دلیل برای ایجاد خطوط افقی روی صفحه نمایش تلویزیون

۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۱۶:۵۷:۱۸
کد خبر: ۱۳۶۳۸۷۷
دلیل برای ایجاد خطوط افقی روی صفحه نمایش تلویزیون
ایجاد شدن خطوط افقی بر روی صفحه نمایش تلویزیون یکی دیگر از مشکلات رایج در این دستگاه ها است که کاربران زیادی از آن شکایت دارند.

ایجاد شدن خطوط افقی بر روی صفحه نمایش تلویزیون یکی دیگر از مشکلات رایج در این دستگاه ها است که کاربران زیادی از آن شکایت دارند.

در دنیایی که همیشه در حال تغییر فناوری بوده و تلویزیون ها در انواع مختلف نمایشگر ، اندازه و شکل عرضه می شوند. شکل صفحه نمایش های تلویزیونی که طراحی و ساخته می شوند بین نوع و برند متفاوت است اما همه آنها برای یک هدف استفاده می شوند و آن هم مشاهده تصاویر واضح و با کیفیت است . مهم نیست که چه نوع تلویزیونی را خریداری کنید یا صفحه نمایش آن چه قدر بزرگ باشد ، زیرا مشکلاتی وجود دارد که می‌توانند باعث خرابی تلویزیون شما شوند. به عنوان مثال مشکلات مختلف می‌تواند باعث ایجاد خطوط افقی بر روی تصاویر در صفحه نمایش تلویزیون شود.

دلایل ایجاد خطوط افقی بر روی صفحه نمایش تلویزیون چیست؟

دلایل ایجاد شدن خطوط افقی بر روی صفحه نمایش تلویزیون در برند های مختلف مانند تلویزیون ال جی ، تلویزیون سامسونگ ، تلویزیون ایکس ویژن ، تلویزیون دوو ، تلویزیون سونی و غیره اغلب یکسان هستند.

به طور کلی مشکلی که به صورت خطوط افقی روی صفحه تلویزیون به وجود می آید دلایل خاصی دارد به عنوان مثال یک نوار سفید باریک به این معنی است که فریم منبع مشکل دارد .

ایجاد شدن خطوط افقی بر روی نمایشگر تلویزیون ممکن است ناشی از یکی از مشکلات زیر باشد:

1. خرابی پردازشگر

لازم است که اطمینان حاصل شود که هیچ گسستی در لحیم کاری در خود میکرو مدار وجود ندارد ، زیرا این مسئله ممکن است علت اصلی مشکل باشد اگر ترک پیدا شد لازم است قطعه لحیم کاری شود. سپس باید جاهای دیگری که تحت فشار قرار دارند نیز بررسی شوند.

اگر خطوط افقی روی صفحه تلویزیون شما وجود دارد برای حل مشکل باید در برد تغذیه به دنبال خازن های متورم در مرحله خروجی باشید . آنها معمولا از ظرفیت های بزرگی که شامل ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میکروفاراد است برخوردارند و می‌توان آنها را جایگزین کرد.

2. شکستگی اجزای کویل

یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن خطوط افقی در صفحه نمایش تلویزیون شکستگی اجزای کویل است و به عنوان یک قاعده برای رفع نقص باید تعویض شوند.

3. مشکلات موجود در اتصالات

ایجاد شدن خطوط افقی روی صفحه تلویزیون اغلب نتیجه کابل هایی است که به درستی تنظیم نشده اند. ممکن است کابل ها در پشت کنسول شل شده باشند . قطع متناوب اتصال به دستگاه یا کانال باعث تاری دید یا ایجاد خطوط افقی در سراسر صفحه می شود . قطع و وصل مجدد همه کابل ها ، ممکن است مشکل را برطرف کند همچنین لازم است همه کابل ها تمیز و عاری از گرد و غبار نیز باشند.

. مشکلات آنتن یا جعبه کابل

اگر دریافت آنتن شما ضعیف باشد بر روی نمایشگر تلویزیون نیز تاثیر می گذارد. در مواقع دیگر اتصال بین تلویزیون و جعبه کابل نیز ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود . در چنین مواقعی دستگاه خارجی ممکن است علت اصلی باشد . این می تواند به این معنی باشد که مشکل سازگاری یا نقص در سخت افزار جعبه کابل شما است.

5. آسیب پنل دستگاه

مشکلات در سخت افزار گرافیکی یکی از دلایل اصلی ناخالصی در رندر تصاویر روی صفحه نمایش است . این خطا ها معمولاً به صورت خطوط افقی روی صفحه نمایش نشان داده می شوند. دلیل ایجاد این خطوط افقی می تواند یک سیستم گرافیکی معیوب یا آسیب به اتصالات کابل ویدئو باشد.

یکی دیگر از دلایل رایج ظاهر شدن خطوط افقی بر روی صفحه نمایش تلویزیون آسیب فیزیکی به پنل است . به عنوان مثال ، اگر پنل دستگاه آسیب دیده باشد باعث ایجاد مشکلات مختلف از جمله خطوط افقی روی صفحه نمایش شود ، گرد و غبار و زباله ها می توانند به راحتی داخل آن شوند.

پنل ال سی دی یا ال ای دی در یک سری از اتصالات به برد مدار متصل می شوند ، متاسفانه قطع شدن آنها بسیار آسان است و در صورت قطع شدن در بهترین حالت خطوط افقی روی صفحه نمایش ظاهر شده و در بدترین حالت پیام "بدون سیگنال" را دریافت خواهید کرد.

6. معیوب بودن برد تیکان

برد تیکان یک برد کوچک در داخل تلویزیون های ال سی دی است که وظیفه آن تولید سیگنال های پنل زمان بندی افقی و عمودی و فعال کردن سیگنال ها است . به عبارت دیگر این برد کوچک سیگنال ویدئویی را که از تلویزیون دریافت می کند به چیزی که پنل می تواند تفسیر کند تا شما روی صفحه نمایش ببینید ، تبدیل می کند. اگر این برد معیوب یا خراب شده باشد احتمالاً باعث ایجاد خطوط افقی در صفحه نمایش تلویزیون می شود.

7. منسوخ شدن سیستم عامل

اگر از یک سرویس آنلاین مانند یوتیوب یا نتفیلیکس در تلویزیون خود استفاده می کنید لازم است که نرم افزار دستگاه خود را به صورت منظم به روز رسانی کنید تا به درستی کار کند . اگر سیستم عامل شما به روز نباشد ممکن است با مشکلاتی از جمله ایجاد خطوط افقی روی صفحه نمایش مواجه شود.

تعمیر تخصصی تلویزیون در تهران با امداد تی وی

تلو.زیون های جدید با مشکلات مختلفی روبرو می شوند که تعمیر آنها را به کاری تخصصی تبدیل کرده است . از طرفی ابعاد بزرگ و ظرافت در ساخت نیز موجب شده ، حمل و نقل آنها ، کار بی دردسری نباشد .

امداد تی وی با بیش از 30 سال سابقه در زمینه تعمیر تلویزیون در تهران ، تعمیر تلوزیون را در منزل انجام می دهد تا نیازی به حمل نباشد .

تعمیر تلویزیون سامسونگ در منزل تهران ، تعمیر تلویزیون دوو در تهران و تعمیرات تلویزیون اسنوا در تهران از جمله خدمات امداد تی وی در تمام نقاط تهران است . امداد تی وی در کمترین زمان و با کمترین قیمت ، نسبت به رفع مشکل اقدام می کند.

  • 09335051212

  • www.emdadtv.com

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز