۶ نکته برای انتخاب لباس مناسب استایل اداری

۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۱:۴۹:۱۱
کد خبر: ۱۳۵۸۱۲۴
۶ نکته برای انتخاب لباس مناسب استایل اداری
شما بخش مهمی از شخصیت خود را مدیون لباس‌هایی هستید که انتخاب می‌کنید.

شما بخش مهمی از شخصیت خود را مدیون لباس‌هایی هستید که انتخاب می‌کنید. البته این بخش همه چیز نیست اما اهمیت ویژه‌ای دارد. دلیل اهمیت بالای لباسی که می‌پوشید در برخورد اول مشخص است. پیش از آنکه شما سخن بگویید استایلتان شما را معرفی خواهد کرد. این موضوع مخصوصا در محیط‌های اداری و رسمی از اصول مهم برای برقراری ارتباط سازنده است. اگر قرار کاری مهمی دارید و می‌خواهید با بهترین استایل ممکن حاضر شوید همراه ما باشید.

  1. برند پوش باشید

این اولین و مهمترین راهنمایی‌ ما به شما است. برند‌های معتبر و شناخته شده در تولید به شیوه‌ای منحصربه فرد عمل می‌کنند و بهترین انتخاب هستند. هزینه‌ای که بابت یک برند معتبر و شناخته شده می‌پردازید، در حقیقت بابت الگوی دقیق لباس و دوخت اصولی است. این موضوع را در زمان اتو کردن لباس به خوبی متوجه خواهید شد. اتوکشی لباس‌های برند زمان زیادی نمی‌برد و در واقع به دلیل نوع پارچه مصرفی و دوخت اصولی لباس بدون این که چروک جدیدی به پشت کار اضافه شود اتو خواهد شد. برندهای معتبر و شناخته شده،‌ با کیفیت بالا مانند برند پوشاک آقایان ال سی من که با فروش محصولات خود در فروشگاه‌های حضوری و همچنین فراهم کردن امکان خرید اینترنتی راه را برای داشتن یک استایل بی‌نقص اداری هموار کرده‌اند. دلیل تاکید بر برند پوش بودن تنها خلاصه به نوع دوخت و الگوی لباس نیست و مواردی مانند، کمک گرفتن از طراحان حرفه‌ای و استفاده از متریال باکیفیت تضمین کننده عمر بالای لباس و خاص بودن استایل شما خواهد بود.

2

  1. شیک و در عین حال راحت

فراموش نکنید محیط اداری بخشی از زندگی روزانه شما خواهد بود. این نکته اهمیت زیادی دارد که بتوانید شیک و در عین حال راحت لباس بپوشید. لباسی که قرار است هشت ساعت یا بیشتر آن را به تن داشته باشید بهتر است حداقل‌های لازم را برای سلامت بدن شما را فراهم کند. جنس لباس و کفش اهمیت بسیار زیادی دارد. طی ساعات کار در اداره برای تمرکز بیشتر بدنتان باید در راحت‌ترین حالت ممکن باشد. کفش‌ها قسمت مهمی از استایل شما هستند. داشتن کفشی راحت که هماهنگی لازم را با استایل اداری داشته باشد یک نکته کلیدی است. کفش ورزشی مردانه می‌تواند تا حدی مناسب باشد. مدل‌هایی مانند کفش کتانی‌های چرمی و انواع کفش اسپرت و طبی مردانه که فرمی رسمی داشته باشند برای محیط اداری مناست هستند.

  1. جنس لباس را بررسی کنید

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که برای محیط‌های اداری باید در نظر داشته باشید جنس لباس انتخابی است. این نکته از این جهت اهمیت بالایی دارد که پارچه‌های پلاستیکی بیشترین میزان از بوی عرق را در خود نگه می‌دارند اما پارچه‌های نخی کاملا برعکس هستند. نخ با تبادل هوا جلوی ماندگاری بوی بد را خواهد گرفت. پارچه شناسی به شما برای داشتن استایل مناسب اداری بسیار کمک می‌کند. این که شما در محیط اداری لباس مناسبی داشته باشید اما بوی نامطلوبی بدهید اول از همه برای خودتان آزاردهنده است و پس از آن باعث می‌شود همکاران و سایر افراد احساس خوبی نسبت به شما نداشته باشند. برای آشنایی بیشتر با جنس پارچه‌ها به صورت تئوری در ادامه نکاتی آورده شده است.

  • پارچه‌های نخی کمی آبرفت دارند، زبرتر هستند و بافت بعضی از آنها (مانند نخ کتان) قابل مشاهده است.
  • پارچه‌های مشتق پلاستیک و نخ بافتی غیر قابل مشاهده دارند و روی دست یا پوست سُر می‌خورند.
  • پارچه‌های تمام پلاستی جدا از این ویژگی‌ها، سَبُک‌تر هستند و وزن کمتری دارند.
  1. رنگ‌ مناسب محیط‌های اداری

2

ما می‌خواهیم شما حداکثر جذابیت را در عین سادگی داشته باشید. نیازی به استفاده از لباس‌های پر زرق و برق نیست. استایلی ساده با استفاده از رنگ‌های تیره یا روشن و رسمی کفایت می‌کند. نکته اصلی در انتخاب لباس‌های تک رنگ‌ است. مانتو، شلوار، شال و یا حتی کت و شلوار با تزئینات و ترکیب رنگ شلوغ مناسب محیط اداری نیست. شلوار و پیراهن یا مانتو تک رنگ و با رنگ‌های ملایم با تناژ کرم، آبی و یا تناژ تیره مانند سرمه‌ای، مشکی، طوسی مناسب‌ترین رنگ‌ها برای محیط اداری هستند. جدا از تناسب این رنگ‌ها با محیط کار تاثیر این رنگ‌ها، به خصوص رنگ‌های روشن روی ذهن افرادی که با آنها در ارتباط هستید، بسیار مثبت خواهد بود و این تاثیر با رعایت اصول اخلاقی و رفتاری مناسب با محیط کار پایدار خواهد بود.

  1. تعادل و تناسبات رنگی

نکته مهم دیگری که باید با در نظر گرفتن آن یک استایل منحصربه فرد بسازید، استفاده از یک تناژ رنگ متعادل است. در محیط اداری شما نمی‌توانید خلاقیت یک شوی فشن را به خرج دهید و به عنوان مثال از رنگ قرمز، بنفش و زرد در کنار هم استفاده کنید یا به عنوان مثال جوراب‌های طرح دار و کودکانه بپوشید. رنگ‌هایی که می‌توانید در کنار هم استفاده کنید تناژ رنگی است که در پاراگراف قبل به آن اشاره شد و شما می‌توانید این ترکیبات رنگی را در کنار هم به کار ببرید. به عنوان مثال می‌توانید از کرم به عنوان پیراهن و از مشکی به عنوان شلوار استفاده کنید. کفش را با تناژ لباس هماهنگ کنید تا استایل چشمگیرتری داشته باشید. برای چنین ترکیب رنگی کفش چرم قهوه‌ای تیره مناسب است. تناسبات دیگری مانند استفاده از رنگ سفید و خاکستری در کنار هم یا رنگ سرمه‌ای و مشکی نیز بسیار پرکاربرد و زیبا هستند.

  1. جین را فراموش کنید

این یک توصیه جدی است. برای محیط اداری شلوارهای جین را فراموش کنید. این شلوارها حس راحتی را از شما می‌گیرد و ناخودآگاه میزانی از تمرکز شما را محدود می‌کند. به جز حس ناراحتی که به شما منتقل می‌کند تمامی شلوارهای جین آبی مناسب محیط اداری نیستند. این ترکیب رنگ فرم رسمی شما را تحت شعاع قرار خواهد داد و احتمالا خودتان متوجه می‌شوید که چنین لباس‌هایی بیشتر مناسب خرید یا دورهمی‌های دوستانه است و تناسبی با محیط کار ندارد. پیشنهاد می‌کنیم شلوار پارچه‌ای یا کتان تیره رنگ به همراه پیراهن آستین بلند بپوشید. برای خانم‌ها استفاده از ست‌های مانتو و شلوار اداری بهترین گزینه خواهد بود که در عین سادگی شیک و رسمی است. نکته مهم دیگر برای خانم‌ها استفاده از کفش‌هایی با زیره طبی است. کفش‌های راحتی که بتوانند با آنها احساس سختی سرپا ایستادن‌های طولانی را کنترل کنند.

به جز نکاتی که در اینجا بررسی شد می‌توانید از ست‌های اداری استفاده کنید. این ست‌ها با رنگ و فرم مناسب محیط‌های اداری دوخته می‌شوند و نیازی نیست هر روز صبح به این فکر کنید که کدام لباس یا شلوار را برای امروز استفاده کنید.

نویسنده: سارااقبالی

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز