بهترین رستوران اصفهان به انتخاب سایت کجارو

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۱۱:۴۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۶۴۶۱۲
بهترین رستوران اصفهان به انتخاب سایت کجارو
اصفهان با وجود رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، مقصد بی‌‎نظیری برای چشیدن غذاهای خوشمزه سنتی ایرانی، اصفهانی یا حتی غذاهای بین‌المللی است.

اصفهان از زیباترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است که هر سال هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به‌سمت خود می‌کشاند. در سفر به این شهر، پس از بازدید از جاهای دیدنی اصفهان حتما سری هم به رستوران‌ها و کافه‌های آن بزنید و غذاهای باکیفیت و لذیذ نوش جان کنید. غذاهای محلی اصفهان بسیار متنوع و خوشمزه هستند و در کنار آثار تاریخی زیبا و صنایع دستی از جذابیت‌های سفر به این مقصد به شمار می‌آیند. چشیدن غذاهای سنتی و محلی در اصفهان تجربه‌ای است که به‌هیچ‌وجه نباید از دست بدهید؛ پس در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین رستوران‌ها و کافه‌های اصفهان به انتخاب کجارو آشنا کنیم.

رستوران شهرزاد

  • آدرس: خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس‌آباد 
  • تلفن: ۳۲۲۰۴۴۹۰ ۰۳۱
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۲:۳۰ 
  • رده قیمتمتوسط

رستوران شهرزاد، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌‌های سنتی اصفهان، با تزییناتی چون کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای، شیشه‌های رنگی و نقاشی‌های دیواری با نقش و نگار قجری در خیابان چهارباغ عباسی قرار دارد. کیفیت بالای غذاها و سرویس‌دهی عالی در کنار طراحی داخلی سنتی و منحصربه‌فرد، شهرزاد را تبدیل به رستورانی محبوب در میان اهالی و مسافران کرده است. در رستوران شهرزاد می‌توانید لذیذترین غذاهای محلی اصفهان نظیر خورش ماست و بریان مخصوص را سفارش دهید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

رستوران شهرزاد در سال ۱۳۴۲ توسط آقای فرودستانی تاسیس شد و هنرمندان مطرحی مانند رشتیانی و مراتی در طراحی آن نقش داشتند؛ رستورانی با ظرفیت ۱۲۰ نفر که در آن می‌توان هنر، سنت و تاریخ اصفهان را از نزدیک لمس کرد. منوی شهرزاد شامل غذاهای متنوع ایرانی، خارجی، دریایی و دسر می‌شود و از مشهورترین غذاهای آن می‌توان کباب کوبیده، خورشت ماست، ته‌چین مرغ، شینسل و جوجه کباب مخصوص را نام برد. جالب است بدانید در این رستوران، برنامه‌ای به نام قلب سالم وجود دارد که در آن، غذاهای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بدون روغن تهیه می‌شود.

رستوران بریانی اعظم

  • آدرس شعبه اول: دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین (مشاهده روی نقشه) (تلفن: ۳۲۲۰۲۰۷۰ ۰۳۱)
  • آدرس شعبه دوم: خیابان مسجد سید، جنب اداره پست (مشاهده روی نقشه) (تلفن: ۳۳۳۸۳۰۷۰ ۰۳۱)
  • آدرس شعبه سوم: خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین (مشاهده روی نقشه) (تلفن: ۳۲۱۲۵۷۳۰ ۰۳۱)
  • آدرس شعبه چهارم: خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین (مشاهده روی نقشه) (تلفن: ۳۶۲۸۰۹۳۹ ۰۳۱)
  • ساعت کار: همه‌‌روزه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۶
  • رده قیمت: متوسط

images_1660636721.png

بریان از مشهورترین و محبوب‌ترین غذاهای محلی اصفهان با قدمتی ۴۰۰ ساله است؛ به‌طوری که برخی رستوران‌های این شهر، بریانی نام دارند و به‌شکل تخصصی این غذای خوشمزه را برای علاقه‌مندان سرو می‌کنند. رستوران بریانی اعظم از بهترین بریانی های اصفهان به شمار می‌رود؛ رستورانی که در آن بریان با تازه‌ترین مواد اولیه‌ (مانند گوشت چرخ‌کرده بره) و دستور پختی سری تهیه و همراه با نان سنگک تازه، دوغ محلی و انواع مخلفات به سر میز آورده می‌شود. آبگوشت بریان از دیگر غذاهای محبوب منوی رستوران بریانی اعظم است؛ غذایی که طعم آن را هیچ‌گاه از یاد نخواهید برد.

رستوران بریانی اعظم در سال ۱۲۹۵ افتتاح شده است و در حال حاضر، چهار شعبه فعال در اصفهان دارد؛ شعبه دروازه دولت این مجموعه تنها به‌صورت بیرون‌‌بر این غذا را سرو می‌کند. توجه داشته باشید که تمام شعبه‌های رستوران بریانی اعظم در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها بسیار شلوغ هستند و اگر دیر به رستوران بروید، ممکن است غذا به شما نرسد.

رستوران ترنج

  • آدرس: خیابان خاقانی، روبه‌روی شیرینی فروشی آندلس، کوچه هووانس شیرازی، کوچه رامین، خانه هوانس (خانه ترنج)
  • تلفن: ۳۶۲۹۳۷۸۸ ۰۳۱
  • رده قیمتمتوسط

رستوران ترنج از بهترین رستوران‌ های اصفهان است؛ رستورانی که در کنار کلیسایی به نام هوانس و در خانه‌ای تاریخی و مرمت شده با قدمتی از دوره قاجار قرار دارد. مالک اولیه این رستوران، ماردیروس داویدیان، از اهالی محله جلفای اصفهان و رئیس قزاقخانه دولت ایران در عهد ناصری بوده است. در رستوران ترنج علاوه بر چشیدن غذاهای خوشمزه ایرانی و خارجی، می‌توانید از فرهنگ غنی شهر اصفهان نیز لذت ببرید و در فضاهای سنتی رستوران با لباس‌های فاخر و زیبای قاجاری عکس بگیرید. خانه تاریخی هوانس علاوه بر رستوران ترنج شامل بخش‌های دیگری چون شربت‌خانه، کافی‌شاپ و عکاس‌خانه نیز می‌شود.

رستوران نقش جهان اصفهان

  • آدرس: میدان نقش جهان، جنب مسجد شیخ لطف‌الله، طبفه فوقانی سرای هنرمندان اسپادانا
  • تلفن: ۳۲۲۰۳۳۴۵ ۰۳۱
  • ساعات کار: همه‌روزه برای ناهار از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و برای شام از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۴ 
  • رده قیمتگران

images_1660636742.png

رستوران نقش جهان با ترکیب معماری سنتی و مدرن، ارسی‌های رنگارنگ، فضای فوق‌العاده و چیدمان جذاب و زیبا یکی از رستوران‌های لاکچری اصفهان است که در یکی از توریستی‌ترین نقاط شهر قرار دارد و ظرفیت آن، ۷۰ نفر است؛ به همین دلیل، در زمان ناهار، بسیار شلوغ می‌شود؛ پس اگر دوست دارید در فضایی دنج و خلوت‌تر غذا بخورید، در زمان شام به این رستوران بروید. 

منوی رستوران نقش جهان، بیشتر شامل غذاهای سنتی ایرانی و محلی نظیر خورش ماست، بریان، خوراک کباب مخصوص، انواع کباب (کوبیده، جوجه، چنجه)، دله مخصوص، کشک و بادمجان، کوفته برنجی، میرزا قاسمی، دیزی سنگی، خوراک گردن گوسفندی، خوراک ماهی قرمز، انواع نوشیدنی‌ها، سالادها، ترشی‌ها و زیتون است؛ البته در این مجموعه برای افراد گیاه‌خوار نیز غذاهای گیاهی سرو می‌شود.

کافه‌ رستوران خانه تاریخی موسیو آراکل

  • آدرس: خیابان حکیم نظامی، سنگ‌تراش‌های غربی، کافه‌ رستوران خانه تاریخی موسیو آراکل 
  • تلفن۳۶۲۴۳۷۱۴ ۰۳۱
  • ساعت کار: ۱۲ تا ۲۳
  • رده قیمتمتوسط رو به بالا

«موسیو آراکل» از بهترین کافه های اصفهان به حساب می‌آید؛ کافه رستورانی که در خانه‌ای تاریخی با درب‌های چوبی قدیمی و شیشه‌های رنگی و قدمتی از دوره قاجار احداث شده است. خانه تاریخی موسیو آراکل همچنین دارای حیاطی زیبا است که در وسط آن یک حوض فیروزه‌ای رنگ قرار دارد و فضای آن با وجود درختان و گل‌های درون باغچه، بسیار چشم‌نواز است.

انواع قهوه گرم، قهوه سرد، چای، دمنوش، شربت، اسموتی، آب‌میوه‌های طبیعی، انواع شیک، کیک و بستنی و همچنین انواع پیش غذا و سالاد، غذاهای فرنگی (پاستا، میگو، استیک)، غذاهای ایرانی (انواع کباب، ماهی، چلو گردن) از گزینه‌های موجود در منوی کافه‌ رستوران خانه تاریخی موسیو آراکل هستند. در این مجموعه می‌توانید در فضای سرپوشیده اتاق‌ها یا فضای روباز و باصفای حیاط غذا یا نوشیدنی سفارش دهید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز