگ‌زدگی و یا کدر بودن روی سطح تیرآهن وجود داشته باشد، نشان از نامرغوب بودن کالا است. بنابراین یادتان باشد که حتماً به این موضوع دقت کنید.

روی بسته‌بندی تیرآهن، یک پلاک قرار دارد که با شناسایی این پلاک به‌راحتی می‌توان تیرآهن اصل را از غیر اصل تشخیص داد. روی این پلاک شناسایی، نام محصول، کارخانه تولیدکننده، وزن، استاندارد و همچنین پارامترهای به‌کاررفته روی آن نوشته‌شده است. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بیشتر در مورد تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل بدانید، اینجا کلیک کنید.

یک نکته مهم در مورد خرید تیرآهن، توجه به قیمت روز این مقطع فولادی است تا بتوانید هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده را به حداقل برسانید. بنابراین بهتر است که به‌صورت روزانه، روند قیمت تیرآهن را دنبال کنید و در بهترین زمان ممکن نسبت به خرید این محصول اقدام نمائید. 

با خرید تیرآهن اصلی، به‌نوعی می‌توانید استحکام و دوام سازه مدنظر را تضمین کنید. یادتان باشد که تیرآهن وظیفه دارد نیرو و فشارهای وارده به ساختمان را تحمل کند، ازاین‌رو انتخاب یک تیرآهن باکیفیت از یک کارخانه معتبر، می‌تواند روی میزان کیفیت این محصول و در نتیجه استحکام و دوام سازه شما تأثیر داشته باشد.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز