معرفی داروهای بعد از جراحی بینی و طریقه مصرف آن ها

۱۴۰۱/۰۵/۱۰ - ۱۵:۳۰:۳۱
کد خبر: ۱۳۵۸۷۵۱
معرفی داروهای بعد از جراحی بینی و طریقه مصرف آن ها
جراحی زیبایی بینی در حال حاضر به عنوان یکی از اولویت های زندگی اشخاص به ویژه جوانان به شمار می آید.

جراحی زیبایی بینی در حال حاضر به عنوان یکی از اولویت های زندگی اشخاص به ویژه جوانان به شمار می آید. اگرچه این عمل فقط در 2 الی 3 ساعت انجام می شود ولی نتیجه نهایی آن تا آخر عمر با شما همراه خواهد بود. بنابراین باید از داروهای بعد از عمل بینی و نحوه مصرف آنها مطلع باشید. کدام دارو منجر به افزایش سرعت بهبودی و بهتر شدن نتیجه عمل می گردد؟ پس از جراحی بینی از مصرف کدام داروها باید اجتناب کرد؟ پس از جراحی بینی داروهای تجویز شده را باید چگونه مصرف کنیم؟ چه داروهایی ورم بینی را کاهش می دهند؟ در این مطلب می خواهیم به تمام سوالات ذکر شده به صورت جامع و دقیق پاسخ دهیم. به علاوه داروهایی را معرفی می کنیم که بسیاری از پزشکان آنها را تجویز می کنند و پس از جراحی بینی خیلی زیاد مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 مهمترین نکات مصرف داروهای بعد از جراحی بینی

حال قصد داریم نکاتی را ذکر کنیم که مورد توجه قرار دادن آنها قبل از مصرف داروهای پس از عمل اهمیت بسیار بالایی دارد. یکی از اصلی ترین و مهمترین نکات این است که از مصرف خودسرانه داروها اجتناب نمایید. شما باید داروهایی را مصرف نمایید که پزشک یا جراح بینی برایتان تجویز کرده است. یکی دیگر از نکاتی که باید آن درنظر داشته باشید انجام دادن آزمایشات پیش از جراحی بینی می باشد.

در صورتی که به بیماری حساسیتی یا خاصی مبتلا هستید حتما آن را با پزشک خود در میان بگذارید. چرا که این موضوع در تجویز داروهایتان به طور مستقیم اثر می گذارد. آخرین نکته این است که از داروها مطابق چیزهایی که دیگران توصیه می کنند استفاده نکنید. به دلیل اینکه شرایط بدنی و واکنش بدنی هر شخص در مقابل دارو یکسان نیست.

 آشنایی با بیشترین داروهای مورد استفاده پس از جراحی بینی

اگر قصد دارید عمل بینی انجام دهید بهتر است داروهایی که پس از جراحی بینی خیلی زیاد مصرف می شوند را بشناسید. به طور معمول پس از اینکه 6 الی 8 ساعت از انجام جراحی بینی سپری شد مصرف داروها آغاز می گردد. به طور کلی می توان گفت که آنتی بیوتیک ها، قرص های مسکن، قرص پردنیزولون، قرص های سرماخوردگی، قطره بینی، سرم شستشوی بینی، قرص آناهیل، قرص ویتامین ث و پمادها از جمله داروهایی هستند که پس از جراحی بینی پزشک آنها را تجویز می کند. یکی از مهمترین نکاتی که باید درنظر گرفته شود این است که داروهای تجویز شده توسط یک جراح بینی امکان دارد با داروهایی که پزشکان دیگر تجویز می کنند متفاوت باشد. به همین جهت توصیه می شود که حتما با توجه به دستور جراح بینی خود از داروها استفاده کنید. در بخش بعدی هر کدام از داروهای مذکور را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

 نحوه مصرف آنتی بیوتیک ها پس از جراحی بینی

به طور عمومی پزشک یا جراح بینی آنتی بیوتیک ها را تجویز می کند تا با مصرف آنها از بروز عفونت جلوگیری شود. کپسول آموکسی سیلین 500 به عنوان یکی از متداول ترین آنتی بیوتیک ها به شمار می آید که نحوه مصرف آن یک عدد هر 8 ساعت یک بار می باشد.

 در صورت لزوم چگونه از داروهای مسکن و داروهای سرماخوردگی استفاده کنیم ؟

قرص های مسکن و قرص های سرماخوردگی داروهایی هستند که بعد از عمل بینی توسط جراح تجویز می شوند. لازم به ذکر است که این قرص ها پس از غذا مصرف می شوند تا میزان درد و تورم کاهش پیدا کند. از قرص های مسکن که تعداد زیادی از پزشکان و جراحان آنها را تجویز می کنند می توان به قرص ژلوفن و ناپروکسن اشاره کرد. قرص های سرماخوردگی مثل استامینوفن نیز به منظور کاهش دادن عطسه و آب ریزش از بینی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور معمول جراحان تا 3 روز پس از بیرون آوردن پانسمان درون بینی توصیه می کنند که قرص های سرماخوردگی مصرف شوند.

تست قند خون ناشتا قبل عمل بینی

 نحوه استفاده از قطره بینی

پزشک قطره های بینی را تجویز می کند تا از خونریزی احتمالی پس از جراحی بینی جلوگیری کند. قطره فینل افرین یکی از مشهورترین قطره ها می باشد که از آن باید به مدت 3 الی 4 روز پس از عمل هر 8 ساعت استفاده کرد.

 استفاده از سرم شستشوی بینی

پس از اینکه پانسمان بینی توسط پزشک برداشته شد به مدت یک ماه باید حداقل روزی 2 مرتبه شستشو دادن بینی را با استفاده از سرم انجام داد.

 قرص آناهیل

قرص آناهیل نیز یکی دیگر از قرص های پس از جراحی بینی است که آن را با استفاده از ماده ای به نام بروملین که در آناناس وجود دارد ساخته اند. بروملین ورم بینی و کبودی های پس از عمل بینی را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

 قرص پردنیزولون

عوارض داروهای کورتون دار از قبیل قرص پردنیزولون بسیار زیاد می باشد و به هیچ عنوان نباید آنها را مصرف کرد. قرص های کورتون دار را تنها زمانی مصرف کنید که پزشک آن را برای شما تجویز کرده باشد.

 مزایای قرص ویتامین C و دلیل مصرف آن پس از عمل چیست ؟

قرص جوشان ویتامین ث یکی دیگر از قرص هایی می باشد که پزشک یا جراح پس از عمل زیبایی بینی آن را تجویز می کند. مصرف این قرص ویتامین باعث می شود تا بینی به بهترین شکل ممکن ترمیم یابد.

 پس از عمل بینی چگونه از پمادها جهت بهبود سریع تر استفاده کنیم ؟

پمادها از دیگر داروهایی هستند که باید آن را مورد بررسی قرار دهیم. برای اینکه جای زخم و بخیه های بینی کاهش و بهبود پیدا کنند مصرف پماد و کرم های ترمیمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. پماد تتراسیکلین و پماد زینک اکسید جزء کاربردی ترین و مهمترین پمادها محسوب می شوند. پماد تتراسیکلین برای درون بینی و پماد زینک اکسید نیز جهت بخیه های موجود بر روی پوست به کار می رود.

 مراقبت های پس از عمل زیبایی بینی

تا زمانی که پزشک زمان حمام کردن پس از جراحی بینی را مشخص نکرده است باید از دوش گرفتن اجتناب کنید. حداقل به مدت یک روز بعد از عمل باید در اطراف بینی و زیر چشم خود کمپرس سرد قرار دهید تا میزات تورم و کبودی کمتر شود. تا 24 ساعت باید مایعات و غذاهای نرم را مصرف کنید و هرگز از غذاهایی که سفت بوده و به جویدن نیاز دارند مانند هویج و سیب استفاده نکنید.

یکی دیگر از مراقبت های بعد از عمل بینی این است که در روزهای اول با هواپیما به مسافرت نروید. از عطسه و سرفه کردن با دهان باز اجتناب نمایید، زیرا به بینی فشار وارد می شود. از فین کردن باید پرهیز کرده و هیچ گونه فشاری به بینی وارد نشود. در غیر این صورت بینی دچار خونریزی خواهد شد.

در هفته های اول نباید زیاد صحبت کنید و یا بخندید. از آنجایی که خوردن نمک باعث افزایش تورم می شود به همین جهت نباید آن را مصرف کنید. فراموش نکنید که در زمان استراحت و خوابین چند بالش زیر سرتان قرار دهید. استفاده کردن از مسواک نرم یکی دیگر از نکات مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی می باشد. تا چند هفته اول نباید سر خود را پایین انداخته و وسایل سنگین را بلند کرد. همچنین نباید فعالیت های شدید ورزشی را انجام دهید. لازم به ذکر است که به مدت 2 ماه نمی توانید از عینک طبی یا آفتابی استفاده کنید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز