بهترین استیبل کوین کدام است؟ | امن ترین استیبل کوین بازار ارز های دیجیتال

۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۱۳:۰۶:۵۵
کد خبر: ۱۳۶۴۱۷۸
بهترین استیبل کوین کدام است؟ | امن ترین استیبل کوین بازار ارز های دیجیتال
ارز‌های دیجیتال به ‌طور مشهودی بی‌ثبات هستند که این عدم ثبات، استفاده از آن ها را به عنوان یک پلتفرم قابل استفاده برای تبادل کالا و خدمات محدود می‌ کند. استیبل کوین، یک نسخه با نوسان کم از یک ارز دیجیتال محسوب می شود. کاهش نوسانات را می توان به روش های مختلفی از جمله پشتوانه سکه با یک دارایی پایدار، به دست آورد. استیبل کوین ها برای سرمایه گذارانی کاربردی هستند که تمایل دارند دارایی های خود را در فضای کریپتو حفظ کنند. فرآیند تغییر از کریپتو به ارز فیات، می تواند گران و زمان بر باشد.

ارز‌های دیجیتال به ‌طور مشهودی بی‌ثبات هستند که این عدم ثبات، استفاده از آن ها را به عنوان یک پلتفرم قابل استفاده برای تبادل کالا و خدمات محدود می‌ کند. استیبل کوین، یک نسخه با نوسان کم از یک ارز دیجیتال محسوب می شود. کاهش نوسانات را می توان به روش های مختلفی از جمله پشتوانه سکه با یک دارایی پایدار، به دست آورد. استیبل کوین ها برای سرمایه گذارانی کاربردی هستند که تمایل دارند دارایی های خود را در فضای کریپتو حفظ کنند. فرآیند تغییر از کریپتو به ارز فیات، می تواند گران و زمان بر باشد. استیبل کوین ها رمز ارز هایی با قیمت ثابت هستند که در بازار پرنوسان ارز‌ های دیجیتال، نقش کاتالیزور را ایفا می کنند و می توان آن ها را پای ثابت بازار کریپتو معرفی کرد. در ادامه این مطلب به توضیح جامع استیبل کوین‌ و انواع آن و همچنین معرفی بهترین و امن ترین استیبل کوین بازار ارز‌های دیجیتال، پرداخته می شود.

 

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین یک ارز دیجیتال، به منظور محدود کردن نوساناتی است که سرمایه گذاران هنگام استفاده از رمز ارز‌ ها تجربه می کنند. استیبل کوین ها معمولاً به دارایی دیگری با ارزش پایدار متصل می شوند، اما ممکن است توسط یک الگوریتم مشخص نیز پشتیبانی شوند. افرادی که به دنبال خرید یا فروش کالا ها و خدمات غیر ارزی هستند، ممکن است در حین یا پس از معامله، تغییر قیمت زیادی را تجربه کنند. استیبل کوین‌ ها برای حل این مشکل به بازار عرضه شده‌ اند. در کل، هدف اساسی استیبل کوین‌ ها به حداقل رساندن میزان نوسانات قیمت لحظهای ارزهای دیجیتال، همراه با ثابت نگه داشتن ارزش آن در مقابل ارزش یک دارایی سنتی مانند پول فیات است. علاوه بر این، استیبل کوین‌ ها با ماهیت غیر قابل پیش بینی اغلب رمز ارز ها مقابله کرده و به جهت افزایش مقبولیت ارز های دیجیتال، فضایی باثبات و مطمئن را ایجاد می کنند.

انواع استیبل کوین ها

انواع مختلفی از استیبل کوین ها وجود دارند که عمدتاً با دارایی پشتوانه آنها، از یکدیگر متمایز می شوند.

استیبل کوین های با پشتوانه کالا: استیبل کوین های دارای پشتوانه کالا با دارایی هایی مانند طلا تثبیت می شوند. متداول ترین دارایی مورد استفاده برای این نوع استیبل کوین طلا است. از معروف ترین استیبل کوین‌ های با پشتوانه طلا می توان به تتر گلد (Tether Gold) و پکس گلد (Pax Gold) اشاره کرد.

استیبل کوین های تحت حمایت فیات: استیبل کوین هایی که توسط ارز های فیات پشتیبانی می شوند (مانند دلار یا یورو)، ذخیره ای از آن ارز را به عنوان وثیقه نگه می دارند. اکثر استیبل کوین های دارای پشتوانه فیات، با ذخایر دلاری پشتیبانی می شوند. برای مثال ارز دیجیتال تتر، از محبوب ‌ترین استیبل کوین‌ ها با پشتوانه دلار به حساب می آید.

استیبل کوین های با پشتوانه ارز های دیجیتال: کریپتو می‌ تواند از سایر ارز های دیجیتال نیز پشتیبانی کند. این امر در مورد استیبل کوین ‌های دارای پشتوانه کریپتو نیز صادق است. برای مقابله با نوسانات نسبی بالاتر، استیبل کوین‌ های با پشتوانه رمزارز، به کار برده می ‌شوند. برای مثال، یک استیبل کوین با پشتوانه ارز های دیجیتال ممکن است به ازای هر 2000 دلار ارز رمزنگاری شده به جای حفظ نسبت 1 به 1، تنها 500 دلار سکه صادر کند.

استیبل کوین های سبک Siegniorage: استیبل کوین های Siegniorage، به جای دارایی یا ارز دیگر، از طریق یک الگوریتم یا فرآیند کنترل شده و توسط آن پشتیبانی می شوند. قرارداد های هوشمند مستقر در پلتفرم‌ های غیرمتمرکز می‌ توانند به عنوان یک حامی مستقل، برای این نوع سکه ‌ها عمل کنند.

بهترین استیبل کوین های حال حاضر

3

در این قسمت از مقاله، بهترین و بزرگ ترین استیبل کوین ها بر اساس ارزش بازار معرفی می‌ شوند:

Tether (USDT): ارز دیجیتال تتر(Tether)، محبوب ‌ترین و بزرگ ترین استیبل کوین بازار ارز های دیجیتال است که به دلار آمریکا متصل می باشد. تتر، بیشترین حجم معاملاتی را دارا بوده و اغلب سرمایه گذاران اقدام به خرید تتر، برای انجام مبادلات دیجیتالی خود می کنند. Tether همچنین به دلیل امنیت و ادغام با پلتفرم های کریپتو به ارز فیات، نیز شناخته می شود. قیمت یک واحد رمزارز تتر با یک دلار برابر است. تتر را می توانید از صرافی های محبوبی همچون تتر ایران تهیه کرده و معاملات خود را تسهیل کنید.

 USD Coin (USDC): یو اس دی کوین یاUSD Coin، یک استیبل کوین است که توسط Coinbase، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال بیت کوین در جهان و بزرگترین دارنده مبادله بیت کوین، پشتیبانی می شود. USD، تنها استیبل کوینی است که ارزشی کمتر از یک دلار داشته و ارزش آن 0.9 دلار تعیین شده است. پس از تتر، USD را می توان محبوب ترین استیبل کوین در میان معامله گران بازار ارز دیجیتال معرفی کرد.

Binance USD (BUSD): صرافی ارز دیجیتال Binance نیز یک دلار بایننس منتشر کرده است که با دلار آمریکا مرتبط و متصل است. این صرافی از پلتفرم های محبوب برای معاملات کریپتویی محسوب می شود که استیبل کوین آن نیز از ارزش بازار بالایی برخوردار است.

آیا استیبل کوین ها امن هستند؟ امن ترین استیبل کوین بازار ارز های دیجیتال کدام است؟

استیبل کوین ها مزایای بسیار زیادی دارند. افرادی که در کریپتو سرمایه گذاری می کنند، زمانی که نیاز به اجتناب از نوسانات دارند، دارایی خود را به استیبل کوین تبدیل می کنند.  بحث در مورد ایمنی و ثبات استیبل کوین ها همیشه مطرح بوده است. USDC و تتر به طور گسترده ای به عنوان امن ترین استیبل کوین ها در نظر گرفته می شوند. استیبل کوین ها امن تر از سایر ارزهای رمزنگاری شده در نظر گرفته می شوند، اما تعیین اینکه آیا استیبل کوین ایمن است یا نه بستگی به نحوه پشتیبانی آن، مرکز صادرکننده و احتمال تأثیر منفی مقررات آتی بر استیبل کوین ها دارد.  پشتوانه هر استیبل کوین مشخص می‌ کند که چه مقدار ارزش دارد و احتمال از دست دادن ارزش آن چقدر است. بر خلاف سایر ارز های رمزنگاری شده که به شدت بی ثبات هستند، استیبل کوین ها به ارزش یک دارایی خارجی متصل بوده و با ثبات هستند. امن ‌ترین استیبل کوین ‌ها، سکه ‌هایی هستند که توسط یک دارایی خارجی پشتیبانی می ‌شوند. بسیاری از افراد به دلیل قدرت نسبی دلار، استیبل کوین هایی که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شوند را امن ترین استیبل کوین ها می دانند. به همین دلیل است که کاربران زیادی اقدام به خرید تتر کرده و آن را ایمن می دانند. علاوه بر این، استیبل کوین‌ هایی که می ‌توانند الزامات نظارتی را نیز برآورده کنند، احتمالاً ایمن‌ تر و کارآمد تر می باشند. در بین استیبل کوین ها، ارز تتر اغلب به عنوان امن ترین استیبل کوین برای خرید و سرمایه گذاری شناخته می شود.  

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز