تعمیر هشبرد و کنترل برد چه زمانی باید انجام شود؟

۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۱۴:۴۲:۳۰
کد خبر: ۱۳۵۷۷۲۲
تعمیر هشبرد و کنترل برد چه زمانی باید انجام شود؟
با افزایش سختی شبکه بیت کوین و ناکارامدی کامپیوترهای خانگی، لپ تاپ ها، GPU و ... برای استخراج، فعالان این حوزه به فکر تولید یک دستگاه مخصوص استخراج رمز ارز افتادند.
با افزایش سختی شبکه بیت کوین و ناکارامدی کامپیوترهای خانگی، لپ تاپ ها، GPU و... برای استخراج، فعالان این حوزه به فکر تولید یک دستگاه مخصوص استخراج رمز ارز افتادند.

شرکت های سخت افزاری چینی مانند شرکت بیت مین (Bitmain) در این زمینه بسیار پیشرو بودند و اولین دستگاه های ماینر ASIC را با برند تجاری Antminer روانه بازار کردند.

دستگاه های ماینر ASIC مخصوص استخراج ارزهای دیجیتالی هستند که دارای الگوریتم SHA-256 اند. بیت کوین در صدر تمام رمز ارزها، مهم ترین و محبوب ترین رمز ارزی است که با این الگوریتم استخراج می شود.

دستگاه ماینر ASIC، برای این که بتواند عمل استخراج را به خوبی انجام دهد، از دو قطعه بسیار مهم و ضروری به نام های هشبرد و کنترل برد تشکیل شده است.

این دو قطعه بسیار مهم، به دلیل نقش عملیاتیشان دچار خرابی های بسیاری می شوند، ما در این مقاله سعی کرده ایم یک نگاه کلی به مقوله خرابی و تعمیر هشبرد و کنترل برد داشته باشیم.

  • تعمیر هشبرد ماینر

هر دستگاه ماینر حداقل دارای سه هشبرد است که عملکرد دستگاه ماینر و داشتن یک استخراج پربازده به صحت سلامت و عملکرد این قطعه بستگی دارد.

می دانیم که هرچه هش ریت یک دستگاه استخراج بیت کوین بیشتر باشد، شانس ما برای کشف یک بلاک و دریافت پاداش بیشتر می شود. به همین جهت بار اصلی دستگاه ماینر بر شانه این قطعه مهم، هشبرد است.

هشبرد ماینر، به دلیل اهمیتی که در فرایند استخراج دارد، بسیار حساس و گران قیمت است.

Screenshot_20220730-154446_Docs

دستگاه های ایسیک ماینر، به طور شبانه روزی در حال فعالیت هستند به همین جهت هشبرد ها به خاطر کارکرد بسیار زیادشان، دچار خرابی های بسیاری می شوند. طبق توضیحات بالا متوجه شدیم که خرابی هر یک از هشبردها باعث توقف فرایند استخراج می شود. به همین جهت مراقبت و تعمیر این قطعات بسیار مهم و ضروری است.

اما چگونه متوجه شویم مشکل پیش آمده از هشبرد ماینر است و نیاز به تعمیر دارد؟

مشکلات رایج هشبرد

زمانی که عملکرد دستگاه ماینر دچار مشکل می شود، برخی نشانه ها وجود دارد که می توانیم حدس بزنیم که مشکل از هشبرد است. ما به برخی از نشانه های رایج برای تعمیر هشبرد در اینجا اشاره خواهیم کرد:

  • عدم تشخیص یک یا هر سه هشبرد دستگاه ماینر، یکی از رایج ترین مشکلات هشبردها است.

  • یکی از دلایل افت هش ریت، می تواند خرابی هشبرد ماینر باشد.

  • می دانیم، دمای ماینر یکی از مهم ترین نکاتی است که هنگام استخراج بیت کوین باید به آن توجه کنیم، به همین جهت در صورت عدم نمایش صحیح دما، حتما سلامت هشبردها چک شود.

حتما به این نکته توجه داشته باشید ما در این جا برخی از دلایل متداول را نام بردیم و بهتر است بدانیم که عیب یابی هشبرد به این آسانی ها نیست و نمی توان حکم کلی صادر کرد. هنگام اختلال در عملکرد ماینر به شما توصیه می کنیم که حتما برای تعمیر هشبرد به یک مرکز تعمیرات تخصصی ماینر که معتبر باشد، مراجعه کنید.

تعمیر کنترل برد

در پروسه ماینینگ، کنترل برد ماینر، یکی از مهم ترین بخش های سخت افزاری ماینر است. همان طور که از نام کنترل برد ماینر پیداست این قطعه وظیفه کنترل و هدایت دستگاه ماینر بر عهده دارد، از آن به عنوان مغز ماینر یاد می کنند. هماهنگ سازی هش بردها، کنترل سیستم خنک کننده، کنترل منبع انرژی و انتقال اطلاعات از مهم ترین کارهایی است که کنترل برد ماینر انجام می دهد.

در حفظ سلامتی این قطعه مهم دستگاه استخراج بیت کوین باید بسیار کوشا باشید، چرا که در صورت خرابی این قطعه امکان آسیب دیدن قطعات دیگر ماینر نیز بالا می رود.

عیب یابی و تعمیر کنترل برد ماینر، بسیار حساس است و حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود.

مشکلات رایج کنترل برد ماینر

  • وظیفه کنترل سیستم خنک کننده ماینر و فن ها به عهده کنترل برد است، به همین جهت اگر فن ماینر دچار مشکل شود، حتما باید سلامت کنترل برد چک شود. 

  • دیگر موردی که امکان دارد مجبور به تعمیر کنترل برد شویم، عدم شناسایی IP دستگاه است.

  • هنگام روشن نشدن دستگاه ماینر، اگر مشکل از پاور ماینر نباشد، حتما باید کنترل برد را چک کنیم.

همان گونه که در خصوص هشبرد نیز گفتیم، در صورت بروز مشکل حتما به یک مرکز تخصصی ماینر مراجعه کنید و با سپردن دستگاه ماینر به افراد کارنابلد روی دستگاه ماینر خود ریسک نکنید.

ما در این مقاله سعی کردیم توضیح مختصری از هشبرد و کنترل برد برای شما داشته باشیم. اما برای این که بتوانید دیدی جامع تر برای تعمیر هشبرد و تعمیر کنترل برد پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله تعمیرات کنترل برد  و هشبرد ماینر  را با دقت مطالعه کنید.

سخن آخر

دستگاه ماینر عملکرد و درآمد را مدیون قطعات کنترل برد و هشبرد خود هست. از آنجایی که پروسه استخراج یک فرایند 24 ساعته است و دستگاه ماینر به طور دائم در حال کار کردن است، حفظ سلامت قطعات ماینر بسیار ضروری است. اما خرابی تمام دستگاه های الکتریکی ناگزیر است و تنها کاری که ما می توانیم انجام دهیم، به موقع متوجه مشکل هشبرد و کنترل برد دستگاه ماینر شویم. و حتما برای تعمیر کنترل برد و تعمیر هشبرد به مراکز متخصص تعمیرات ماینر و افراد خبره و با تجربه مراجعه کنیم.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز