آسانسور گیرلس چیست و چه مزایایی دارد؟

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۱۱:۳۲:۲۶
کد خبر: ۱۳۶۱۶۱۴
آسانسور گیرلس چیست و چه مزایایی دارد؟
در سال های اخیر با پیشرفت هایی که در صنعت آسانسور اتفاق افتاده است، قطعات و تجهیزاتی که در قسمت های مختلف آسانسور استفاده می شود، دستخوش تغییرات و پیشرفت های زیادی شده است. آسانسور گیرلس نمونه ای از این پیشرفت ها در صنعت آسانسور است که در آن برخلاف آسانسورهای معمولی که از نوع گیربکس دار هستند، موتور این نوع آسانسورها از نوع گیرلس یا بدون گیربکس است.

در سال های اخیر با پیشرفت هایی که در صنعت آسانسور اتفاق افتاده است، قطعات و تجهیزاتی که در قسمت های مختلف آسانسور استفاده می شود، دستخوش تغییرات و پیشرفت های زیادی شده است. آسانسور گیرلس نمونه ای از این پیشرفت ها در صنعت آسانسور است که در آن برخلاف آسانسورهای معمولی که از نوع گیربکس دار هستند، موتور این نوع آسانسورها از نوع گیرلس یا بدون گیربکس است. این نوع آسانسورها مزایای متعددی دارند که باعث شده است تقاضا برای نصب و راه اندازی آن در ساختمان ها فزونی یابد. از این رو ما در این مقاله قصد داریم تا به موضوع آسانسور گیرلس و مزایای آن بپردازیم.

آسانسور گیرلس چیست؟

آسانسور گیرلس همان طور که از نام آن مشخص است، سیستمی است که موتور آن فاقد گیربکس یا جعبه دنده است. در واقع گیرلس به معنای بدون جعبه دنده است. موتور این آسانسورها کم حجم تر از موتورهای گیربکس دار است و از این جهت نیازی به ایجاد موتورخانه بزرگ وجود ندارد. برای این که فلکه کششی در این آسانسورها کنترل شود، از درایو کنترل سرعت استفاده می شود. آهن ربای این سیستم ها از نوع دائم یا permanent magnet  بوده که موتور این نوع آهن رباها هم از نوع AC است. موتورهای گیرلس راندمان بسیار بالایی در حدود 90 درصد دارند که از این نظر موتورهای بهینه ای محسوب می شوند.

شرکت هیرو، طراحی و نصب آسانسور گیرلس

موتور آسانسور گیرلس شامل چه قطعاتی می شود؟

آسانسور گیرلس از قطعات متعددی تشکیل شده است که همگی این قطعات باید کیفیت بالایی داشته باشد تا آسانسور پس از نصب و راه اندازی، بتواند عملکرد مطلوبی داشته باشد. در مرحله مونتاژ و نصب آسانسور تمامی این قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعات و اجزا شامل موتور گیرلس، فلکه کششی، براکت، سیم بکسل ها، یاتاقان، انکودر، روتور و مگنت ها، شفت، محافظ خروجی سیم بکسل ها، ورقه استاتور و سیم پیچی آن، فلانژ، چعبه ترمینال بدنه موتور، شاسی، بلبرینگ های محافظ، ترمز مغناطیسی و غیره می شود.

دلایل استفاده از موتور گیرلس در آسانسورها

در این قسمت به بررسی دلایلی پرداخته ایم که باعث شده است از موتورهای گیرلس در صنعت آسانسور استفاده های زیادی شود. در واقع این دلایل به نوعی مزایای این نوع موتورها را نشان می دهد.

  • راندمان بالای مکانیکی و الکتریکی در حدود 90 درصد دارند.
  • از نظر ابعاد کوچک تر و از نظر وزن سبک تر از سایر موتورها است.
  • با نصب و راه اندازی این موتورها، لرزش آسانسور کم تر می شود.
  • سر و صدای کم تری را تولید می کند.
  • به دلیل راندمان بالا، حوادث جانی و مالی آسانسورها بسیار کاهش می یابد.
  • استهلاک موتورهای گیرلس نسبت به دیگر موتورها کم تر است.
  • نگهداری از این موتورها به کار چندانی نیاز ندارد، بنابراین هزینه سرویس یا تعمیر آن ها هم زیاد نیست.
  • این موتورها با محیط زیست سازگار است و کار کردن آن ها باعث آسیب رسیدن به طبیعت نمی شود.
  • موتورهای گیرلس تنها دستگاه هایی است که می تواند برای ایجاد سرعت بالای آسانسورها پاسخگو باشد.

نوع سیستم ایمنی در آسانسورهای گیرلس

معمولا ترمزی که در آسانسورهای گیرلس استفاده می شود، از نوع جمع شونده بیرونی است. این نوع ترمزها از دو نوع کفشک برخوردارند. این ترمزها به نحوی طراحی و ساخته می شود که قادر به عملکرد مستقل باشد و پیش از آن که پاراشوت یا چتر نجات باز شود، توانایی توقف کابین آسانسور را دارد. کفشک های این نوع ترمزها باید از مقامت بالایی در برابر ساییدگی و خراشیدگی برخوردار باشد. همچنین ویژگی های ارتجاعی بودن و مقاومت در برابر گرما و حرکت را داشته باشد. علاوه بر این ها، ضروری است این کفشک ها از استحکام بالایی در شرایط آب و هوایی مرطوب یا شرایط نامساعد طبیعی برخوردار باشد.

نصب آسانسور گیرلس

مزایای آسانسورهای گیرلس

آسانسورهای گیرلس مزایای متعددی نسبت به سایر مدل های آسانسور دارند. همین مزایا باعث شده است که نصب و راه اندازی این نوع آسانسورها در ساختمان ها افزایش یابد. در ادامه به بررسی این مزایا پرداخته ایم.

  • موتورهای گیرلس نسبت به موتورهای گیربکس دار، نصب راحت تر و سریع تری دارد.
  • آسانسورهای گیرلس نیازی ندارند تا به صورت مرتب روغن کاری شود.
  • قطعات این آسانسورها از استحکام و مقاومت بالا و نیز طول عمر زیادی برخوردارند.
  • برای نصب آسانسور گیرلس نیازی به ایجاد موتورخانه وجود ندارد.
  • در ساعات پرترافیک، این آسانسورها کارکرد مناسبی را ارائه می دهند.
  • آسانسورهای گیرلس راندمان بسیار بالا و در حدود 90 درصد دارند.
  • سر و صدای زیاد تولید نمی کنند.
  • تابلو فرمان این آسانسورها نیازی به دستگاه خنک کننده ندارد.
  • تعداد اجزا و قطعات چرخنده ای که با دور کم کار می کنند، در این آسانسورها کاهش یافته است.
  • موتور این آسانسورها می تواند برای سرعت های بالاتر از 3 متر بر ثانیه کارایی داشته باشد.
  • به دلیل استفاده نکردن از فلایویل، گیربکس و هندویل، صدا و لرزش این آسانسورها بسیار کاهش یافته است.
  • در این آسانسورها قطعات دوار و صدای بلبرینگ ها از نظر بالانس بهبود یافته است.
  • این آسانسورها به محیط زیست آسیب و خسارت وارد نمی کند.
  • به دلیل استهلاک کم‌تر قطعات، سرویس و نگهداری این آسانسورها هزینه زیادی نداشته و وقت چندانی هم نمی برد.

هزینه خرید آسانسورهای گیرلس

موتورهای آسانسور گیرلس به دلیل مزایایی که نسبت به موتورهای گیربکس دار داشته، حدودا دو برابر آن ها قیمت دارند. در واقع مزایایی از جمله راندمان بالا، عدم نیاز به روغن کاری مرتب، سازگاری با محیط زیست، حجم کم آن ها و عدم نیاز به موتورخانه، نصب آسان و سریع، عدم نیاز به سرویس و نگهداری در فواصل زمانی کوتاه مدت و غیره باعث شده است که این موتورها نسبت به موتورهای دیگر گران قیمت تر باشند. البته هزینه خرید موتورهای گیرلس به عواملی هم بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به نوع برند سازنده، کیفیت قطعات موتور، ابعاد آن، فناوری به کار رفته در آن، کشور سازنده و ..... اشاره کرد. به طور کلی برای خرید و نصب آسانسور گیرلس توصیه می شود حتما از خدمات و محصولات شرکت‌های معتبر و شناخته شده در صنعت آسانسور استفاده کنید.

شرکت هیرو آسانسور، مجری نصب و راه اندازی انواع آسانسورهای گیرلس

شرکت هیرو آسانسور، یکی از شرکت‌های مطرح و شناخته شده در صنعت آسانسور است که تابحال مجری پروژه‌های متعدد آسانسور گیرلس بوده است. این شرکت با اجرای این پروژه‌ها، توانسته است هم اکنون  خود را به عنوان برندی متمایز در نصب و راه‌اندازی آسانسورهای گیرلس معرفی کند. موتورهایی که این شرکت برای نصب روی سیستم‌های گیرلس استفاده می کند، همگی محصول برندهای معتبر خارجی است. با توجه به مزایایی که برای آسانسورهای گیرلس در این مقاله برشمردیم، شرکت هیرو آسانسور با تمام توان می‌کوشد تا این سیستم‌ها را در کیفیت بالایی تولید و راه‌اندازی کند تا سیستم به طور کامل از این مزایا برخوردار باشد.

پرسنل شرکت هیرو آسانسور اعم از تکنسین‌ها و نصابان کوشش بسیاری می‌کنند تا بتوانند از منابع و تجهیزات در دسترس بیشترین استفاده را بکنند تا از این طریق هم کیفیت محصول نهایی را ارتقا دهند و هم این که از لحاظ هزینه‌ها، صرفه‌جویی به عمل آید.

با توجه به توضیحات بیان شده، در صورتی که ساختمان شما نیاز به نصب و راه‌اندازی آسانسور گیرلس دارد، شرکت هیرو آسانسور آمادگی کامل دارد تا پس از انعقاد قرارداد، مراحل تولید، نصب و راه‌اندازی این آسانسورها را با کیفیت بسیار بالا و در عین حال قیمت مناسب و مقرون به صرفه برعهده بگیرد.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز