بایدها و نبایدهای بازار فارکس

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۱:۵۵:۴۳
کد خبر: ۱۳۴۵۹۷۳
بایدها و نبایدهای بازار فارکس
کمتر کسی الان وجود دارد که اصطلاح بازار فارکس را نشنیده باشد و علاقمند به کسب درآمد دلاری از فارکس نباشد. قدرت و مهارت معامله در فارکس کاملا اکتسابی است و شما با مطالعه می توانید در سطح مقدماتی و البته پیشرفته از فارکس و اصطلاحات فارکس و نحوه ترید در فارکس سر در بیاورید. اما لازمه آن داشتن پشتکار و مطالعه مستمر است.

کمتر کسی الان وجود دارد که اصطلاح بازار فارکس را نشنیده باشد و علاقمند به کسب درآمد دلاری از فارکس نباشد. قدرت و مهارت معامله در فارکس کاملا اکتسابی است و شما با مطالعه می توانید در سطح مقدماتی و البته پیشرفته از فارکس و اصطلاحات فارکس و نحوه ترید در فارکس سر در بیاورید. اما لازمه آن داشتن پشتکار و مطالعه مستمر است.

 

پیش از هرچیز دانستن منطق فارکس کمک بسیار زیادی به درک شما از آن و یادگیری روند بازار می کند، چون مهم ترین کاری که در آینده لازم است انجام دهید تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال فارکس است. اینکه بدانید چه زمانی وارد معامله و از آن خارج شوید دغدغه های معامله گران ابتدایی و حرفه ای است.

بازار فارکس چیست

بازار فارکس بازار مبادلات ارزهای خارجی است که در آن مبادله ارز به طور همزمان انجام می شود. تمامی نرخ ارزها وابسته به یک سری عوامل متنوع هستند که در مقیاس بزرگ تحت تاثیر قرار می گیرند اما بازار فارکس متعلق به کس یا دولتی نیست به همین دلیل از تمامی مناطق جهان طرفدار پیدا کرده است.

بازار فارکس چیست؟ بازار فارکس نقدشونده ترین بازار در سطح جهانی است و دلیل اصلی آن هم این است که قیمت ها در آن به دلیل اتفاقات هرچند کوتاه دچار نوسان می شوند و مرتبا فرصت های معاملاتی جدیدی را برای معامله گران به وجود می آورد. بورس فارکس بازار غیر متمرکز است و هرکس در هر نقطه از جهان می تواند تنها با ثبت نام در یک بروکر فارکس و مقداری سرمایه گذاری به معامله در فارکس بپردازد، بدون آنکه نیاز به مراجعه حضوری یا هرگونه اعمال اداری دیگری باشد، تمامی روندهای فارکس به صورت کامپیوتری و از طریق شبکه اینترنتی امن انجام می شود، بدون آنکه به زمان خاصی برای معامله در آن محدود شود، چون ساعت کار فارکس 24 ساعته و 5 روز هفته است.

حجم بازار فارکس - حجم معاملات فارکس در روز

حجم بازار فارکس Foreign Exchange Market روز به روز در حال افزایش است و به نقل از investopedia فارکس بزرگ ترین بازار مالی جهان حتی از بازار سهام هم بزرگتر است! حجم روزانه فارکس در سال 2019 به بیش از 6.6 تریلیون دلار رسیده بود و ارزش بازار فارکس در سراسر جهان در سال 2021 نزدیک به عدد 2.409 تریلیارد دلار (کوادریلیون که 15 صفر دارد) بوده است و در حال حاضر کسی نمی داند که به چه رقمی رسیده است! به نظر شما ارزش امتحان کردن ندارد؟

2

 

اگر هنوز هم مبحث فارکس چیست و چگونه کار میکند برای شما مبهم است، پیشنهاد می کنیم به کانال آپارات IFC Markets مراجعه کنید، آموزش های فارکس در قالب ویدیوهای آموزشی و وبینارهای اختصاصی توسط برترین اساتید و تحلیلگران بازار آموزش داده شده اند.

جفت ارز چیست - انواع جفت ارزها

منظور از جفت ارز چیست؟ در جهان حدود 180 نوع ارز مختلف وجود دارد، اما بیشتر معاملات و پرداخت های بین المللی در فارکس با استفاده از دلار امریکا، پوند انگلیس، ین ژاپن و یورو انجام می شود و سایر ابزارهای رایج معامله ارز شامل دلار استرالیا، فرانک سوییس، دلار کانادا و دلار نیوزلند است.

 معامله جفت ارز چیست؟ معامله ارز در فارکس با دو ارز پایه و متقابل انجام می شود که هردو را باهم جفت ارز می گویند، یکی خریده می شود و دیگری فرخته می شود. جفت ارزها برای انجام معاملات و تبادلات ارزی استفاده می شوند.

هنگامی که سفارش خرید برای جفت ارز ثبت می شود، هدف خرید ارز پایه است (اولین ارز نام برده شده در جفت ارز) اما هنگام فروش، ارز پایه فروخته می شود. جفت ارز یورو/دلار محبوب ترین جفت ارز اصلی در جهان است و دلار/ین دومین جفت ارز محبوب در جهان است. جفت ارزها به سه دسته اصلی، فرعی و اگزاتیک تقسیم می شوند.

جفت ارز اصلی

جفت ارزهای اصلی تعداد و حجم بیشتری از معاملات را به خود اختصاص می دهند و از نظر قیمتی ثبات بیشتری دارند. جفت ارزهایی که یک طرف آنها همیشه دلار امریکا باشد، جفت ارزهای اصلی هستند.

جفت ارز فرعی

جفت ارزهای فرعی که به کراس هم شناخته می شوند، جفت ارزهایی هستند که یک طرف آنها دلار آمریکا نباشد و ارزهایی مثل یورو، ین ژاپن و پوند در یک طرف آنها قرار داشته باشد.

جفت ارز اگزاتیک

جفت ارزهای اگزاتیک به اندازه بقیه معامله نمی شوند، نوظهور هستند و در نقدبودن در بازار ضعف دارند. درخواست ها برای این جفت ارزها کمتر بوده و معامله با آنها نیز پر ریسک است.

ایا فارکس امنیت دارد

وقتی صحبت از امنیت می شود خیلی از افراد علاقمند به پاسخ آن می شوند، اما بازار مالی فارکس به دلیل امنیت و شبکه امن و پیچیده ای که دارد، طرفداران جهانی دارد! این بازار امن ترین بازار در جهان محسوب می شود و توانسته اطمینان بزرگترین سرمایه گذاران جهان را جذب خود کند. ما توصیه می کنیم اگر به اندازه بزرگترین سرمایه گذاران جهانی سرمایه ندارید نگران از دست دادن پولتان در فارکس به دلیل نداشتن امنیت نباشید!

3

آیا فارکس سودآور است

چگونه در بازار فارکس معامله کنیم که سودآور باشد؟ هنگام معامله در فارکس نیازی نیست که نگران کم بودن سرمایه خودتان باشید، چون با استفاده از اهرم در فارکس به راحتی می توانید حجم های بزرگ را معامله کنید. میزان لوریج در فارکس بسته به بروکر فارکس شما دارد که در آن ثبت نام کرده اید، البته اهرم 1:100 مرسوم ترین آنهاست که کارگزار IFC Markets آن را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

شما برای حتی کوچک ترین معامله در بازارهای دیگر باید کمیسیون زیاید بپردازید، اما این اطمینان را به شما می دهیم که با ترید در فارکس کمیسیون ناچیزی را می پردازید و اگر بخواهید با بروکر IFC Markets کار کنید، دیگر نیازی به پرداخت کمیسیون معامله ندارید. در حالی که سایر بروکرهای فارکس کمیسیون های سنگینی را در ازای معاملاتتان از شما دریافت می کنند.

ورود به فارکس - چگونه وارد بازار فارکس شویم

در انتها لازم است این نکته را بگوییم که هر چقدر که دانش شما درباره معاملات در آن بیشتر باشد، سود بیشتری کسب می کنید. چرا چون بازار جهانی فارکس بازار اطلاعات است! بازاری که هرچقدر اطلاعات شما بیشتر باشد، هرچقدر تحلیل شما درست تر باشد برنده هستید. بهتر است در این مسیر به کسی اعتماد نکنید و برای کسب سود به دانش خودتان تکیه کنید نه سایر مشاورین بازار! چون اگر به هر دلیلی آنها اشتباه کنند، شما هستید که چوب اشتباه آن افراد را می خورید.

برای ورود به بازار فارکس باید:

  • روز به روز به دانش و اطلاعات خود بیفزایید و از اخبار اقتصادی جهان با خبر باشید.
  • فعالیت در حساب دموی رایگان بروکر فارکس را جدی بگیرید و تا زمانی که آن را یاد نگرفته اید در حساب واقعی فارکس فعالیتی نکنید.
  • همیشه با داشتن یک استراتژی فارکس به جلو حرکت کنید.
  • علاقه و پشتکار عوامل موفقیت شما در فارکس محسوب می شوند، پس اگر فقط به دنبال کسب سود هستید و علاقه ای به فارکس و اشنایی با فارکس ندارید، بهتر است فعالیتی در آن نداشته باشید.
  • همیشه میزان سود و ضرر خود را تعیین کنید و مانند افراد موفق برای نسبت پاداش به ریسک خود محدوده تعیین کنید، مثلا حداقل میزان پاداش به ریسک خودتان را 3 به 1 در نظر بگیرید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز