طلاق توافقی را خودمان می توانیم انجام دهیم ؟

۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - ۱۳:۲۶:۲۹
کد خبر: ۱۳۴۶۵۶۰
طلاق توافقی را خودمان می توانیم انجام دهیم ؟
چنانچه درگیر مسئله طلاق هستید قطعاً نام طلاق توافقی به گوشتان آشنا است. اما منظور از طلاق توافقی چیست یا بهترین وکیل طلاق توافقی دقیقاً چه نقشی دارد؟

چنانچه درگیر مسئله طلاق هستید قطعاً نام طلاق توافقی به گوشتان آشنا است. اما منظور از طلاق توافقی چیست یا بهترین وکیل طلاق توافقی دقیقاً چه نقشی دارد؟ بسیاری از افراد بر این باورند که طلاق توافقی با توافق زوجین انجام می‌شود و هیچ‌گونه نیازی به حضور بهترین وکیل طلاق توافقی نیست؛ در این که طلاق توافقی با توافق طرفین انجام می‌شود شکی نیست اما به علت وجود قوانین و مقررات حقوقی مختلف بهتر است در هنگام مواجه شدن با هرگونه مسئله حقوقی ازجمله طلاق توافقی، از کمک بهترین وکیل طلاق توافقی بهره‌مند شد. در این نوع از طلاق، زوجین با درک شرایط یک‌دیگر اقدام به حل مسائل می‌کنند؛‌ به طوری که در حق هیچ کدام از آن‌ها اجحاف نشود. زمانی که زوجین به طور کل با مسئله جدایی از یک‌دیگر به صورت توافقی مشکلی نداشته باشند، می‌بایست با کمک بهترین وکیل طلاق توافقی جزئیات توافق به صورت کتبی و شفاهی مشخص شود و با امضای طرفین و تأیید وکیل به ثبت برسد. در ادامه با بهترین وکیل طلاق توافقی و خدمات او بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

آشنایی با خدمات حقوقی بهترین وکیل طلاق توافقی

وکلای دادگستری می‌توانند خدمات حقوقی مختلفی را به مراجعین خود ارائه دهند. به طور معمول خدمات حقوقی هر وکیلی در مقایسه با سایر وکلای متخصص در زمینه‌های گوناگون متفاوت می‌باشد. زمانی که افراد از خدمات حقوقی وکیل متخصص طلاق توافقی آگاهی ندارند و به سراغ او می‌روند، احتمال دارد انتظارات بیش از حدی از وکیل خود داشته باشند و خواستار چیزهایی باشند که از توانایی و صلاحیت‌های او خارج است. بنابراین دانستن خدمات حقوقی که وکلای طلاق توافقی می‌توانند در چارچوب اختیارات و وظایف خود ارائه دهند، سبب ایجاد تعامل خوب با او و عدم ایجاد مشکل می‌شود.

البته همیشه این‌گونه نیست که موکل انتظارات بیش از حد داشته باشد، بلکه در برخی موارد مشاهده شده است که مراجعین به دلیل عدم آگاهی کافی از وظایف وکلا خواسته‌های بسیار کمی دارند و آن چیزی که واقعا باید از وکیل بخواهند را نمی‌شناسند. این موضوع سبب می‌شود که فرد نتواند به خوبی و آن طور که باید از خدمات حقوقی وکیل موردنظر خود بهره‌مند شود؛ بدین منظور در ادامه قصد داریم با خدمات حقوقی که وکیل متخصص طلاق توافقی ارائه می‌دهد، آشنا شویم:

خدمات مشاوره حقوقی طلاق توافقی

منظور از خدمات مشاوره حقوقی آن دسته از خدماتی است توسط وکلای متخصص طلاق توافقی با هدف ارائه اطلاعات حقوقی به مراجعین ارائه می‌شود. به طور معمول زوجین در جلسات مشاوره می‌توانند کلیه سوالات حقوقی خود را مطرح نمایند تا وکیل متخصص طلاق توافقی به تمامی آن‌ها پاسخ دهد. معمولاً در طی جلسات مشاوره حقوقی با وکیل متخصص کلیه جزئیات پرونده مورد بررسی قرار می‌گیرد و درباره تمامی جوانب آن صحبت می‌شود.

 ایجاد توافق میان زوجین توسط بهترین وکیل طلاق توافقی

به طور معمول اکثر افرادی که به وکیل متخصص طلاق توافقی مراجعه می‌کنند با یک مسئله جدی مواجه هستند و آن هم عدم رضایت همسر آن‌ها برای طلاق توافقی است. طلاق توافقی در مقایسه با طلاق عادی از مزایای بیشتری برخوردار می‌باشد؛ از این رو افراد ترجیح می‌دهند که از این راه قانونی برای جدایی استفاده نمایند. وکیل متخصص طلاق توافقی می‌تواند در جلسات مشاوره حقوقی در رابطه با کلیه منافع مادی و غیرمادی طرفین صحبت کند و تمام تلاش خود را برای ایجاد توافق نسبی میان آن دو به کار گیرد. البته لازم به ذکر است که در صورت نارضایتی یکی از زوجین برای طلاق توافقی، دیگر نمی‌توان از این راه برای جدایی استفاده کرد.

پیگیری قضایی پرونده

برای این که روند قضائی پرونده‌های طلاق توافقی شروع شود می‌بایست دادخواستی مبنی بر توافق در طلاق با رضایت طرفین به منظور جدایی به دادگاه خانواده تحویل داده شود. به طور معمول وظیفه تهیه و تنظیم دادخواست طلاق توافقی بر عهده وکیل متخصص طلاق می‌باشد. تنظیم دادخواست مذکور توسط وکیل متخصص طلاق توافقی سبب می‌شود تا موضوع پرونده از طریق محاکم قضائی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

برخی از افراد بر این باورند که تنظیم انواع دادخواست حقوقی کار ساده‌ای است و احتیاجی به مراجعه به بهترین وکیل طلاق توافقی نیست؛ حقیقت آن است که انواع  دادخواست‌های حقوقی و قانونی باید در چارچوب قواعد و اصول حقوقی تنظیم شوند تا دارای اعتبار لازم گردند و از قابلیت استناد برخوردار شوند. بهترین فردی که می‌تواند به صورت حرفه‌ای دادخواست طلاق را تهیه و تنظیم نماید، وکیل متخصص طلاق توافقی است.

لازم به ذکر است که وکلای طلاق توافقی موظف هستند که در تمامی مراحل قانونی جدایی زن و شوهر در دادگاه شرکت داشته باشند. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسائلی که می‌بایست در نظر داشت این است که وکلای طلاق توافقی می‌توانند در مراحل رسیدگی به پرونده طلاق به جای موکلین خود در دادگاه حاضر شوند؛ بنابراین افراد می‌توانند بدون نگرانی در رابطه با جریان دادرسی به امور شغلی روزمره خود بپردازند.

تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز طلاق توافقی

همانطور که می‌دانیم، تمامی موضوعاتی که به دادگاه‌ها و محاکم قضائی به منظور پیگیری ارجاع داده می‌شوند، می‌بایست مراحل قانونی مشخصی را به طور کامل طی کنند. برای طلاق توافقی نیز اسناد و مدارکی نیاز است که می‌بایست ضمیمه درخواست قانونی طرفین طلاق توافقی شود. وکلای طلاق توافقی موظف هستند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن کلیه اسناد و مدارک مذکور را جمع‌آوری کرده و ضمیمه پرونده نمایند.

در برخی موارد شاهد این موضوع هستیم که متقاضی طلاق توافقی فراموش می‌کند مدارک مورد نظر را ضمیمه پرونده کند یا این که مدارک را به صورت ناقص تهیه می‌نماید. در چنین مواردی به منظور تکمیل مدارک، دادخواستی قانونی مبنی بر اصلاح و بررسی مجدد به متقاضی باز گردانده می‌شود که این موضوع سرعت روند دادرسی پرونده مذکور را می‌کاهد.

با کاهش یافتن سرعت دادرسی پرونده، افراد از لحاظ اقتصادی نیز دچار خسارت شده و مجبور به پرداخت مجدد هزینه هر مرحله از دادرسی می‌شوند؛ بنابراین بهترین راه‌حل به منظور جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی مشورت و کمک گرفتن از بهترین وکیل طلاق توافقی است.

میزان حق‌الوکاله بهترین وکیل طلاق توافقی

در بسیاری از مواقع مشاهده می‌شود که افراد ترجیح می‌دهند بدون مراجعه به وکیل متخصص طلاق توافقی اقدامات لازم قانونی به منظور جدایی از همسرشان را انجام دهند. در چنین شرایطی علاوه بر کند شدن سرعت رسیدگی به پرونده، هزینه‌های بیهوده و غیر ضروری نیز پرداخت می‌شود. بنابراین همانطور که پیش‌تر ذکر شد، عاقلانه‌ترین راه استفاده از خدمات حقوقی وکیل متخصص طلاق توافقی است.

یکی از عمده‌ترین سوالاتی که در ذهن افراد ایجاد می‌شود درباره هزینه وکیل طلاق توافقی است. متأسفانه به دلیل شایعه‌های زیادی که درباره میزان حق‌الوکاله وکلای طلاق توافقی رواج یافته است، بسیاری از افراد بر این باورند که هزینه مراجعه به وکیل بسیار زیاد بوده و اصلاً به صرفه نیست.

توجه داشته باشید که این تصور کاملاً اشتباه است؛ شما با مراجعه به وکیل متخصص امور طلاق در مقابل هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید از خدمات حقوقی ارزشمندی برخوردار می‌شوید که کاملاً ارزش آن چه که پرداخت کرده‌اید را دارد. ناگفته نماند که میزان حق‌الوکاله هر وکیل می‌تواند تحت تأثیر میزان تجربه وکیل، تعداد جلسات مشاوره با او، موضوع پرونده و میزان پیچیدگی آن، خدمات حقوقی مختلف ارائه شده و... قرار گیرد.

گروه تخصصی وکلای طلاق ضمن معرفی بهترین وکیل طلاق توافقی تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است تا با ارائه مشاوره حقوقی کارآمد در زمینه طلاق توافقی، مسیر پیچیده حقوقی را برای شما شفاف‌سازی کند. تنها کافیست که به وب‌سایت «گروه تخصصی وکلای طلاق» مراجعه نمائید و با تیم مشاوره حقوقی مجموعه مذکور به منظور رفع ابهامات حقوقی ارتباط برقرار کنید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز