بالانس چرخ خودرو چیست و چگونه نتظیم می‌شود

۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۱۵:۳۸:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۴۳۱۳
بالانس چرخ خودرو چیست و چگونه نتظیم می‌شود
شاید بتوان یکی از مهمترین اتفاقات مرتبط با سلامت خودرو در هنگام رانندگی را بالانس چرخ‌ خودرو دانست که شما باید پیش از رانندگی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

شاید بتوان یکی از مهمترین اتفاقات مرتبط با سلامت خودرو در هنگام رانندگی را بالانس چرخ‌ خودرو دانست که شما باید پیش از رانندگی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. این مورد از دسته اتفاقاتی است که بر روی افزایش طول عمر لاستیک، کیفیت سواری و پایداری خودرو تأثیر بسزایی دارد و لذا شما نیز باید به آن توجه کنید. حال به حتم برای شما نیز این سوال پیش آمده است که در اصل بالانس چرخ خودرو چیست و چرا مهم است؟ اگر به دنبال دریافت پاسخ سوال خود هستید بهتر است در این مطلب با ما همراه باشید.

بالانس چرخ خودرو چیست و چرا مهم است؟

وجود بالانس چرخ‌ها باعث می‌شود که تا حد ممکن از لرزش و پرش لاستیک جلوگیری شود، موردی که باعث می‌شود سواری نرم‌تری را فراهم کند. این مورد می‌تواند به بهبود موارد دیگری نظیر کنترل کشش و فرمان نیز کمک کند و همچنین عمر لاستیک را افزایش دهد. پس همانطور که متوجه شدید از اهمیت زیادی برخوردار است و نبود آن منجر به رخ داد مشکلات زیادی خواهد شد. شما اگر به فکر خرید لوازم یدکی کیا با کیفیت نباشید در خودروی خود با مشکلات متعددی روبرو خواهید شد.

علائم بالانس نبودن چرخ‌ها

همانطور که متوجه شدید، بالانس بودن چرخ خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است و لذا اگر این مورد بالانس نباشد می‌توانید باعث بروز و بوجود آمدن مشکلات زیادی شود. در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به ذکر علائمی بپردازیم که شما با مشاهده‌ی آن‌ها می‌توانید به وجود مشکل مذکور آگاه شوید.

  • لرزش فرمان به صورت مکرر
  • کاهش یافت پایداری خودرو
  • لاستیک‌ها ساییده شوند
  • مصرف سوخت خودرو افزایش یابد
  • قطعات بیش از حد و به صورت مکرر خراب شوند

m

اگر چرخ خودرو را بالانس نکنیم چه می‌شود؟

شاید از نظر بسیاری از افراد، بالانس نبود چرخ‌ها دارای پیامد‌های آنچنانی نیست و در نهایت می‌تواند باعث شود که مشکل لرزش فرمان رخ دهد؛ اما باید گفت که این تصور به کل غلط است چرا که این مورد دارای پیامد‌های بسیار بدتری است. در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به ذکر و توضیح این موارد بپردازیم:

  • لرزش فرمان: اولین مورد را می‌توان لرزش فرمان دانست. برخلاف اینکه در ظاهر این مورد بسیار کم اهمیت دیده می‌شود قابل توجه است که به سادگی و در شرایط بهرانی می‌تواند دلیل اصلی ایجاد تصادفات باشد، پس باید حواس خود را در این رابطه نیز جمع کنید. همچنین قابل توجه است که این مشکل در سرعت‌های بالا بسیار بیشتر حس می‌شود چرا که ارتعاشات خودرو نیز افزایش پیدا می‌کند و در اصل می‌توان گفت که لرزش فرمان ملموس‌تر و آزاردهنده‌تر خواهد شد. چند مورد دیگری که بر روی لرزش فرمان تأثیر گذار هستند را می‌توان اندازه و وزن خودرو، سایز و وزن چرخ‌ها و میزان بالانس نبودن دانست. واحد پشتیبانی آماده است تا اطلاعات مورد نیاز شما در رابطه با لوازم یدکی کیا، لوازم یدکی هیوندا و لوازم یدکی کیا را در اختیارتان قرار دهد.
  • خرابی قطعات جلوبندی: دومین خرابی قطعات می‌باشد که بسیار حائز اهمیت است و می‌توان خرج زیادی را برای شما بتراشد. همانطور که اطلاع دارید، تمامی ضرباتی که وارد می‌شود در هنگام حرکت و در موقع رو به‌رویی با دست‌اندازها و ناهمواری‌ها به چرخ‌ها وارد می‌شود و پس از عبور از چرخ‌ها به سیستم تعلیق، جلوبندی و… می‌رسد. زمانی که بالانس بودن مورد نظر برقرار نباشد، این ضربه‌ها به آسانی به بخش‌های جلویی و مختلف خودرو آسیب می‌رسانند.
  • از دیگر موارد نیز می‌توان به افزایش مصرف سوخت، فرسایش لاستیک و شتاب و ترمزگیری ضعیف اشاره داشت.

انواع روش‌ بالانس چرخ‌ خودرو

روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها به بالانس کردن چرخ خودرو پرداخت. دو روش اصلی را می‌توان استاتیکی و داینامیکی دانست که هر کدام با داشتن روند بخصوص خود، ویژگی‌ها و مزایای متفاوتی نیز دارند که همین مورد باعث جدایی آن دو شده است. در این بخش از مطلب ما به معرفی و توضیح این دو روش می‌پردازیم. قابل ذکر است که فروشگاه لوازم یدکی هیوندا شرکت تابان پارت یکی از بهترین مراکز برای خرید هر نوع لوازمی برای خودروی شماست.

روش استاتیکی

اولین روش، استاتیکی می‌باشد که با نام ایستا نیز شناخته می‌شود و همانطور که از نامش مشخص می‌باشد، روش ثابتی است. در این روش چرخ بر روی یک محور افقی قابل گردش نصب می‌شود و چنانچه چرخ نامتعادل باشد، به دلیل وزن بیشتر پایین‌تر قرار می‌گیرد. در این زمان شاهد این هستیم که برای ایجاد تعادل، وزنه‌ای با وزن مناسب و در نقطه مقابل آن و بالای رینگ تعبیه شده است. حال اگر که وزنه‌ها به صورت درستی انتخاب شده باشند تعادل برقرار خواهد شد. همچنین برای دریافت اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با محصولات مختلف ما نظیر، لوازم یدکی هیوندا، لوازم یدکی اصلی کیا و لوازم یدکی اصلی هیوندا می‌توانید با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

m

روش دینامیکی

دومین روش که با نام دینامیکی شناخته می‌شود با نام پویا نیز شهرت دارد و در اصل می‌توان گفت که همیشه یک گام جلوتر بوده است. این روش علاوه بر تعیین نقاط نامتعادل که در روش استاتیکی ذکر کردیم، توانسته است به حل مشکل عدم توازن چرخ‌ها نسبت به صفحه تقارن عمودی بپردازد.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با بالانس چرخ خودرو و هم چنین چیستی آن بدست بیاورید. ما سعی داشتیم تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین اطلاعات در رابطه با این مورد بپردازیم تا شما نیز بتوانید دانش حداقلی در اینباره بدست بیاورید. شاید شما باز هم به دنبال اطلاعات جامع و کامل‌تری باشید تا بتوانید با عمق این مورد آشنا شوید و در صورت رخ داد مشکلی برای آن بدانید که کدام یک از بخش‌های خودروی شما دچار مشکل خواهد شد.

همچنین اگر به فکر خرید لوازم خودروی باکیفیت هستید، به بهترین مکان مراجعه کرده‌اید چرا که تیم مجرب ما با داشتن چندین سال تجربه در فروش قطعات توانسته است بهترین‌ها را برای شما گردآوری کند. قطعاتی که می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید چرا که دارای چندین سال پشتیبانی و همچنین استحکام بالایی است. برای سفارش محصولات مورد نظر خود می‌توانید با واحد پشتیبانی تابان پارت با شماره تلفن02133530525 ارتباط برقرار کنید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز