تجهیزات آشپزخانه صنعتی

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۵:۳۶:۳۱
کد خبر: ۱۳۵۹۲۹۱
تجهیزات آشپزخانه صنعتی
برای تاسیس و راه‌اندازی رستوران، فست‌فود، کترینگ، کافی‌شاپ و... احتیاج به خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی وجود دارد. به این‌صورت می‌توان فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده و به تهیه صنعتی غذا پرداخت.

برای تاسیس و راه‌اندازی رستوران، فست‌فود، کترینگ، کافی‌شاپ و... احتیاج به خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی وجود دارد. به این‌صورت می‌توان فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده و به تهیه صنعتی غذا پرداخت. اما مطمئناً بسیاری از افرادی که قصد دارند به تازگی وارد این صنعت شوند، در رابطه با تجهیزات لازم اطلاعات کمی دارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله توضیح جامعی در رابطه با تجهیزات لازم برای انواع آشپزخانه صنعتی در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم این مقاله پاسخ‌گوی تمامی سوالات شما عزیزان باشد.

3

 

منظور از تجهیزات آشپزخانه صنعتی چیست؟

روند صنعتی شدن غذا از قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی آغاز شد؛ اما با این حال هنوز هم عبارت صنعت غذا برای بسیاری از مردم غیر قابل درک است. در واقع برای اکثر مردم ایران آشپزی جزء کارهای روزمره به حساب می‌آید و تصور اینکه آشپزی به یک صنعت تبدیل شده باشد تا حدودی مشکل به نظر می‌رسد! به همین دلیل یکی از پرتکرارترین سوالات مخاطبان ما در رابطه با «مفهوم آشپزخانه صنعتی» است.

به صورت ساده می‌توان گفت: هرمحصولی که به صورت انبوه تولید می‌شود محصولی صنعتی است. بنابراین، منظور از صنعت غذا، تولید انبوه فرآورده‌های غذایی و منظور از آشپزخانه صنعتی، مکانی است که در آن فرآورده‌های غذایی در حجم زیاد تولید می‌شوند.

کاملاً بدیهی است که نمی‌توان با استفاده از لوازم آشپزخانه معمول به تولید غذای صنعتی، آن‌هم در زمانی بسیار کوتاه پرداخت. مطمئنا در فیلم‌ها و سریال‌ها برخی از تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی را مشاهده کرده‌اید این تجهیزات سرعت تهیه غذا را افزایش می‌دهند و تنها به این‌صورت می‌توان منو غذایی متنوعی را در دسترس مشتریان قرار داد.

البته تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نیاز در رستوران‌ها، فست‌فودها، کافی‌شاپ‌ها و... متفاوت از یکدیگر هستند، به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا به معرفی جداگانه هریک از این تجهیزات بپردازیم.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نیاز در رستوران‌ها

رستوران‌داری شغلی پر از چالش است؛ چراکه در آن افرادی با ذائقه‌های گوناگون منتظرند تا هرچه سریع‌تر غذای مورد نظر خود را تحویل گرفته و میل کنند. حال تصور کنید که غذا دیر برسد، برنج شفته باشد، سوپ شور شود یا کباب کاملاً نپزد. در این شرایط چه کسی می‌تواند پاسخگوی مشتریان عصبانی و گرسنه باشد؟ شاید تصور کنید که این مشکل با استخدام آشپزی باتجربه و کاردان حل می‌شود اما بهترین آشپز جهان نیز نمی‌تواند بدون تجهیزات آشپزخانه صنعتی غذاهای متنوعی را در زمان کوتاه تهیه کند. البته تجهیزات رستوران فقط شامل تجهیزات پخت غذا نیستند و دیگر موارد از جمله نگهداری مواد غذایی، شست‌وشوی ظروف و بسته‌بندی غذا را نیز دربر می‌گیرند.

معرفی تجهیزات صنعتی رستوران‌ها

2

اگر کسب‌وکارتان کم رونق شده، رقبایتان از شما جلو زده‌اند یا کیفیت پخت غذایتان پایین آمده، بهتر است به جای سرزنش سرآشپزان و دستیاران آن‌ها وسایل رستوران خود را مورد بررسی قرار داده و تجهیزات از رده خارج شده را با تجهیزات جدید جایگزین کنید.

 

در ادامه مهم‌ترین تجهیزات صنعتی رستوران‌ها معرفی می‌شوند که وجود هریک از این تجهیزات در رستوران‌های بزرگ الزامی است:

  • دستگاه کباب‌زن
  • آسیاب‌برقی صنعتی
  • پوست‌کن ایستاده بزرگ گیربکسی
  • چرخ گوشت 32 تسمه‌ای
  • چرخ گوشت 32 گیربکسی
  • دستگاه اتوماتیک جوجه چوبی
  • دستگاه جداکننده استخوان
  • دستگاه رشته‌کن گوشت و مرغ رومیزی
  • دستگاه همبرگرزن اتوماتیک

تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نیاز در فست‌فودها

چند وقت پیش برای صرف غذا عجله داشتم، به همین دلیل بین فست‌فود و رستوران، فست‌فود را انتخاب کردم. اما طنز ماجرا این است که پس از سفارش یک پیتزای ساده، حدود ۴۵ دقیقه منتظر نشستم و در نهایت سفارش تحویل شده به هیچ‌عنوان مورد انتظارم نبود! با کمی دقت متوجه شدم که تمامی سفارشات همینقدر دیر تحویل داده می‌شوند و از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. به همین دلیل با مدیریت فست‌فود مورد نظر صحبت کردم و در این مکالمه پی بردم که مدیریت مربوطه به هیچ‌عنوان در رابطه با اهمیت استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب اطلاعات کاملی ندارد و از تجهیزاتی محدود و بسیار ناکارآمد استفاده می‌کند. مطمئناً دیگر از ۲۰ کیلومتری آن محل رد نشدم؛ اما این تجربه باعث شد تا بیشتر از گذشته به اهمیت استفاده از تجهیزات مناسب در فست‌فودها پی ببرم.

معرفی تجهیزات فست‌فود

1

غذای فست‌فودی به غذایی گفته می‌شود که سریع‌تر از غذاهای معمول تهیه می‌گردد؛ بنابراین، سرعت در تهیه غذای فست‌فودی حرف اول را می‌زند. خوشبختانه با استفاده از تجهیزات فست‌فود می‌توان سرعت عمل خود را افزایش داده و غذای خوش‌طعمی را در زمانی بسیار کوتاه آماده کرد.

از مهمترین تجهیزات مورد نیاز فست‌فودها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود. استفاده از این تجهیزات باعث می‌شود تا مشتریان ثابت شما سر به فلک بکشند و طعم ساندویچ‌ها و پیتزاهایتان تا همیشه زیر زبانشان باقی بماند.

  • بخارپز هات‌داگ
  • دستگاه بردینگ
  • دستگاه پاستاپز
  • دستگاه کباب‌ترکی ایستاده
  • دستگاه کباب‌ترکی تک‌سیخ
  • دستگاه مرینیتور
  • سرخ‌کن تحت فشار
  • سرخ‌کن برقی دو لگن با شیر تخلیه
  • فر پیتزا ریلی
  • گریل ذغالی مبله 60 سانتی

بهترین تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی

یکی از مشکلات مدیران آشپزخانه‌های صنعتی این است که نمی‌توانند تمامی تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نیاز خود را به صورت یک‌جا و از تولیدکننده‌های معتبر تهیه کنند. به همین دلیل قصد معرفی بهترین تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی را داریم.

گروه تولیدی پویاصنعت از سال ۱۳۸۳ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده و در طول این سال‌ها توانسته افتخارات بسیاری را برای ایران عزیزمان به ارمغان بیاورد. برای مثال؛ پویاصنعت اولین و تنها مخترع دستگاه کباب‌زن اتوماتیک، همبرگرزن اتوماتیک و دستگاه جوجه چوبی است که با تولید گسترده این تجهیزات توانسته سهم کوچکی در پیشرفت آشپزخانه‌های صنعتی ایران داشته باشد. شما عزیزان می‌توانید تمامی تجهیزات لازم برای تولید، نگهداری و بسته‌بندی مواد غذایی را از گروه تولیدی پویاصنعت تهیه کنید و با افزایش کیفیت و سرعت غذای تولیدی، از رقبایتان پیشی بگیرید.

برای کسب اطلاعات کامل‌تر در رابطه با تمامی تجهیزات تولیدی پویاصنعت و نحوه ثبت سفارش می‌توانید با شماره ۰۳۵۳۶۲۷۲۲۹۲ تماس بگیرید یا به دفتر این مجموعه واقع در سعادت‌آباد، بالاتر از میدان کاج، ساختمان امیرکبیر، طبقه سوم، واحد 10 مراجعه نمایید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز