راهنمای خرید نایلون گلخانه با کیفیت

۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۱:۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۳۶۰۶۳۶
راهنمای خرید نایلون گلخانه با کیفیت
اندازه گلخانه، دوام و قیمت مواد و انواع گیاهانی که قصد پرورش آن را دارید، همگی باید در هنگام خرید نایلون گلخانه با کیفیت در نظر گرفته شوند. اولین چیزی که ممکن است متوجه شوید، مجموعه وسیعی از انواع پلاستیک گلخانه موجود در بازار است که هر کدام مشخصات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

اندازه گلخانه، دوام و قیمت مواد و انواع گیاهانی که قصد پرورش آن را دارید، همگی باید در هنگام خرید نایلون گلخانه با کیفیت در نظر گرفته شوند. اولین چیزی که ممکن است متوجه شوید، مجموعه وسیعی از انواع پلاستیک گلخانه موجود در بازار است که هر کدام مشخصات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

انتخاب نایلون گلخانه ای مناسب به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت شناخته می‌شود و به شما در پرورش گیاهان کمک زیادی می‌کند. در این بررسی به طور کامل در مورد خرید نایلون گلخانه با کیفیت صحبت می‌کنیم.

جنس نایلون گلخانه

توانایی پلاستیک در ورود نور و در عین حال محافظت از گیاهان در برابر عناصر محیطی، باعث شده است تا این محصول به یک ماده فوق العاده برای پوشش گلخانه تبدیل شود. با این حال، انواع مختلف پلاستیک گلخانه وجود دارند که به شرح زیر هستند:

پلی اتیلن

رایج‌ترین نوع پلاستیک پلی اتیلن است که در گلخانه‌های کشاورزی، تجاری و خانگی استفاده می‌شود. این نوع پلاستیک مقرون به صرفه است و در رول‌های بزرگ برای اتصال به اسکلت گلخانه‌ها عرضه می‌شود.

برندهای مختلف تولید کننده نایلون پلی اتیلن ممکن است حاوی مواد پلاستیکی مختلفی به نام کوپلیمر باشند که ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌دهند. روی گلخانه‌های اسکلت چوبی و فلزی از فیلم پلی اتیلن استفاده کنید اما از گلخانه‌های اسکلت پی وی سی خودداری نمایید، مگر اینکه ابتدا پی وی سی با آستر رنگ شود. پی وی سی می‌تواند پلی اتیلن را در طول زمان تجزیه کند.

پلی کربنات

شکل سفت و سختی از پلاستیک وجود دارد که به عنوان ورق پلی کربنات شناخته می‌شود. پلی کربنات در پانل‌های پلاستیکی مسطح یا موج‌دار برای نصب در کناره‌ها و سقف گلخانه‌ها عرضه می‌شود.

پلی کربنات گرانتر از پلی اتیلن است اما طول عمر بیشتری دارد. این پلاستیک می‌تواند تا 7 سال یا بیشتر دوام بیاورد. پلی کربنات تقریباً به شفافیت شیشه است اما از آنجایی که انعطاف پذیری کمی دارد، این پلاستیک برای نصب روی گلخانه‌های گنبدی محصول مناسبی نیست.

پلی وینیل کربنات

یکی دیگر از گزینه‌های بادوام بازار، پلی وینیل کربنات است که گاهی اوقات در ساخت گلخانه استفاده می‌شود. این محصول حتی از پلی کربنات هم گران‌تر است. پلی وینیل کربنات اغلب به صورت چند لایه و موج‌دار به فروش می‌رسد. این نوع پلاستیک گلخانه بین دو صفحه صاف محصور شده تولید می‌شود تا در برابر بادهای شدید مقاومت زیادی از خود نشان دهد. پلی وینیل کربنات معمولاً کمی شیری رنگ است و در طیف وسیعی از گزینه‌های مات موجود می‌باشد.

اندازه و ضخامت نایلون گلخانه

2

در حالی که ضخامت پانل‌های پلاستیکی سخت ضخیم است، فیلم پلی اتیلن بسیار نازک تولید می‌شود. اکثر فیلم‌های پلی اتیلن برای پوشش گلخانه‌ها به طور متوسط ​​0.15 میلی‌متر ضخامت دارند. بنابراین یک فیلم پلی اتیلن 6 میل فقط 0.006 اینچ ضخامت دارد. صاحبان گلخانه‌ها اغلب می‌توانند 2 یا 3 سال از نایلون گلخانه پلی اتیلن استاندارد 0.15 میلی‌متر بسته به شرایط آب و هوایی منطقه خود استفاده کنند.

پلی اتیلن نازکتر از 0.15 میلی‌متر اغلب قادر به مقاومت در برابر باد نیست و مستعد پارگی است. تعداد انگشت شماری از فیلم‌های ضخیم‌تر نیز موجود هستند که شامل 025 میلی‌متر و 0.35 میلی‌متر می‌شوند. این فیلم‌های پلاستیکی درجه یک در برخی موارد می‌توانند تا 5 سال دوام بیاورند.

تعداد لایه‌های نایلون گلخانه

پانل‌های پلاستیکی سفت و سخت (پلی کربنات و پلی وینیل کربنات) تنها نوع پلاستیک گلخانه ای نیستند که به صورت لایه‌ای عرضه می‌شوند. فیلم پلی اتیلن نیز به صورت دو لایه یا بیشتر در بازار موجود است. این محصول گرانتر از فیلم پلی اتیلن تک لایه است اما عایق بیشتری را ارائه می‌دهد و گاهی اوقات می‌تواند تا 5 سال یا بیشتر دوام بیاورد.

مهمترین مزیت هر نایلون عریض گلخانه چند لایه، افزایش ارزش حرارتی است. این محصول ممکن است تفاوت بین دمای باقیمانده یا پایین‌تر از انجماد را در آب و هوای سردتر ایجاد کند که به باغبان جهت پرورش بهتر گیاهان کمک می‌کند. با این حال، برای حفظ دمای مناسب، تنها به پلاستیک گلخانه وابسته نباشید. بسته به پایین آمدن دما ممکن است به گرمای اضافی نیاز باشد.

ویژگی‌های پلاستیک گلخانه

شرایط رشد از یک منطقه به منطقه دیگر متفاوت است، بنابراین انتخاب بهترین نایلون گلخانه ای مستلزم در نظر گرفتن این است که آیا حفاظت اضافی لازم است یا خیر. اما مهم است که در زمان خرید نایلون گلخانه به ویژگی‌های این محصول به شرح زیر توجه داشته باشید:

3

  • ضد چکه: همچنین به عنوان «کنترل میعانات» شناخته می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود قطرات تشکیل شده در داخل گلخانه به جای نشستن در بالای پلاستیک، به سمت پایین حرکت کنند.
  • کاهش تلفات حرارتی در شب: برای کمک به حفظ گرما در شب، برخی از انواع پلاستیک حاوی رنگ مادون قرمز برای کاهش تلفات گرما هستند.
  • کاهش افزایش گرمای روز: در مناطق گرم و آفتابی، دمای داخل گلخانه می‌تواند در طول روز به‌ طور ناخوشایندی گرم شود. پلاستیک با کاهش افزایش گرما در روز حاوی رنگدانه‌هایی است که مقداری از گرما را مسدود می‌کند. با این حال، تولیدکنندگان همچنان به راهی برای تهویه گلخانه نیاز دارند.
  • محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش: پلاستیک گلخانه ای با محافظ UV برای جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش طراحی شده است که به نوبه خود ممکن است انواع خاصی از هجوم آفات مانند شته‌ها و مگس‌های سفید را کاهش دهد. مسدود کننده‌های UV نور مفید را فیلتر نمی‌کنند، فقط به اشعه‌های UV آسیب می‌رسانند.
  • انتقال نور: نمره انتقال نور که نمره PAR (تابش فعال فتوسنتزی) نامیده می‌شود، کیفیت نوری که پلاستیک به گیاهان داده را نشان می‌دهد. پلاستیکی که اشعه ماوراء بنفش را مسدود می‌کند، دارای امتیاز PAR حدود 88 تا 91 درصد است، در حالی که پلاستیکی که دارای پوشش ضد چکه است، امتیاز حدود 82 تا 87 درصد دارد.
  • فیلم تقویت شده: فیلم پلاستیکی را می‌توان از طریق تقویت با مش پلی استر تقویت کرد که به فیلم استحکام بیشتری می‌بخشد و پارگی را کاهش می‌دهد.

خرید بهترین نایلون گلخانه

انتخاب نایلون گلخانه ای مناسب می‌تواند هم در هزینه‌ها و هم در عملکرد گلخانه شما تاثیر بسزایی داشته باشد. یک پلاستیک خوب گلخانه باید از مواد اولیه مرغوب، ضخامت مناسب، ضد اشعه ماوراء بنفش و کیفیت ساخت بالا برخوردار باشد. پس در زمان خرید نایلون گلخانه با کیفیت مهم است که به سراغ یک شرکت تولید کننده معتبر باشید. آذین پلاست با تلاش بی‌سابقه در دهه اخیر توانسته است رضایت مشتریان را به دست آورد و از معتبرترین شراکت موجود در حال حاضر محصوب می‌شود جهت خرید نایلون گلخانه از اینجا اقدام کنید. همچنین جهت ارتباط با مشاوران با شماره‌های موجود در سایت آذین پلاست تماس حاصل فرمایید.

جمع‌بندی

شما می‌توانید با استفاده از انواع نایلون گلخانه ای، در فصول مختلف سال، به تولید انواع محصولات کشاورزی بپردازید. با خرید نایلون گلخانه قادر هستید تا با حفظ دمای مناسب به رشد گیاه کمک کنید. برای تعیین محدوده قیمت نایلون گلخانه، شما باید نیاز خود را شناسایی کنید و با در نظر گرفتن افزودنی مورد نظر و مقدار طول، عرض و ضخامت، قیمت را تخمین بزنید

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز