پیش از خرید ورق استیل استنلس به چه نکاتی باید توجه کنید؟

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۱۱:۴۴:۳۹
کد خبر: ۱۳۶۴۶۰۸
پیش از خرید ورق استیل استنلس به چه نکاتی باید توجه کنید؟
تأمین‌کنندگان ورق استیل استنلس درجات مختلفی از استیل را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. بدون شک، انتخاب‌ها برای افراد ناآشنا می‌تواند طاقت فرسا باشد.

تأمین‌کنندگان ورق استیل استنلس درجات مختلفی از استیل را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. بدون شک، انتخاب‌ها برای افراد ناآشنا می‌تواند طاقت فرسا باشد. با این حال، دانستن اینکه چه درجه‌ای باید استفاده شود، در نهایت با توجه به محیطی که استیل در آن استفاده خواهد شد، تعیین می‌شود. به عبارت دیگر، میزان مقاومت در برابر خوردگی مورد نیاز مصرف‌کننده بستگی به این دارد که مصرف‌کننده در کدام صنعت باشد. محیط داخلی یا خارجی است؟ آیا از آن در حمام، آشپزخانه یا برای تابلوهای معماری یا قطعات خودرو استفاده می‌شود؟ در اینجا یک راهنمای مختصر برای کمک به مشتریان ما برای انتخاب ورق استیل ضدزنگ برای هر کاربردی وجود دارد.

images_1660494683.jpg

ورق استیل چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق استیل ضدزنگ بدون شک بهترین نوع ورق فلزی است. دوام و جذابیت را با هم ترکیب می‌کند تا خود را به یکی از بهترین‌ها در بازار تبدیل کند. ورق استیل ضدزنگ شامل 13 درصد کروم، نیکل و مولیبدن است. انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

  • ورق‌های استیل آستنیتی

  • ورق‌های استیل مارتنزیتی

  • ورق‌های استیل فریتی

چگونه ورق استیل را انتخاب کنیم؟

استیل ضدزنگ فلزی قوی است و در برابر رطوبت بسیار مقاوم است. بنابراین، قدرت و ماهیت خود را حتی در شرایط محیطی مانند باران، نمک و اسید نیز حفظ خواهد کرد. ورق استیل ضدزنگ به دلیل خواصی که دارد، بخش عمده‌ای از صنعت ساخت و ساز است. بهتر است بدانید که هنگام انتخاب ورق استیل باید به چه نکاتی توجه کنید. بیشتر مواردی که باید در نظر بگیرید از نظر خواص مواد است. در زیر برخی از خواص مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

شکل‌پذیری خوب ورق استیل

این ویژگی به آسان شکل‌دادن ورق استیل کمک خواهد کرد. این ویژگی بستگی به نوع پروژه‌ای دارد که برای آن به ورق استیل استنلس نیاز دارید. ورق استیل باید در صورت لزوم به طور یکپارچه صاف یا سفت شود تا به ورق نازکی تبدیل شود. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که چکش‌خواری ورق استیلی که می‌خرید با کار پروژه شما مطابقت دارد.

استیل ضدزنگ آلیاژی دارای مقادیر کمتر کربن و آلیاژهایی است که آن را به یک ماده به راحتی شکل‌پذیر تبدیل می‌کند. عناصری مانند بور و کروم سختی‌پذیری بهتری دارند. اکثر ورق‌های استیل به راحتی سخت می‌شوند. شکل‌دهی ورق استیل معمولاً در حالت آنیل انجام می‌شود. ورق استیل 304 یا گرید فریتی 430 در مقایسه با سایر گریدهای استیل، ویژگی‌های شکل‌پذیری بسیار خوبی در هنگام بازپخت دارند. ورق استیل‌های مارتنزیتی شکل‌پذیری خوبی ندارند، بنابراین هنگام خرید این نوع ورق استیل به نیاز و کاربرد توجه داشته باشید.

images_1660494696.jpg

ویژگی جوش پذیری در ورق‌های استیل

برخی از عناصر مانند بور و گوگرد برای به دست آوردن ویژگی‌های جوش پذیری مورد نیاز در ورق استیل اضافه می‌شوند. افزودن این عناصر می‌تواند باعث ایجاد ترک شود. از آنجایی که استیل حاوی کربن بیشتری است، در حین فرآیند جوشکاری باید مراقبت مناسبی برای جلوگیری از مشکلات ترک خوردگی صورت گیرد. جوش پذیرترین گروه در بین خانواده‌های استیل، ورق استیل‌های گروه آستنیتی هستند. برای جوشکاری گریدهایی نظیر ورق استیل 304L یا 347 مناسب‌ترین ورق‌های استیل هستند.

ویژگی ماشین‌کاری در ورق‌های استیل

انواع مختلفی از ورق استیل وجود دارد که به راحتی می‌توان آنها را ماشین‌کاری کرد، اما بسیاری از آنها نیز ممکن است دشوار باشند. افزودن گوگرد و فسفر می‌تواند به افزایش ماشین‌کاری ورق استیل کمک کند، در حالی که افزودن بور و کروم می‌تواند ماشین‌کاری را کاهش دهد. ماشین‌کاری ورق استیل معمولاً در حالت آنیل انجام می‌شود، زیرا سختی کاهش یافته و به فرآیند ماشین‌کاری کمک می‌کند، اما می‌توان آن را پس از عملیات حرارتی نیز انجام داد. ورق‌های استیل گرید 303 و 416 به راحتی در حالت آنیل قابل ماشین‌کاری هستند.

مقاومت در برابر خوردگی در ورق‌های استیل

ورق‌های استیل به دلیل ترکیب شیمیایی عالی، مقاومت در برابر خوردگی بسیار قابل توجهی دارند. گریدهای ورق‌های استیل حاوی مس، کروم، مولیبدن و نیکل هستند که مقاومت بیشتری در هر محیط خورنده‌ای ارائه می‌دهند. با توجه به خواص شیمیایی و مقاومتی منحصر به فرد آن، استفاده از آن در کاربردهایی که شامل محیط‌های خورنده هستند قابل اعتماد است. اگر نیاز به مهار خوردگی باشد پس مهم است که درجه‌ای از ورق استیل را پیدا کنید که مقاومت در برابر خوردگی را افزایش دهد. گریدهای ورق استیل آستنیتی با مقادیر بیشتری از عناصر مانند کروم، مس، نیکل و مولیبدن عموماً مقاومت بیشتری در برابر خوردگی خواهند داشت.

نیاز به فرآیند عملیات حرارتی در ورق‌های استیل

عامل بعدی حداکثر دمای ورق استیل است. حداکثر دما میانگین حداکثر و حداقل دمای استیل را در مدتی ثبت می‌کند. دما بر ویژگی یک ورق استیل تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، افزایش دما منجر به افزایش مقاومت الکتریکی خواهد شد و بالعکس. یکی از مزایای اصلی آلیاژ استیل این است که می‌توان آن را به راحتی عملیات حرارتی کرد. این فرآیند به ارائه مقاومت عالی در برابر سایش در لایه بیرونی مواد کمک می‌کند. این لایه روی چقرمگی و شکل‌پذیری ورق استیل ضدزنگ تأثیری ندارد. ورق‌های استیل آستنیتی و فریتی با عملیات حرارتی سخت نمی‌شوند.

استحکام ورق‌های استیل

یکی دیگر از عواملی که باید قبل از تهیه ورق استیل در نظر بگیرید، مقاومت کششی است. استحکام کششی تعیین کننده حداکثر باری است که یک ورق استیلی می‌تواند بدون شکستگی تحمل کند. به زبان ساده، توضیح می‌دهد که ورق استیلی تا چه حد می‌تواند در برابر کشش مقاومت کند. بسته به عناصر آلیاژی مورد استفاده می‌توان به استحکام کششی بسیار بالایی دست یافت. استحکام به دست آمده با ورق استیل بستگی به این دارد که استیل از چه عناصری تشکیل شده است و همچنین به حالت عملیات حرارتی ورق استیل بستگی دارد. پس از فرآیند بازپخت یا نرمال کردن، ماده می‌تواند استحکام کمتری داشته باشد. برای به دست آوردن استحکام بهتر، آلیاژ استیل گرم و خاموش می‌شود. ورق استیل‌های مارتنزیتی مانند گرید 440C استحکام خیلی بالایی دارند.

ضخامت ورق استیل

اگر ضخامت ورق استیل کافی نباشد خم شدن آن آسان است که بر تولید پانل‌های تزئینی تأثیر می‌گذارد. اگر ضخامت بیش از حد زیاد باشد، ورق استیل بسیار سنگین است که نه تنها هزینه ورق استیل را افزایش می‌دهد، بلکه مشکلاتی را برای عملیات ایجاد می‌کند. اگر الزامات بیش از حد سخت باشد، هزینه‌های سنگ‌زنی نیز افزایش می‌یابد. به طور کلی، هر چه مقاومت در برابر آسیب‌های مکانیکی بیشتر باشد، دوام استفاده بیشتر است، اما هزینه سنگ‌زنی و پردازش نیز بالاتر است.

images_1660494710.jpg

کاربرد درجات ورق‌های استیل چیست؟

یکی از بهترین روش‌های انتخاب ورق استیل توجه به کاربرد است. در جدول زیر کاربرد تمامی گریدهای ورق‌های استیل گردآوری شده است.

نوع ورق استیل

گرید

کاربرد

ورق استیل‌های فرّیتی

409

سیستم‌های اگزوز خودروها و همچنین مبدل‌های حرارتی

416

محورها و شفت‌ها

430

صنایع غذایی و لوازم‌خانگی

439

اجزاء و قطعات سیستم‌های اگزوز خودروها

ورق استیل‌های آستنیتی

303

اتصالات و چرخ‌دنده‌ها

304

مصارف عمومی مربوط به ورق استیل آستنیتی

304L

کاربردهای استیل 304 که نیاز به جوشکاری دارد

309

کاربردهایی که با افزایش دما مرتبط هستند

316

کاربردهای شیمیایی

136L

کاربردهای استیل 316 که نیاز به جوشکاری دارد

ورق استیل‌های مارتنزیتی

410

کاربردهای عمومی برای استنلس استیل مارتنزیتی

440C

بلبرینگ‌ها، چاقوها و سایر کاربردهای مقاوم به سایش

سخن پایانی

ورق استیل نوعی ورق فولادی است که از آلیاژ فولاد و کروم ساخته شده است. ضخامت ورق استیل می‌تواند متفاوت باشد. ورق‌های استیل به دلیل ظاهر نسبتاً جذابی که دارند، هم برای اهداف تزئینی و هم برای ساخت و ساز استفاده می‌شوند. در انتخاب صفحات استیل باید شرایط عملیاتی مانند عملکرد دستی یا خودکار، نوع پرس گرم و الزامات کیفی مواد فشرده مانند سختی، براقیت و استحکام ورق تحت فشار در نظر گرفته شود. باید حساب‌های اقتصادی را هم در نظر بگیریم. تعداد زیادی صفحه و ورق استیل ضدزنگ در گریدهای مختلف موجود است، بر اساس نیاز خود بهترین را انتخاب کنید. اگر به دنبال خرید آن از یک پلت فرم قابل اعتماد هستید، به سایت استیل رخ مراجعه کنید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما