۳ مورد از بهترین سازها برای شروع موسیقی کودکان

۱۴۰۱/۰۴/۱۸ - ۱۴:۳۷:۵۰
کد خبر: ۱۳۴۹۰۵۴
۳ مورد از بهترین سازها برای شروع موسیقی کودکان
یادگیری موسیقی، در سال‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های اصلی والدین تبدیل شده است. بسیاری از خانواده‌ها می خواهند تا با خرید ساز برای کودکان، آن ها شروع به یادگیری یک ساز حرفه ای کنند. به این ترتیب فرزندانشان می توانند در زمینه موسیقی نیز فعالیت حرفه ای داشته باشند.

یادگیری موسیقی، در سال‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های اصلی والدین تبدیل شده است. بسیاری از خانواده‌ها می خواهند تا با خرید ساز برای کودکان، آن ها شروع به یادگیری یک ساز حرفه ای کنند. به این ترتیب فرزندانشان می توانند در زمینه موسیقی نیز فعالیت حرفه ای داشته باشند.

اما یادگیری موسیقی برای کودکان تنها به معنای فعالیت حرفه ای آن‌ها در موسیقی نیست. در تحقیقات علمی ای که به تازگی انجام شده، کودکانی که از سنین کم به یادگیری موسیقی می پردازند، نه تنها در درک اصوات مختلف بهتراز دیگر افراد هستند، بلکه تمرکز و یادگیری آن‌ها نیز به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

Screenshot_20220709-153053_Docs

شاید با خود تصور کنید که انتخاب ساز کاری سخت و دشوار است و نیاز است با خصوصیت انواع سازها آشنا باشید. اما نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، ویژگی‌های فرزند شماست که باید با سازی که برای او انتخاب می کنید، همخوانی داشته باشد. در ادامه مقاله راهنمای خرید ساز برای کودکان نکاتی را به شما آموزش می دهیم که با در نظر داشتن آن‌ها نه تنها می توانید بهترین ساز ممکن را برای فرزند خود تهیه کنید، بلکه می توانید پیشرفت او در موسیقی را نیز تضمین نمایید.

علاقه را اولویت خود قرار دهید

پیش از آن که بخواهید سازی را برای فرزند خود در نظر بگیرید، از میزان علاقه او به ساز مورد نظر مطمئن شوید. نکته مهم این است که هر چقدر هم که یک ساز از دید شما صدای زیبایی تولید کند، در صورتی که فرزند شما علاقه ای به نوازندگی آن نداشته باشد، آن ساز را تمرین نخواهد کرد و در نهایت نیز پیشرفتی نخواهد داشت.

با این وجود اما، سازهایی که در ادامه به آن‌ها می پردازیم از جمله بهترین کاندیدها برای انتخاب ساز برای کودکان شما می باشند.

Screenshot_20220709-153118_Docs

پیانو اولین گزینه خرید ساز برای کودکان 

ساز پیانو یکی از محبوب ترین سازهای غرب به شمار می رود که بسیاری از افراد آن را مادر بسیاری از سازهای دنیا می دانند. یادگیری پیانو برای فرزندان شما آسان و لذت بخش بوده و بهترین نکته در مورد آن این است که فرزند شما پس از یادگیری پیانو می تواند در سبک‌های مختلف به نوازندگی بپردازد.

بررسی های آماری نشان میدهد افرادی که در کودکی به یادگیری پیانو پرداخته اند، در بزرگسالی توانایی های زیادی برایشان ایجاد شده است. از جمله این موارد :

  • بهبود تمرک، هوش و افزایش قدرت فرا گرفتن مهارت های جدید

  • هماهنگی بهتر بین اعضای بدن مانند دست و چشمان

  • سلامتی روحی و روانی برای کودک به دلیل تاثیر موسیقی و مهارت جدید

  • افزایش قدرت انتزاعی ذهن به دلیل آشنایی با نت های موسیقی و راحت تر شدن فراگیری دروس تحلیلی مانند ریاضی در کودکان

AyKXq_ee5b80468e16d6b2cecca2505811d47390c363eb_1280x720

ویولن بهترین ساز برای دختر و پسرها

ساز ویولن از جمله دیگر سازهایی است که بسیاری از کودکان آن را برای یادگیری انتخاب می کنند. با این که یادگیری این ساز مقداری از پیانو و گیتار مشکل تر است، اما بسیاری از کودکانی که به موسیقی کلاسیک علاقه مند هستند، با کمال میل، ساز ویولن را انتخاب و یادگیری آن را شروع می کنند. قیمت این ساز نسبتا مناسب است و به همین دلیل خرید ویولن از سایت سازکالا به شما توصیه می شود.

Screenshot_20220709-153137_Docs

گیتار بهترین ساز برای شروع موسیقی کودکان

 از جمله دیگر سازهایی که برای کودکان بسیار جذاب است می توانیم به ساز گیتار اشاره کنیم. اگر نگوییم گیتار بهترین ساز برای شروع یادگیری موسیقی است حتما یکی از بهترین گزینه ها است.

 برای نواختن این ساز برخلاف ساز پیانو نیازی به یادگیری دقیق تئوری موسیقی نخواهید داشت بلکه فرزند شما می تواند تنها با یادگیری چند قطعه، چند آکورد و همچنین توالی آکورد، قطعات مورد نظر خود را در سبک‌های مختلف بنوازد.

برای مشاهده لیست قیمت ساز گیتار و یا خرید ساز مناسب می توانید از بخش مربوطه در سایت سازکالا استفاده نمایید. این سایت را به دلیل داشتن ضمانت اصالت کالا و همچنین امکان خرید اقساطی به شما پیشنهاد می کنیم.

حال برای انتخاب گیتار، ویولن و یا پیانوی مناسب، باید نکاتی را نیز در مورد فرزند خود در نظر داشته باشید تا او را در تصمیم گیری برای انتخاب ساز راهنمایی کنید. این نکات، مواردی هستند که بسیاری از پدرها و مادرها به آن توجه نمی کنند و در ادامه راه ممکن است با مشکل مواجه شوند.

سن

سن فرزند شما در یادگیری موسیقی اهمیت بسیار زیادی دارد. سن نه تنها در قدرت یادگیری فرزند شما تاثیر مستقیم دارد، بلکه بر روی اندازه دست و انگشتان، قد و قدرت بدنی نیز تاثیر بسزایی دارد. این موضوع را حتما در نظر داشته باشید و سازی را تهیه کنید که از نظر ابعادی، با قد و قدرت بدنی فرزند شما مطابقت داشته باشد.

قدرت بدنی و بهترین ساز مناسب برای یادیگیری کودکان

شاید برایتان سوال شود که چرا بر روی این موضوع تاکید بسیار زیادی داریم؟ برای مثال فرض کنید که کودک شما شش سال دارد و شما یک ویولن سل و یا یک توبا برای او تهیه کنید. این سازها، وزن بسیار زیادی دارند و ابعاد بسیار بزرگی نیز دارند که نواختن آن‌ها برای کودک شما کاری عملا غیر ممکن خواهد بود. در این صورت تنها انگیزه او برای نوازندگی از بین می رود و شاید حتی از یادگیری موسیقی نیز زده شود!

Screenshot_20220709-153153_Docs

اندازه دست

اگر فرزند شما دستان و یا انگشتانی بلند تر از هم سن و سالان خود دارد، این موضوع می تواند در یادگیری گیتار و یا پیانو کمک بزرگی به او کند. اما اگر دست فرزند شما مقداری کوچک است، نگران نباشید زیرا در این حالت می توانید از سایزهایی با اندازه کوچک تر استفاده کنید.

 این موضوع همچنین باعث می شود تا فرزند شما به خوبی تمرین‌های خود را انجام دهد و در ساز خود حرفه ای تر شود. هنگامی که او بزرگ تر شد می توانید سازی با اندازه بزرگ تر برای او تهیه کنید.

بودجه و هزینه خرید ساز برای کودکان

از مهم ترین دغدغه‌های خانواده‌ها می توانیم به بودجه ای که برای خرید ساز در نظر گرفته اند، اشاره کنیم. ممکن است فرزند شما عاشق ساز پیانو باشد اما شما نتوانید از پس هزینه خرید پیانو بربیایید.

 در این صورت می توانید به جای خرید پیانو، یک کیبورد خریداری کنید تا فرزند شما یادگیری را با ساز مورد علاقه خود آغاز کند. این موضوع برای گیتار و ویولن نیز وجود دارد و می توانید با خرید سازهایی مبتدی، هزینه کمتری را پرداخت کنید.

برای خرید ساز مناسب مشاوره بگیرید

در نهایت یکی از بهترین کارهایی که می توانید قبل از خرید ساز برای کودکان انجام دهید، این است که با افراد مجرب و حرفه ای در زمینه موسیقی مشورت کنید تا بهترین ساز را با توجه به سن و علایق فرزند خود تهیه کنید.

 برای این کار، ما به شما فروشگاه اینترنتی سازکالا ، نمایندگی رسمی برندهای Yamaha و  Korgرا پیشنهاد میدهیم. کارشناسان این مجموعه می توانند شما را در خرید بهترین ساز مناسب برای شروع موسیقی کودکان راهنمایی کنند. 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز